שני אנשים נהרגו בעקבות התנגשות אווירית בין שני מטוסים קלים ליד נמל התעופה האזורי מראנה באריזונה. האירוע התרחש בבוקר יום רביעי, 19 בפברואר, ולפי נתוני מינהל התעופה הפדרלי (FAA), אחד מהמטוסים הצליח לנחות בעוד שהשני התרסק על מסלול הנחיתה והחל לעלות בלהבות וכתוצאה נהרגו שני הנוסעים שהיו בו.

נמל התעופה האזורי של מראנה, הממוקם כ-33 קילומטרים צפון-מערבית לעיר טוסון, הוא שדה תעופה קטן ולא מבוקר, כלומר אין בו מגדל פיקוח פעיל, והטייסים מסתמכים על תדר מיוחד כדי להעביר מסרים לגבי מיקומם. בתגובה לטרגדיה, גלן בם, פקד שדה התעופה הביע את תנחומיו: "בשם העיר מראנה ונמל התעופה האזורי ליבנו עם כל האנשים והמשפחות שנפגעו מהאירוע. אנו אסירי תודה על התגובה המהירה ממשטרת מראנה והכבאות".

המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה (NTSB) חוקרת את האירוע, כאשר חוקר הגיע למקום היום בבוקר כדי לתעד ראיות ולבחון את ההריסות. גם רשות התעופה הפדרלית (FAA) מעורבת בחקירה, וכעת שדה התעופה נותר סגור זמנית.

האירוע הזה מוסיף לסדרה מדאיגה של תקריות תעופה ברחבי צפון אמריקה. רק שבועות קודם לכן, ב-29 בינואר, בהתנגשות אווירית בין מסוק של צבא ארה"ב ומטוס אזרחי של אמריקן איירליינס ליד וושינגטון הבירה נהרגו כל 67 האנשים שהיו במטוס. ההתנגשות נחשבת לאסון התעופה הקטלני ביותר בארה"ב מזה למעלה משני עשורים. ב-31 בינואר התרחשה התרסקות מטוס רפואי בפילדלפיה שבה נהרגו שבעה אנשים, כולל ילדה חולה. באלסקה, בהתרסקות מטוס נוסעים ב-6 בפברואר נהרגו כל 10 האנשים שהיו על הסיפון. ההתרסקות אירעה בתנאי מזג אוויר מאתגרים, כאשר שלג וערפל סיבכו את מאמצי החיפוש. ב-18 בפברואר מטוס דלתא איירליינס שנחת בנמל התעופה של טורונטו החליק והתהפך, אך בשונה משאר התאונות כל הנוסעים ואנשי הצוות ניצלו.

בעוד שהאירועים הטרגיים הללו משכו תשומת לב משמעותית, הסטטיסטיקה הכוללת על תאונות נסיעות אוויריות מספרת סיפור אחר. בינואר 2025 נרשם מספר נמוך היסטורית של סך תאונות המטוס, עם רק 62 תקריות שתועדו בטיסות מסחריות ופרטיות כאחד. נתונים ראשוניים של ה-NTSB מראים כי הנתון מייצג ירידה משמעותית מ-80 התאונות שדווחו בינואר 2024, מה שמדגיש מגמה של שיפור בבטיחות האווירית.

עם זאת, מטוסים קטנים יותר, כמו אלה המעורבים בהתרסקות במראנה, מועדים סטטיסטית יותר לתאונות עקב תקנות מקילות יותר בהשוואה למטוסי נוסעים מסחריים. בעוד שתעופה מסחרית נותרה אחד מאמצעי הנסיעה הבטוחים ביותר, תאונות מטוסים קטנות שכיחות יותר, ולעיתים קרובות מובילות להרוגים. למעשה, ברוב ההתרסקויות האחרונות בצפון אמריקה היו מעורבים מטוסים פרטיים קטנים ולא מטוסי נוסעים מסחריים, הפועלים תחת תקנות בטיחות מחמירות יותר.