אריה ביטון תושב תל אביב, חולה בטרשת נפוצה ונכה 100 אחוז, טס לפני כחודש במחלקת העסקים של אל-על יחד עם אשתו לחופשה בת ארבעה ימים במדריד. "נאלצתי לשדרג את הכרטיסים בגלל מצבי הבריאותי", הסביר ביטון. "אני לא יכול לטוס במחלקת תיירים".
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
למרות הקושי של ביטון, הטיול במדריד עבר חלק עד הרגע שהגיע לשדה התעופה במטרה לעלות על טיסה בחזרה לארץ. לדבריו, הטיסה שתוכננה לשעה 12:45 הוקדמה לשעה 11:45 מבלי שאף אחד עידכן אותו או את אישתו. בגלל שהם לא ידעו על כך, הם הגיעו כשדלפקי הצ'ק אין לטיסה כבר היו סגורים.
ביטון פנה למנהל תחנת אל על בשדה התעופה כדי שיאפשר להעלות אותו למטוס, אבל המנהל טען בפניו שהוא לא מתכוון לעכב את הטיסה, למרות שביטון הסביר לו שהוא נכה וזקוק לתרופות ושאיש לא עדכן אותו בשינוי מועד ההמראה לישראל.
אחרי שהבינו שזה קרב אבוד, המתינו בני הזוג לטיסה הבאה שנקבעה לשעה 22:50 - 10 שעות מהמועד המקורי בו היו אמורים להמריא. "המנהל הפציר בנו לשלוח באמצעותו את שתי המזוודות וההליכון שלי לישראל" שחזר ביטון. "חששתי מאוד שאולי ההליכון לא יגיע בזמן אבל הוא הרגיע אותי ואמר שאין לי מה לדאוג ושהכל יהיה בסדר. סמכתי עליו".
ביטון ואישתו חזרו לבירה הספרדית כדי להעביר את הזמן, הסתובבו ברחובות העיר ולאחר מכן חזרו לשדה התעופה והמריאו לישראל. כאשר נחתו בנתב"ג הם גילו שעל אף הבטחות המנהל, המזוודות וההליכון לא הגיעו. ביטון הגיש תלונה על כך בדלפק אל על והובטח לנו שהחפצים יגיעו בטיסה הבאה ויישלחו אליו ישירות הביתה.
"תבין, במשך יומיים לא יצאתי מהמיטה", משחזר ביטן. "זה היה בלתי נסבל. סיוט של ממש. טסנו באיחור של 10 שעות, גם לא קיבלתי את ההליכון שהוא הכי חשוב לי מבחינת ניידות וגם לא מזוודות". זה לא נגמר כאן - למחרת שליח של אל על הביא לבני הזוג את המזוודות אבל לא את ההליכון, שהגיע רק אחרי יום נוסף.
"גרמו לי עוגמת נפש רבה. כל מה שקרה זה מחדל של החברה והם צריכים לפצות על כך". ביטון פנה לאל על בדרישה לקבל פיצוי בגובה כרטיסי הטיסה, אבל החברה אמרה לו שהיא מפצה אותו בסכום של 100 דולר לטיסה הבאה ולאחר מכן הסכימה לתת לו כרטיס זוגי חינם לאירופה במחלקת התיירים.
"בגלל מצב בריאותי אני לא מסוגל לטוס במחלקת תיירים, כך שההצעה לא שווה כלום. רק לאחר שיחות נוספות הם הסכימו לתת לי כרטיס אחד במחלקת עסקים וגם זה היה בעייתי, כי אני לא יכול לטוס לבד ללא עזרת אשתי. כרטיס שני הם סירבו לתת לי. הם צריכים לפצות אותי בדיוק בסכומים שעליהם שילמתי במחלקת עסקים".
לאחר שהעלה פוסט לדף הפייסבוק שלו, נציג החברה הגיב וטען שההצעה שניתנה לו (כרטיס טיסה זוגי למחלקת תיירים או כרטיס אחד לעסקים) עדיין בתוקף. "מבדיקה שערכנו, מול מנהלת קשרי לקוחות - לצערנו לא נוכל להיענות לדרישתך. הפיצוי שהוצע לך כמובן עדיין בתוקף", נכתב בתגובה מטעם אל על.
למאקו נודע שלבסוף אל על הסכימה לתת לביטון זוג כרטיסי טיסה במחלקת העסקים ושהפוסט הזועם נמחק מהפייסבוק.
מאל על לא נמסרה תגובה.