תקרית חריגה בטיסה של חברת הלואו קוסט האירית, ריינאייר, מאיטליה לישראל, התרחשה לפני יומיים: נוסעים שהיו על הטיסה מדווחים שאחת הדיילות כרזה מספר פעמים, גם באנגלית וגם באיטלקית, שהמטוס עושה את דרכו ל"פלסטין הכבושה".
עוד דווח כי הנוסעים העירו את תשומת ליבה של הדיילת לאמירה הבעייתית, כבר במהלך הטיסה, וביקשו ממנה להתנצל. לטענתם, היא סירבה לעשות זאת ואף חזרה על האמירה עוד כמה פעמים. לבסוף, כחצי שעה לפני הנחיתה, הדיילת כרזה פעם נוספת ש"כל הנוסעים מתבקשים לחזור למושבים כי המטוס עומד לנחות בתל אביב שבפלסטין הכבושה".
From @Ryanair flight attendant - "we are about to arrive in Tel Aviv, occupied #Palestine ". Thank you @afshinrattansi - https://t.co/XLu8yg6u9Q pic.twitter.com/5KTLjeItJY
על פי דיווחים בתקשורת, האמירה האחרונה גרמה לכך שנוסעים החלו להשתולל במטוס, חלקם ניסו לצלם את הדיילת שלא ענדה תג וסירבה למסור את שמה. בעקבות המהומה שנוצרה, הצוות איים שיזמין משטרה לאחר הנחיתה.
בעקבות התקרית, ג'קי גודאל (Jackie Goodall), מנכ"לית ברית אירלנד-ישראל, גינתה את האמירה וציינה שהיא לא מתקבלת על הדעת. "אנו דורשים מריינאייר לפרסם התנצלות ולברר את מה שקרה מול הדיילת", אמרה.
זו לא הפעם הראשונה שהחברה מסתבכת באירועים בעייתיים עם נוסעים ישראלים. לפני כחודשיים דיווחנו על כך שכל הנוסעים הישראלים הורדו מהמטוס והתבקשו לעמוד בשורה במשך שעות בזמן שמבצעים להם בדיקה ביטחונית מקיפה. בנוסף, נרשמו לא מעט בעיות במספר טיסות מברלין לארץ, לאחר שנוסעים ישראלים נדרשו לעבור בדיקות ביטחוניות מקיפות בשדה ואיחרו להמראה בעקבות כך.