בחברת התעופה של הונג קונג - קתאי פסיפיק - הודיעו שהם בוחנים רצף אירועים מוזר בו שני טייסים של החברה לקו בעיוורון בזמן הטיסה, בשני מקרים שונים שהתרחשו בתחילת השנה. בשתי הפעמים טייסי המשנה לקחו פיקוד והנחיתו את המטוסים בשלום.
מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako חופש
האירוע הראשון התרחש ב-26 בינואר בטיסה שבין סאפורו ביפן להונג קונג, כאשר הטייס הראשי איבד לפתע את ראייתו למשך 30 דקות. בכל הזמן הקברניט נשאר בתוך תא הטייס כדי לא לעורר בהלה אצל כ-350 הנוסעים ואנשי הצוות במטוס הבואינג 777. הטיסה הושלמה בבטחה.
מקרה נוסף אירע בטיסה בין פרת' שבאוסטרליה להונג קונג בתאריך ה-21 בפבוראר השנה. במהלך הטיסה באיירבוס A350, כשטסו מעל מנילה בירת הפיליפינים, הקברניט הודיע לקצין הראשון שהוא חש שהנשימה והראייה שלו נפגעים והעביר לו את הפיקוד. הוא מיד קיבל טיפול ומצבו התייצב עד הנחיתה, כך נכתב בדו"ח הטיסה.
עוד נכתב בדו"ח שברגע שהמטוס נכנס למרחב האווירי של הונג קונג, המטוס הנמיך לגובה המקסימלי המותר, על מנת להוריד מהלחץ, מה שעזר לקברניט להתאושש במהירות. בנוסף, המטוס קיבל קדימות בנחיתה.
רשות התעופה בהונג קונג סיווגה את שני האירועים כ"חומורים", דיווחה שהממצאים עדיין נבחנים ושהחקירה צפויה להימשך כ-12 חודשים. "נמשיך לאסוף חומרים וללמוד את כל המידע הרלוונטי על המקרים החמורים", אמר דובר רשות התעופה המקומית. "יש לנו עוד חקירה מעמיקה וניתוחי נתונים לפני שנוכל להסיק מסקנות".
דוברת חברת קתאי פסיפיק אמרה שהחברה משתפת פעולה באופן מלא עם החקירות.