בשבוע שעבר הוענקו לתלמידי התוכנית הייחודית "האקדמיה החברתית" של המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי תעודות סטודנט ומתנת פתיחת שנה של אגודת הסטודנטים במכללה. "האקדמיה החברתית" הינה תכנית לימודים  והעשרה מיוחדת לסטודנטים על הרצף האוטיסטי.

השנה משתתפים בתכנית 12 סטודנטים המגיעים למכללה פעמיים בשבוע וזוכים למגוון רחב של הרצאות המיועדות להם, החל מקולנוע ותיאטרון ועד חינוך סביבתי וחינוך מיני. הורי הסטודנטים מספרים כי מדובר בתוכנית המעניקה לצעירים עניין וסיפוק. לצד התכנים המותאמים להם ולצרכים שלהם התכנית שמה דגש על השילוב החברתי שלהם עם שאר הסטודנטים והתחושה שהם הולכים לאקדמיה כמו כל שאר בני גילם.

"כל שנה מחדש אני מתרגשת מפתיחת השנה של האקדמיה החברתית. הסטודנטים יהנו משנה של למידה ועשייה משותפים" אמרה ראש התכנית ד"ר ניצן כהן. "התוכנית מאפשרת לאנשים על הרצף האוטיסטי ללמוד במגוון רחב של קורסים וכמובן לרכוש חברים חדשים. הלימוד במכללה לצד סטודנטים נוספים גורם להם תחושה של סטודנטים רגילים, כמו שאר בני גילם וזה דבר מדהים".

יו"ר אגודת הסטודנטים, אבי בוחבוט הוסיף כי "חשוב לנו כאגודה לתת לסטודנטים של האקדמיה החברתית תחושה שהם סטודנטים ככל האחרים, כך שהיה ברור לנו שנעניק להם תעודות סטודנט ושי לפתיחת שנה כמו לכל סטודנט אחר. תכנית ייחודית זו מייצרת מפגשים נהדרים בין השיעורים ובשעות הפנאי בין סטודנטים מהמכללה לסטודנטים מהאקדמיה החברתית, כך שכולנו נהנים ויוצאים נשכרים מהתכנית".

נשיאת מכללת קיי, פרופ' לאה קוזמינסקי בירכה את הסטודנטים מהאקדמיה החברתית וציינה "אני גאה בכך שמכללת קיי מובילה ומקדמת תכניות חברתיות רבות למען הקהילה, בהן האקדמיה החברתית. אני מאחלת לסטודנטים שנה של למידה פוריה ומהנה".