מאז החל הכאוס בנמלי התעופה השונים מסביב לעולם, באזור חודש אפריל, כשהמוני התיירים חזרו לטוס אך כוח העבודה לא חזר לעצמו, נמל התעופה סכיפהול נחשב לאחד המקומות בהם יש את הבלגן הגדול ביותר. בנמל התעופה הבינלאומי באמסטרדם נרשמו תורים ארוכים מאוד וכדי להתמודד עם המצב אף הכריזו בהולנד על תוכנית לאומית, שבמסגרתה הגבילו את כמות הטיסות היומיות, במטרה להחזיר את הנמל לעבודה תקינה.
כיום, כחמישה חודשים מאז החלו התורים הארוכים, נראה שבסכיפהול הבלגן ממשיך לחגוג. בסוף השבוע פורסם כי בנמל ימשיכו להגביל את כמות הנוסעים שיכולים לעבור בו בכל יום, ואף הפחיתו את הכמות ב-18 אחוזים. הכל כאמור, בגלל מחסור חמור בעובדים, בעיקר באנשי ביטחון, דבר שגרם ללא מעט נוסעים לפספס את הטיסה שלהם בתקופה האחרונה.
המכסה החדשה מגבילה את כמות הנוסעים היומית ל-54,500 נוסעים ביום עד סוף ספטמבר ול-57,000 נוסעים עד סוף אוקטובר. לשם השוואה, בנתב"ג עוברים בכל יום מעל כ-80,000 נוסעים, כשבימי השיא בחגים המספר אף צפוי לקפוץ לכ-90 אלף ביום.
"ההודעה על הקטנת המכסות היא בשורה רעה מאוד הן לנוסעים והן לחבורת התעופה", אומרת האנה בויז, מנהלת האופרצייה בנמל התעופה. "יחד עם זאת, המכסה היא הכרחית כדי לשמור על ביטחון העוברים והעובדים בנמל". בחברת KLM, חברת התעופה הלאומית של הולנד, כינו את ההחלטה הזו "מאכזבת".
הקטנת מכסת הנוסעים צפויה כרגע להימשך כאמור עד סוף אוקטובר, אז מתחילה רישמית תקופת החורף, וכמות הנוסעים גם ככה יורדת באופן טבעי. צמצום מספר הנוסעים גורם לכך שלא נמכרים כרטיסים חדשים ואף עלולה להוביל לביטול טיסות שלא יהיו כדאיות להפעלה.
על פי נתוני מועצת שדות התעופה הבינלאומית (ACI), סכיפהול הוא השדה השלישי העמוס בעולם לנוסעים בינלאומיים. כאמור, כבר באפריל השדה התמודד עם מצב של תורים בלתי נסבלים, בעקבותיהם קראו לנוסעים להתאפק מלטוס לחו"ל.