הקיץ בעיצומו, המשפחות מתחילות למלא את המלונות באילת ותופעת הגניבות בעיר חוזרת כבר שנה. והפעם, כך על פי קצין משטרה בעיר, נראה שהישראלים מצאו שיטות לא לשלם על האירוח, בעיקר של הילדים.

כך למשל, משפחה ממרכז הארץ שהזמינה חדר זוגי לסופ"ש, החליטה לחסוך בעליות של חדר נוסף או סוויטה גדולה יותר עבור שני ילדיהם ומצאו פתרון לא שגרתי כדי לא לשלם עליהם: ההורים עשו צ'ק אין, קיבלו את החדר וכעבור כ-20 דקות הגיעו הילדים למלון לבושים בבגד ים והחלו בחופשה שלהם כרגיל. עובדי המלון לא הבחינו בכך, היות שהיו לא מעט אורחים באזור. כך הם הצליחו להעביר את החופשה ואף להיכנס לארוחת הבוקר מבלי לשלם על הילדים כלל.

> באילת מתלוננים שהשנה יש פחות מבקרים

 > המשטרה נערכת לאורחים הרבים בבתי המלון בקיץ

> במהלך הקורונה חלה עלייה של גניבות אוכל מבתי המלון

כך, ההורים חסכו כסף על חשבון המלון ולקחו בחשבון שאם הם ייתפסו, הם לכל היותר ישלמו את ההפרש בין החדר שלהם לסוויטה או חדר משפחתי גדול יותר. כשנגמר הנופש, ההורים דואגים שהילדים ייצאו לפניהם ורק אז עושים צ'ק אאוט.

הילדים עוזרים לגנוב (צילום: באדיבות מרחב דרום של משטרת ישראל)
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה|צילום: באדיבות מרחב דרום של משטרת ישראל

"בשנה האחרונה היו עשרות מקרים כאלה ולקח לנו זמן לעלות על זה. לא האמנו שהישראלים יעשו כזו קומבינה", הודה קצין ביטחון בבית מלון באילת. "התרגלנו לגניבות של מנורות לילה, מגבות, נייר טואלט, מראות, סדינים ואפילו שמיכות, אבל הברחת ילדים לחדרים ולארוחת הבוקר הפתיעה אותנו".


קומבינה אחרת נוגעת למיני-ברים. כמעט בכל חדר בבית מלון יש מיני-ברים שבהם תמצאו משקאות אלכוהוליים בבקבוקים קטנים. אם אורחי המלון משתמשים בהם הם מחויבים לשלם על כך לא מעט כסף. אז מה עושים חלק מהאורחים? הם מגיעים מהבית עם בקבוקים ריקים ובהם שמים את המשקאות מהמיני בר ולאחר מכן מתקשרים לקבלה ומתלוננים שקיבלנו מיני בר עם בקבוקי אלכוהול ריקים או מלאים במים ודורשים פיצוי.

"לרוב אנחנו יודעים שהם רוקנו את הבקבוקים כדי לעשות עלינו סיבוב אבל אין איך להוכיח את זה", סיפר קב"ט ותיק בבית מלון באילת. "לרוב אנחנו דואגים להחליף את הבקבוקים במיני בר ומפצים אותם. אני יודע שיש בתי מלון שנתקלו בתופעה הזו והחליטו לוותר על המיני בר".

מיני בר (צילום: shutterstock)
יש בתי מלון שהחליטו להוציא את המיני בר מהחדר כדי למנוע בעיות|צילום: shutterstock

כמו כן, יש אורחים שמתלוננים לפני פקידי הקבלה או מנהל המשמרת על כך שלא הצליחו לישון בלילה עקב עקיצות של פשפשים או שהסדינים והשמיכות לא היו נקיים, ובתמורה הם מועברים לחדר גדול יותר או מקבלים פיצוי על המחיר ששילמו ללילה.

"הרבה פעמים אנחנו יודעים שהם מתלוננים סתם, אבל אי אפשר לעשות עם זה כלום. אנחנו מעדיפים לתת להם פיצוי, לא להיכנס איתם לוויכוחים מיותר. להבא הם לא ייכנסו למלון שלנו יותר. מכניסים אותם לרשימה שחורה", הסביר גורם בכיר במלון באילת.