לאחר כשנתיים, ארה"ב פתחה את הגבולות שלה לתיירים מחוסנים מכל העולם. כך, בזמן שישראלים יכלו לטוס למדינה בצורה כמעט חופשית, באירופה, שארה"ב היתה סגורה בפניה, מדובר בשינוי מהותי שהן תיירים, הן אנשי עסקים והן חברות התעופה, חיכו לו זמן רב.
השינוי הכי גדול עבורנו, לאחר ההחלטה של ארה"ב לפתוח את הגבולות לכולם, הוא העובדה שניתן יהיה להגיע לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות גם דרך מדינות אירופה עם עצירת ביניים ובמחירים זולים. זאת בנוסף לארבע חברות תעופה (אל על, יונייטד, דלתא ואמריקן איירליינס) שמפעילות טיסות ישירות יומיות. באוקטובר האחרון ארה"ב היתה היעד הכי מבוקש, בפער ניכר מטורקיה (שנמצאת במקום השני) עם מעל ל-120 אלף ישראלים שטסו למדינה.
"היו לכם 20 חודשים להתכונן -זו בושה"
בעוד שבארץ, כאמור, לא מדובר בבשורה גדולה, באירופה ההתרגשות מהפתיחה היתה גדולה. כך, ביום שני האחרון, כאשר ניתן האות לפתיחת הגבולות, לא מעט נוסעים ממדינות אירופה נחתו בבת אחת בתפוח הגדול והבלגן חגג.
על פי דיווחים, מאות נוסעים המתינו שעות ארוכות בשדה התעופה הראשי בניו יורק - JFK, ברגע ששלושה מטוסים נחתו במקביל לאחר הפתיחה. העומס וחוסר הסדר גרמו ללא מעט תיירים זועמים שלא הבינו איך מדינה כמו ארה"ב, שהיו לה 20 חודשים להתכונן לרגע הזה, מתנהלת בצורה כזו.
"20 חודשים השדה היה כמעט סגור ולא היה זמן לטפל בבירוקרטיה של הפתיחה? אם זה מה ששלושה מטוסים עושים, אז זו זושה", כתב אחד הנוסעים שנתקעו בתורי הענק.
מנכ"ל דלתא איירליינס, אד בסטיאן, ניסה להרגיע את הביקורות הרבות: "אין ספק שהפתיחה של הגבולות התנהלה באופן מרושל בהתחלה, אך אני יכול להבטיח שאנחנו נעשה סדר במהרה."
בנוסף לבעיות בשדה התעופה, תיירים שנכנסו לניו יורק ביום הראשון בו היא נפתחה לאירופה, מציינים שנתקלו בבעיות גם בכמויות האוכל במסעדות, השתייה ומוצרי צריכה בסיסיים כמו נייר טואלט, היות ובמשך תקופה ארוכה לא היו תיירים בכמות משמעותית במדינה.
מלונדון לבדה טסו ביום הפתיחה כ-10 אלף נוסעים, שורבם הגיעו ב-26 מטוסים של חברת בריטיש איירווייז. המספרים הללו מזכירים את כמויות הנוסעים שלפני המגיפה, רק שהשינוי קרה ברגע אחד וברשויות האמריקאיות לא נראה שידעו להתמודד עם זה.