קבוצת אברהם, המפעילה את הרשת אברהם הוסטלס ואת פעילות חברת התיירות אברהם טורס, תפתח הוסטל באילת. ההוסטל החדש ימוקם בסמוך לתחנה המרכזית בעיר, בנכס ששימש עד כה את מלון בי-יוניק ברחוב שפיפון.

ההוסטל באילת יהיה ההוסטל הגדול ביותר של הרשת עד כה – עם כ-290 מיטות בחדרי לינה משותפים (דורמס) וכ-60 חדרים פרטיים. הוא צפוי להיפתח באפריל 2020, לאחר שיושלמו תהליכי שיפוץ והתאמה לצורכי ההוסטל, בשווי מוערך של 10 מיליון שקלים.

חוזה השכירות נחתם ל-22 שנה ותשלום השכירות השנתי מוערך ב-3-2.2 מיליון שקלים, על בסיס הערכות לעסקות עבור מלונות ברמת אירוח דומה. בעלי הנכס הם משפחת דיין, אך העסקה התבצעה בשכירות משנה מאושר גבאי, איש עסקים אילתי המחזיק בזכויות להפעלת הנכס.

אברהם הוסטל (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של אברהם הוסטל)
ההוסטל בתל אביב|צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של אברהם הוסטל

לפי הרשת, לילה בחדר זוגי בהוסטל החדש צפוי לעלות 500-300 שקלים לאדם, חדר משפחתי יתומחר ב-700-500 שקלים ומיטה בחדרי לינה משותפים תעלה 150-80 שקלים. גל מור, שותף מייסד ומנהל הפיתוח האסטרטגי של הקבוצה, מציין כי במסגרת ההתארגנות לפתיחת הפעילות באילת יושם דגש על גיוס עובדים ומנהלים מקומיים, במקביל לעובדים שיגיעו לעיר מהמרכז. זאת, לדבריו, מתוך תפישה הרואה חשיבות בפיתוח התעסוקתי במקומות שבהם פועלת הקבוצה.

כמו בנצרת, ירושלים ותל אביב, גם באילת ייפתח בהוסטל סניף של חברת אברהם טורס, המתמחה בסיורים וטיולים הפונים לתיירות העצמאית - עם גדש על סיורים המציגים את מגוון הקהילות והתרבויות המקומיות, לצד האתרים והאטרקציות. אברהם טורס תציע טיולים היוצאים מאילת לנגב הדרומי, למרכז הארץ (ים המלח, ירושלים ותל אביב), כמו גם טיולים יומיים ורב יומיים לירדן, סיני ומצרים.

לואו קוסט ותיירות עצמאית

כניסת הרשת צפויה לעודד תחרותיות במחירי הלינה בעיר הדרומית, שלא מצליחה להתחרות עם השכנות ירדן וסיני, וגם לא עם חבילות הנופש ליעדים קרובים בחו"ל בעונת הקיץ. אברהם הוסטל מייחדת את פעילותה לתיירות עצמאית (free independent tourist - FIT) ומפעילה חללים משותפים לטובת כלל אורחי ההוסטל, לצד חדרי לינה פשוטים וקטנים. ברשת מסבירים כי אברם הוסטל מבקשת לקיים גישה קהילתית תוך שיתוף פעולה עם בתי עסק מקומיים.

אברהם הוסטל (צילום: התמונות שייכות לאברהם הוסטל)
רוצים לעשות מהפיכה|צילום: התמונות שייכות לאברהם הוסטל

החלטת הקבוצה להקים בסיס פעילות משמעותי באילת הבשילה בין השאר תוך הסתמכות על תנועת טיסות הלואו-קוסט לאילת, שמסובסדת בשנים האחרונות בסיוע תקציבי משרד התיירות. התיירים, המגיעים בעונת החורף ביותר מ-40 טיסות שבועיות, מתקשים בחלקם למצוא פתרונות הולמים לדרישותיהם באשר לתקציב ולאופי השירות.

"פלח התיירות העצמאית, המהווה מעל ל-60% מכלל התיירות הנכנסת לארץ, זקוק באילת לפתרונות דומים לאלו המוצעים על ידי אברהם בסניפים בירושלים, תל אביב ונצרת", מסביר מור. "בזכות גורמי מפתח בעירייה - מהנדס העיר אילת וצוותו, אנשי תאגיד התיירות, האגף לפיתוח כלכלי ויוזמות, החברה לפיתוח כלכלי וגורמים נוספים - התאפשרה כניסת הקבוצה לאילת. תוכניות הפיתוח של אילת, לצד הבנת החזון של קבוצת אברהם, הקלו וסייעו בקבלת ההחלטה להשקיע בפתיחת סניף רביעי של אברהם הוסטל וטורס בעיר הדרומית".

מהלך נוסף שאיפשר את כניסתה של הרשת לאילת הוא צירופה של קרן האימפקט ברידג'ס כשותפה אסטרטגית בקבוצה במארס האחרון. ברידג'ס, המשקיעה בחברות בעלות השפעה חברתית חיובית, תשקיע בשנים הקרובות סך של 25 מיליון שקלים בפעילות רשת אברהם - מה שיאפשר את התרחבות הקבוצה לאתרים נוספים בארץ, ובהמשך יהווה מנוע לצמיחה באירופה. הקבוצה בוחנת במקביל מיקומים לאתרים נוספים בים המלח ובירושלים.

הכתבה פורסמה במקור ב-TheMarker