בסוכנות החלל האמריקאית כבר מתכננים את מטוסי הנוסעים של העשור הבא, והשבוע הם חושפים לראשונה שלושה דגמים חדשים, שאחד מהם יהיה אולי זה שייקח אתכם מפה לשם בשנת 2025. בסוף 2010 הכריזו בנאס"א על פיתוח מטוס חדשני שיטוס מהר יותר ממהירות הקול, ופנו לשלוש חברות תעופה גדולות- לוקהיד מרטין, נורט'רופ גרומן ובואינג – בבקשה לחקור ולעצב קונספטים מתקדמים לכלי התעופה העתידני. לחברות יש עניין אמיתי לנצח ב"מכרז": נאס"א הודיעה כי תקצה בכל שנה במשך שלוש השנים הבאות 5 מיליון דולר לפיתוח הצעצוע החדש.
שלוש הקבוצות המתמודדות התחילו בעבודה, והן תעמולנה על פיתוח המטוסים המתקדמים עד שיגיע הרגע בו תבחר סוכנות החלל את הדגם המועדף עליה מבין השלושה. נשמע קצת כמו גמר של ריאליטי בשם "מדען נולד", לא?
נאס"א לא שלחה את המדענים הנולדים סתם כך לעבודה בלי להציב כמה דרישות סף, וביקשה מהמפתחים להביא לה מטוס מהיר יותר, חזק יותר, שיטוס גבוה יותר - ובעיקר שישתה פחות דלק, ואם אפשר אז גם שיהיה יותר שקט ופחות מזהם. על פי התכנון, הדגמים החדשים צריכים לעמוד ב-85 אחוז ממהירות הקול (כ-1000 קמ"ש); לכסות טווח טיסה של 11 אלף ק"מ (שזה אומר טיסה ישירה מת"א לניו יורק, למשל); ולהצליח לשאת 45 טון (שזה אומר הרבה מטען, או 450 אנשים שמנים). באופן מתמיה, נושא שדרוג האוכל במטוסים או דרישה לעוד קצת מקום לרגליים לא עלו.
חברות התעופה עדיין לא מפנות מקום חנייה בהאנגרים למטוסים החדשים, אבל לפחות על הנייר הסקיצות מוכנות. ממבט בדגמים נראה כי האווירונאוטים הושפעו משלושה מטוסים מוכרים שפרשו כנפיים כבר לפני כמה עשורים: אחד דומה למטוס החמקן, שני נראה כמו הכלאה של שני מטוסי בי-52, ושלישי נראה כמו, ובכן, בואינג 747 שצבעו אותו יפה והעבירו לו את המנוע לזנב. כשבעתיד יחלוף מעליכם אחד כזה – אל תתבלבלו, לא מדובר בסופר-טנקר, כי אם בסופר-מטוס. באנגלית זה נשמע יותר טוב.