ככל שעובר הזמן מתבררים עוד פרטים על תאונת המטוס הקטלנית היום בקזחסטן, כש-35 נוסעים ואנשי צוות נהרגו ו-32 נוסעים ניצלו, בהתרסקות מטוס של חברת אזרבייג'ן איירליינס שהמריא מבאקו לכיוון רוסיה. על פי הממצאים הראשונים, תנאי ערפל וציפורים הובילו לצניחת המטוס, כ-11 דקות לפני שהיה אמור לנחות ביעד שלו. 

בתמונות שצולמו לאחר ההתרסקות, ניתן לראות את הניצולים יוצאים מחלקו האחורי של מטוס האמברייר 190, שהתפרק לשני חלקים (פחות או יותר באזור הכנפיים). בסרטון ניתן לראות נוסעים מבולבלים ומדממים שמגיחים מחלקו האחורי של המטוס. חלקם ישבו בהלם על הקרקע ואחרים הצליחו להתרחק מהמקום ברגל. באותו הזמן החלק הקדמי של המטוס בער במרחק.

כך נראים האנשים בחלקו האחורי של המטוס שהתרסק היום: 

בנוסף, ברשת רץ תיעוד של נוסע שצילם עצמו יושב לפני ההמראה בשורות האחרונות של המטוס ולאחר ההתרסקות דווח שהוא נמנה מאלה ששרדו את האירוע. 

כמובן שהעובדה שהניצולים יוצאים דווקא מהחלק האחורי של המטוס קשורה גם לדרך בה הוא פגע ברקע, אך באופן כללי, מומחים מסכימים שהמושבים האמצעיים בחלק האחורי של המטוס הם הכי בטוחים. כמובן שהדבר יכול להשתנות בין המטוסים ובהתאם לסיטואציה, אך סטטיסטית, סיכויי ההישרדות למי שיושב בשורות האחרונות גבוהים יותר. 

בניסוי שנערך במדבר Sonaran שבמקסיקו, מטוס בואינג מדגם 727, מאובזר במצלמות ובחיישנים ומלא בבובות עם עצמות שבירות המדמות נוסעים, התרסק. אחרי שהטייס צנח בגובה 2,500 רגל, המטוס הונחת לעבר הקרקע על ידי טייס אחר באמצעות מכשיר שלט רחוק. גם במקרה זה המומחים הגיעו למסקנה שסיכויי הישרדות גבוהים ככל שהמושבים ממוקמים בחלק האחורי של המטוס.