התנהגות סוררת של נוסעים בטיסות הפכה להיות דבר שבשגרה וממש לא רק אצלנו. צוות הדיילים והטייסים סובלים לא מעט מהתנהגות ברברית באוויר, במיוחד בתקופת הקיץ. כך למשל, בשבוע שעבר טייס בטיסת לואו קוסט מגלזגו לטנריף, יצא אל הנוסעים ונתן להם כמה הנחיות מיוחדות שלא ניתנות בדרך כלל, לאחר שבדלפקי הצ'ק אין לטיסה הייתה התנהגות לא הולמת של כמה מהנוסעים.

> מדהים: זה מה שהטייסים רואים מתא הטייס

"תהיו מאוד זהירים עם איך שאתם מתנהגים במטוס", אמר הטייס לנוסעים, לפני שהם יצאו להמראה. "אני לא אסבול התנהגות כמו זו שהייתה על הקרקע במטוס שלי, בטח שלא התנהגות כזו לצוות. זה נהדר שאתם בחופשה, אבל אל תתנו לזה לצאת משליטה".

הטייס המשיך וחידד את הנהלים כלפי הצוות של הטיסה, היות והם אלה שסבלו במהלך הצ'ק אין: "הדיילים בטיסה לא רק מגישים לכם אוכל ושתייה, הם מקצוענים, אחראים לבטיחות שלכם והם השותפים שלי ותתנהגו אליהם בכבוד".



זו לא הפעם הראשונה שטייס כורז בצורה לא שגרתית לנוסעים, במטרה לגרום להם להתנהג יפה במהלך הטיסה. לפני שנה, קברניט של חברת אמריקן איירליינס, בטיסת פנים בארה"ב, החליט לקחת את העניינים לידיים, ורגע לפני ההמראה הוא הדריך את הנוסעים כיצד מצופה מהם להתנהג.

"זכרו, הדיילים כאן למענכם", הוא פתח בנאום שהפך לוויראלי. "גם למען הבטיחות שלכם וגם כדי להפוך את הטיסה שלכם למהנה יותר. הם ידאגו לכם, אבל אתם חייבים להקשיב למה שיש להם להגיד, כי הם מייצגים את הרצון שלי בתא הנוסעים, והרצון שלי הוא מה שחשוב. 

"תהיו נחמדים אחד לשני, תהיו מכבדים האחד כלפי השני. אני לא צריך להגיד את זה - אתם צריכים לנהוג באחרים כפי שהייתם מצפים שיתייחסו אליכם. מסתבר שאני צריך להגיד את זה בכל טיסה מחדש, כי אנשים לא יודעים זאת. הם אנוכיים וחצופים ואנחנו לא נקבל את זה, או-קיי?!


"תעשו את הדברים שלכם, תזוזו מדרכם של אחרים, תשימו את הציוד שלכם במקום שהוא שייך אליו, כולם שילמו על הטיסה הזאת. אל תישענו על נוסעים אחרים, אל תירדמו על נוסעים אחרים, אל תתעלפו על אנשים אחרים או תזילו עליהם ריר, אלא אם כן דיברתם על זה והם מוכנים לסייע לכם.

"דבר נוסף, מי שצופה בווידאו ברמקול או מדבר ברמקול, זה לא מקובל. אף אחד לא רוצה לשמוע את הווידאו שלכם. אני יודע שאתם חושבים שזה ממש חמוד, אולי זה כן, אבל אלה העניינים שלכם אז תשמרו אותם לעצמכם. תשתמשו באוזניות שלכם או בכל דבר אחר. זה החלק שלכם שבו אתם נוהגים בכבוד כלפי אחרים.  

"מי שיושב באמצע, אני יודע שזה מבאס להיות באמצע... אתם זכאים לשתי ידיות המושב, זו המתנה שלי אליכם. ברוכים הבאים לטיסה שלנו".