מאז הקורונה, כמות המקרים בהם נוסעים השתכרו והתפרעו באוויר עלתה בצורה משמעותית. הדבר הוביל לעלייה חדה במתן קנסות ואף לטיסות שלמות שלא הגישו בהן אלכוהול. רק לאחרונה דיווחנו על מספר מקרים בהם נוסעים שיכורים הפריעו למהלכה התקין של הטיסה: החל מנוסעת שיכורה שסירבה לשבת ועד לנוסע שהטיל מימיו במטוס.
@amandagrasham I jusy wanna go home #fyp #airline #traveling ♬ צליל מקורי Amanda Grasham
> נשבר השיא לקנס הכי גדול שנוסע קיבל בטיסה
כעת, בחברות התעופה, שהצוותים והנוסעים שלהם הם אלה שסובלים מהמצב, בודקים דרך חדשה למנוע את תופעת הנוסעים השיכורים, בעזרת טכנולוגיה חדשה שתעקוב אחרי כמויות השתייה של כל נוסע. מטרת הפיתוח היא לאפשר לצוות לא להגיש שתייה לנוסע ששתה כבר יותר מדי.
איך זה עובד? מערכת InteliSence מבית Collins Aerospace עושה שימוש במערכת חיישנים כדי לסייע לצוות לנטר את המטוס והנוסעים שבו. בתוך כך, ניתן להשתמש בטכנולוגיה על מנת להתאים שירותים שונים במטוס באופן אישי (נוסע שאין לו שמיכה, שלא קיבל ארוחה ועוד) וגם לסייע במאמץ למנוע מנוסעים לשתות לשוכרה ולהוות מטרד אישי ובטיחותי במהלך הטיסה.
Crystal Cabin Awards 2023
Winner in the category Passenger Comfort:@CollinsAero with Intelisence#cc23 pic.twitter.com/rvjSsVhc57
מארק ווהן, סגן נשיא Collins Aerospace לחוויית תא הנוסעים, אמר ל-USA Today: "הטכנולוגיה החדשה תאפשר לנו לשפר את חווית הטיסה עבור הנוסעים על ידי מערכת חכמה שמתקשרת את צורכי השירות של הנוסע בזמן אמת ותקל על האינטרקציה בינו לבין הצוות".