חברת הלואו קוסט האיסלנדית - וואו אייר (Wow Air), נכנסה בסערה לחיינו בקיץ שעבר ושברה ברגע את שוק הטיסות לארה"ב. החברה שבסיס פעילותה נמצא באיסלנד, הבטיחה, ועדיין מבטיחה, טיסות לצפון אמריקה במחירים המתחילים ב-400 דולר הלוך וחזור והיה נראה שהקהל הישראלי התאהב בה ברגע.

אחרי קיץ מוצלח של טיסות התחילו להופיע הסדקים, הן בפעילות שלה בארץ והן בתחנות שונות בחו"ל. זה התחיל בפרסום על ביטול הקו לישראל, תוך כדי שמועות על בעיות כלכליות שהובילו לביטול קווים נוספים מסביב לעולם. בחברה המשיכו לשדר עסקים כרגיל ואף הודיעו שיחזירו את הטיסות לארץ בקיץ 2019, ביחד עם עוד קווים חדשים. מאחורי הקלעים המצב ממשיך להיות לא פשוט והפתרון המיידי שהוצע הוא מיזוג עם חברת איסלנד אייר, שגם נמצאת בקשיים כלכליים, דבר שנמצא כרגע בבדיקה של הרשות להגבלים עסקיים. 

>> לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

אתמול (ג'), קיבלנו עוד הוכחה לכך שמצבה של החברה, שעשתה מהפך במחירי הטיסות, ממשיך להיות לוט בערפל. בצעד לא שגרתי שלח מנכ"ל וואו אייר, סקולי מוגנסן (Skuli Mogensen), מכתב המצייר תמונת מצב לא מעודדת. במכתב, מוגנסן טוען שפרסום רע אודות מצבה הפיננסי של החברה גורם לכך שהמצב בפועל נהיה אף גרוע יותר ושהוא צופה אפקט דומינו לא בריא.


"סדרה מצערת של אירועים בחברה גרמה לקריסה", ציין מוגנסן במכתב. "כעת ההמצב החמיר מאוד. נושים החלו לרדוף אחר החוב המגיע להם, לקוחות התחילו להזמין פחות והמצב הזה הוא לא אידיאלי לחברה שנמצאת בבעיות של תזרים מזומנים. הפעילות בנתיבים כמו ניו יורק דאלאס, קליבלנד ועוד כבר נפגעו וצומצמו".

יחד עם זאת, מוגנסון טוען במכתב שהחברה עובדת במרץ כדי למצוא פתרונות נוספים למימון. "אנחנו נעשה כל דבר כדי להבטיח את הישרדות של וואו אייר", כתב. בתוך כך, הוא הוא הזרים עוד 5.5 מיליון יורו על מנת לספק עוד אוויר לנשימה. נכון לרגע זה אתר החברה בארץ ובכלל עדיין עובד רגיל וניתן להזמין טיסות לניו יורק החל מה-12.6 במחיר של כ-200 דולר לכיוון ולטורונטו החל מ-275 דולר לכיוון.