שירות המחלקה הראשונה של אייר פראנס ספג לאחרונה אש לאחר שמטייל אמריקני הביע את תסכולו מכך שהורד מכרטיס מחלקה ראשונה למחלקת עסקים. הנוסע, ג'יימס אסקווית' בעל שיא עולמי של גינס כגבר הצעיר ביותר שביקר בכל 196 המדינות וסופר רבי מכר רכש כרטיס במחלקה ראשונה במחיר של 2,200 דולר (כ-7,100 שקל), אך לאחר מכן קיבל הודעה שהכרטיס שלו ירד בדרגה בגלל מה שחברת התעופה כינתה "תעריף שגוי".

אסקווית', שלא היה מרוצה מההודעה, פנה לרשתות החברתיות והעלה את המכתב שנשלח אליו מהחברה ובו נאמר לו כי חלה טעות. בתגובה לכך כתב אסקווית': "אם פרסמתם מחיר טוב למחלקה הראשונה שלכם כדי לעורר ביקוש אז תעמדו מאחורי זה".

תלונה אייר פראנס (צילום: לפי סעיף א' לרשתות חברתיות)
הפוסט שהעלה הנוסע נגד חברת אייר פראנס|צילום: לפי סעיף א' לרשתות חברתיות

לדברי אסקווית', חברת התעופה מוכרת ב"תעריפים מוזלים" כדי להגביר את הביקוש ולאחר מכן מורידה את סוג המחלקה של הלקוחות שרכשו אותם. הוא ציין שאין זו הפעם הראשונה שזה קרה לו: "בשנה שעברה לקת'אי פסיפיק היו 'תעריפים שגויים' כאלה, אבל היא כיבדה את הלקוחות ופיצתה אותם. הפעם זה לא קרה", אמר אסקווית' למגזין Dmarge.

בעוד שהוא מודה שהמחיר ששילם הוא עדיין עסקה טובה עבור מושב מחלקה ראשונה, אסקווית' טוען שאי-היכולת של חברת התעופה לכבד את התעריף מאכזבת במיוחד.

אסקווית' פרסם מכתב פתוח למנכ"לית החברה, ובו הביע את חוסר שביעות רצונו. במכתב הוא מתח ביקורת על כך שמכרה כרטיסים ולאחר מכן הורידה את המחלקה ללא פיצוי. הוא הדגיש שנוהג זה אינו הוגן כלפי לקוחות שתמכו בחברת התעופה, במיוחד בתקופה קשה כמו מגפת הקורונה. הוא המשיך וציין כי על פי תקנות האיחוד האירופי (EC261), נוסעים שהורדו במחלקה זכאים לפיצוי, שלטענתו לא קיבל.