בני זוג מתל אביב הזמינו טיול מאורגן של שמונה ימים באיטליה דרך חברת "פגסוס תיירות ונסיעות בע"מ". לטענתם, במהלך הטיול המדריך לא לקח אותם לוותיקן ולקולוסיאום למרות שהם היו חלק מתוכנית ממסלול הטיול. "נגרמה לנו עוגמת נפש. אלה שני אתרים חשובים מאוד למי שמבקר ברומא, אבל המדריך דילג עליהם", טענו הזוג בכתב תביעה שהגישו לבית משפט השלום לתביעות קטנות בתל אביב.
בנוסף, לטענתם, המלון בו שוכנו היה ברמה ירודה והמיטות לא היו נוחות. "לא היו מים חמים במקלחות, היה ריח לא נעים בחדר ולא פעלה מעלית במלון", צוין בכתב התביעה.
זה לא נעצר כאן: לטענתם, האוכל במסעדות אליהם נלקחו היה ברמה ירודה וגם כשהגיעו בסוף היום למלון לא זכו לקבל ארוחה חמה. רק כעבור יומיים החליפו לבני הזוג ולשאר חברי הקבוצה מלון אחר ברמה טובה יותר. "הטיול באיטליה הפך עבורנו לסיוט", טענו בני הזוג. "אם היינו יודעים שלא נבקר בוותיקן ובקולוסיאום ייתכן מאוד ולא היינו יוצאים לטיול הזה"
פגסוס מצידה הגישה כתב הגנה בו טענה שהתקלות שהיו במלון אינן צפויות וכאשר התגלו הן טופלו במהירות. החברה הצטערה על כך שהאוכל במסעדות לא היה לטעמם של התובעים וכי לא התחייבה לכך שתהיה מעלית במלונות בו היא משכנת את הנופשים.
הרשמת הבכירה שדנה בתביעה פסקה שיש לפצות את בני הזוג בסכום של 5,925 שקלים. היא ציינה שנתנה אמון בעדותם של התובעים והתרשמה שהשקיעו ממיטב כספם על מנת להבטיח לעצמם חופשה מהנה, אך חשו אכזבה ועוגמת נפש רבה. "אין ספק כי על החברה המארגנת מוטלת אחריות מוגברת למתרחש בהיותה אחראית לגורלם של המטיילים", הדגישה הרשמת בפסק הדין.