בזמן שעונת התיירות העמוסה של הקיץ נמשכת, מזכיר התחבורה של ארה"ב, פיט בוטיג'ג', הכריז על פעולות שינקוט משרד התחבורה האמריקאי (USDOT) כדי לסייע בהגנה על נוסעי חברות התעופה.
ביום שישי משרד התחבורה של ארה"ב שלח הודעה לחברות תעופה וקרא להן לאמץ מדיניות שממזערת את הסיכוי שמשפחות ייפרדו במטוסים. על פי ההודעה, החל מנובמבר המשרד יתחיל לפקח על מדיניות הישיבה של חברת התעופה ועשוי להגיב עם תקנות וקנסות למפירים.
בעוד שהמשרד מכיר בכך שהוא מקבל מספר קטן יחסית של תלונות צרכנים על מקומות ישיבה בחברות תעופה, הוא החליט לנקוט בפעולות אלו מכיוון ש"אפילו תלונה אחת היא משמעותית לנוסעים שנפגעו", נכתב בהודעה לחברות התעופה.
חוק משנת 2016 - חוק ההרחבה, הבטיחות והאבטחה של רשות התעופה הפדרלית (FAA) - מעניק למשרד התחבורה האמריקאי את הסמכות להסדיר מקומות ישיבה משפחתיים. ההודעה הציעה כמה פתרונות לחברות תעופה לטיפול נכון יותר במשפחות: אפשרות הזמנת מושבים חינם בהזמנה למשפחות עם ילדים בני 13 ומטה, אפשרות למשפחות לעלות מוקדם למטוס אם חברת התעופה משתמשת במדיניות ישיבה פתוחה או חסימת מושבים לשימוש משפחתי בלבד.
בלי תשלום אבל גם בלי שדרוג
במרבית מהמקרים, אפשרות בחירת המושבים היא בתוספת תשלום, וחברות התעופה הרוויחו יותר ויותר מדמי בחירת המושבים בשנים האחרונות. גם שלוש חברות התעופה הגדולות בארה"ב - אמריקן איירליינס, דלתא איירליינס ויונייטד איירליינס - כולן גובות תשלום נוסף עבור ישיבה "מועדפת" שאינה מציעה מרווח רגליים או הטבות נוספות, רק מושב קרוב יותר לקדמת המטוס או מושב שאינו באמצע השורה.
סאות'ווסט איירליינס – חברת התעופה הגדולה היחידה בארה"ב שמשתמשת במדיניות ישיבה פתוחה, מאפשרת למשפחות עם ילדים בגיל שש ומטה לעלות לאחר העלייה הראשונה של קבוצת A (נוסעים במחלקות הראשונות או ביצעו תשלום נוסף לטובת הושבה מוקדמת). לחברות תעופה אחרות, כמו בריז איירוייז (Breeze Airways), יש מדיניות ספציפית של ישיבה משפחתית, שמאפשרת בחירת מושבים בחינם לילדים בין 2 ל-12 ושני מבוגרים.
יחד עם זאת, החוק מונע ממשרד התיירות לאלץ את חברות התעופה לשדרג משפחות למושבים עם מרווח רגליים או לדרגת שירות גבוהה יותר כדי להושיב אותם יחד. כלומר, משפחות יוכלו לשבת יחד רק במידה ואכן יש מספר מתאים של מושבים פנויים במחלקה שאותה הזמינו.
כמו כן ביום שישי, משרד התחבורה האמריקאי פרסם את חוק הזכויות הראשון אי פעם עבור נוסעים עם מוגבלויות. המסמך הוא סיכום של תקנות פדרליות המגנות על נוסעים נכים או על מי שזקוקים לסיוע, כולל הזכות לסיוע בשדות תעופה ובטיסות. המסמך מתחיל בזכות יסוד בסיסית: הזכות שיתייחס לכל אדם בכבוד.
"ההכרזה על פעולות אלה היא הצעד האחרון לקראת הבטחת מערכת נסיעות אווירית שעובדת עבור כולם", אומר שר התחבורה פיט בוטיג'ג'. "אם אתה הורה שמצפה לשבת יחד עם ילדיך הצעירים בטיסה, נוסע עם מוגבלות או צרכן הנוסע בטיסה בפעם הראשונה מזה זמן מה, מגיע לך ליהנות מביטחון ונגישות במחיר סביר ובשירות אמין של חברת התעופה".