בערוץ i24NEWS פרסמו היום שעל פי גורמים שמעורים בפרטים, בישראל התקבלה בקשה רשמית של חברת ״איג׳יפט אייר״, החברה המצרית הלאומית, להפעיל טיסות לישראל במקום חברת הבת ״אייר סיני״ שהמפעילה בעשורים האחרונים טיסות במקום החברה הלאומית, לאחר שבזמנו סירב הנשיא לשעבר מובראכ שמטוס הנושא את דגל המדינה ינחת בישראל.
על פי הבקשה שהוגשה, המצרים מבקשים להחליף את החברה הקטנה בחברה הלאומית ולהפעיל 21 טיסות שבועיות. הצעד מגיע ככל הנראה מתוך הבנה שלאחר הסכמי אברהם המתיחות באיזור ירדה משמעותית וכעת תוכל חברה התעופה להרוויח בעיקר מטיסות הקונקשן, שכן ישראל ומצריים הן נקודות קישור ליבשת אפריקה.
EXCLUSIVE: #Egypt is interested in having its national airline operate regular direct flights to and from #Israel, officials confirm to #i24NEWS
✈️ pic.twitter.com/06WCPC1EsE
גורמים מצריים אישרו את הפרטים ואמרו כי הבקשה הרשמית אכן הועברה.
המסתורין סביב אייר סיני
״אייר סיני״, אשר מטוסיה אינם מעוטרים בדגל המצרי, הפעילה שבע טיסות שבועיות בשני מטוסים ייעודיים בלבד וכל מי שרצה להזמין טיסה, לפחות עד לפני הקורונה, לא יכל לעשות זאת בקלות. גם אם חיפוש אקטיבי גילה את קיומה של החברה היחידה שמפעילה את הקו הישיר, ההזמנות התאפשרו רק דרך סוכן נסיעות או בפנייה ישירה לחברת התעופה, אך מספר טלפון או אתר רשמי לפניה פשוט לא היו קיימים.
במשך השנים לקחה החברה תשלום במזומן בלבד, כש״נוסעים פוטנציאליים היו מגיעים למשרד בתל-אביב עם מעטפות של מזומנים ויוצאים, עד 2010 לפחות, עם כרטיס טיסה צהוב מהאסכולה הישנה שנראה כמו אביזר משנות החמישים״. הכתבה המלאה של טלושקין טומנת בחובה הרפתקאות נוספות שחוו נוסעים לאורך השנים בהם עולי רגל נוצרים, ישראלים בעילום שם ואחרים שמרגישים בנוח לדבר עברית.
בפברואר השנה עלה לאוויר אתר שמאפשר הזמנת כרטיסים מקוונת, מסוג הדברים שגם חברות רפאים זקוקות לו כדי להישאר רלוונטיות ב-2020, אך למרות זאת רב הנסתר על הגלוי.