בני משפחת כסיף, שהזמינו דרך אתר בוקינג שני מלונות בלונדון באלפי שקלים ללילה, גילו שבכתובת שנמסרה להם אין בתי מלון כלל. כשפנו לאתר כדי לקבל פיצוי על כך, הם גילו שהחברה לא ממהרת להחזיר להם את הכסף.
המקרה הלא שגרתי התרחש ביומה הראשון של המלחמה, ב-7 באוקטובר. משפחת כסיף, זוג הורים ושלושת ילדיהם, היו בחופשה בלונדון והיו אמורים לחזור לארץ. בעקבות המצב טיסתם לארץ בוטלה והם נאלצו לחפש בית מלון ללון בו עד שימצאו טיסה חלופית.
"במלון שבו היינו לא היה מקום לימים הבאים, אז הזמנו בבוקינג מלון אחר לשני לילות", שחזר אב המשפחה, איתן כסיף. "אחרי ההזמנה הגענו לכתובת המלון שהזמנו ולא היה בה שום דבר. שאלנו שכנים ועוברי אורח והם אמרו שהם לא מכירים שום בית מלון כזה בכתובת שקיבלנו. התקשרנו למספר של המלון אבל איש לא ענה".
לדבריו, הוא יצר מיד קשר עם בוקינג בבריטניה ונאמר לו שעליו להזמין בית מלון אחר ושהם יזוכו על התשלום של בית המלון שלא היה קיים, דבר שלא קרה עד היום. "הזמנו בית מלון אחר וכשהגענו לכתובת שקיבלנו התברר שגם בה אין שום בית מלון בשם הזה", טוען כסיף. גם הפעם בוקינג חייבו את בני המשפחה ולא זיכו עדיין את חשבונם.
רק המלון השלישי שהזמינו היה באמת קיים והם נשארו בו בשני הלילות עד שטסו בחזרה לארץ. "טרטרו אותנו עם מזוודות ממלון אחד לשני", קבל כסיף. "כאשר ביקשנו שיחזירו לנו את הכסף ששילמנו על שני המלונות הראשונים נציגי החברה ניסו להתחמק מאיתנו ואמרו שהמלונות לא מוכנים לזכות אותנו".
בסך הכל שילמו בני המשפחה עבור שני המלונות שלא ישנו בהם סכום של כ-13 אלף שקל, כ-6,500 שקלים לשני לילות לכולם בכל מלון. בגלל שהיו משפחה של 5 נפשות הם נאלצו להזמין ולשלם בכל מלון על שני חדרים, מה שייקר להם את ההזמנה.
כעת כסיף מתכוון להגיש תביעה נגד בוקינג על המחדלים שלה שגרמו לכך שהוא שילם כסף לבני בתי מלון שלא היו קיימים. "זה לא הגיוני שהזמנתי בבוקינג ובכתובות שהם נתנו לי לא היו קיימים שום בתי מלון ועדיין שילמתי על כך ממיטב כספי. אני מצפה שיחזירו לי את הכסף", ציין כסיף.
מ-Booking.com נמסר: "אנחנו מצטערים לשמוע על החוויה שעליה דיווח הלקוח. מבדיקה שערכנו, אנחנו יכולים לראות ששני הנכסים היו בקשר עם הלקוח ביום המתוכנן לביצוע הצ'ק-אין (רישום), והנכס השני אירח מספר נופשים לשביעות רצונם. עם זאת, אנו מבינים שהלקוח לא שהה במקומות האירוח ועל כן הופק לו החזר כספי עבור שתי ההזמנות".