אחרי רצף הכרזות של חברות התעופה הזרות, כמו דלתא, לופטהנזה, אייר פראנס, בריטיש איירווייז, ווייז אייר, איזיטי ג'ט ועוד, על חזרתן לישראל, אתמול הגיעה ההכרזה של אחת החברות הכי גדולות וחשובות בשוק התעופה בישראל - ריינאייר, שצפויה לנחות בארץ ב-30.3.
> 25 יעדים לטוס אליהם בשנת 2025
החשיבות של ריינאייר בשוק התעופה המקומי היא בפתיחת השמיים לשלל יעדים באירופה. החברה צפויה לטוס ליותר מ-20 יעדים מהארץ ולפתוח מאוד את התחרות שהיתה סגורה לגמרי בשנה וחצי האחרונות. בין היעדים שהחברה צפויה לטוס אליהם יש את וינה, בודפשט, פאפוס, בוקרשט, וילנה, בריסל, קרקוב, אתונה, סלוניקי, ברלין, מילאנו, רומא, ונציה ועוד.
חשיבות נוספת, היא בהורדת המחירים, כאשר חברת האולטרה לואו קוסט צפויה לחזור ולהציע טיסות במחירים נמוכים מאוד שלא נראו בארץ כבר הרבה זמן, גם אחרי חזרתה של חברת הלואו קוסט וויז אייר למשל. מחיפוש מהיר באתר 'טיסות סודיות', מצאנו טיסה של ריינאייר לפאפוס במחיר של 68 דולרים הלוך חזור, בוקרשט ב-95 דולרים הלוך-חזור, פוזנן ב-101 דולרים, בודפשט ב-104 דולרים וגם טיסות לוינה, וילנה, סופיה ומלטה במחיר של עד 110 דולרים הלוך-חזור.
חשוב לציין שהמחירים הללו הם מחירי הבסיס, אך הם לגמרי מורידים את ממוצע הגבוה ממנו סובל השוק הישראלי כבר הרבה זמן.
הסיפור של ריינאייר בזמן המלחמה היה מלא בתהפוכות. לפני כשנה, עוד בזמן המלחמה, חברת הלואו קוסט חזרה לנתב"ג אחרי שלא פעלה בארץ מספר חודשים. כעבור מספר ימים החברה הודיעה שהיא חוזרת בה ומבטלת את כל הטיסות שלה בחודשים מרץ-אפריל 2024. הסיבה לכך התבררה מאוד מהר: היות וטרמינל 1 לא פעיל, החברה נדרשה לשלם את סכום התפעול של הטרמינל היקר יותר. חברת הלואו קוסט מצדה דרשה לשלם מחיר נמוך כפי שהיתה ריגלה אליו, בטענה שלא היא זו שבחרה לפעול מטרמינל 3, אך בקשתה לא נענתה.
נכון להיום, טרמינל 1 צפוי להיפתח בסוף מרץ, וזה באמת התאריך שבו החברה מתכננת לחזור לפעול בישראל. כעת רק נותר לחכות ולראות האם המצב הביטחוני יישאר רגוע. אם אכן זה מה שיקרה, פסח צפוי להיות קו פרשת המים בכל מה שקשור לפתיחת השמיים בישראל.