לא קל להיות סטודנט. לימודים, עבודות, מבחנים, פרנסה וחיי חברה הם רק חלק מהדברים שהסטודנט הממוצע מנסה לשלב ביניהם. התוצאה היא, במילה אחת - לחץ. תחילת הסמסטר, אולי התקופה האופטימית יחסית של השנה, היא גם הזמן שבו רוב הסטודנטים מבטיחים לעצמם אי אילו הבטחות, שסופן, בדרך כלל, ידוע מראש.

1. לקרוא את חומרי הקריאה

"השנה זה הסוף לסיכומים", אולי אמרתם לעצמכם, ובאמת חשבתם שבסמסטר הקרוב תקראו את כל המאמרים, את פסקי הדין המלאים או כל דבר אחר שהמרצה מבקש, בהתאם לפקולטה שלכם כמובן. אולי אפילו תכננתם לסכם בעצמכם את חומרי הקריאה לקראת המבחן. ואז התחיל הסמסטר. ואיזה יופי, עמדתם בזה. בשבוע הראשון, אולי.

 2. לא לכתוב עבודות בלילה האחרון

להדחיק את קיומה של העבודה להגשה במשך חודש זה נחמד. להיזכר בה בלילה האחרון, לכתוב כל הלילה, בקושי להספיק להגיש בשבע בבוקר ולהתפלל - פחות. בסמסטר הזה אין מצב שאתם עושים את זה. למדתם מטעויות. או שלא.

3. להתחיל להתכונן מוקדם לתקופת המבחנים

לארגן את החומר, להכין מחברת קטנה, להדפיס מחברות, למרקר, לשנן והכי חשוב - לעשות את כל זה חודש לפני. משם הדרך לקבל ציון טוב נראית סלולה, וכך, אתם בטוחים, תיראה תקופת המבחנים הבאה שלכם. ואז מגיע הזמן ללמוד ובפועל יש לכם עבודות להגיש, עבודה שעוזרת לכם להתפרנס (מעט) ובין שתי אלה גם חיי חברה. פתאום בלי ששמתם לב מגיע השבוע שלפני המבחן.

 4. לשמור על אורח חיים בריא

 

בסמסטר הקודם חשבתם שתקבלו מאיות. בפועל, הדבר היחיד שקיבלתם היה שני קילו נוספים. הפעם, תבטיחו לעצמכם, ממשיכים לעשות ספורט לפחות פעמיים בשבוע, מפסיקים עם הפחמימות והמתוקים ועוברים לאוכל בריא. ואז מגיעים המבחנים, ופתאום בן אנד ג'ריס נראים כמו הנחמה היחידה מול סיכום של 90 עמודים.

5. לסיים את הסמסטר במועדי א'

 

יש את אלה שממש מתכוננים למועדי א', מסיימים בציונים טובים וטסים לתאילנד. יש את אלה שקוראים את הסיכום בלילה שלפני, מקווים לטוב ובדרך כלל נאלצים לגשת למועדי ב'. הרי גם ככה תלמדו כמו שצריך למבחן הזה במוקדם או במאוחר, אז למה לא פשוט ללמוד למועד א? הגיון בריא בצד אחד, ומציאות בצד השני - עדיין, איכשהו, אתם תמיד נמנים עם הקבוצה השנייה. טוב, נטוס כבר אחרי התואר.

6. לא לצאת עם חברים בתקופת המבחנים

תקופת המבחנים, כמו שכבר ראיתם, מביאה איתה הבטחות לא מעטות והנה עוד אחת מהן. אולי תכננתם לשכוח מהחברים לחודש שלם ובאופן כללי לשים את החיים שלכם בצד. אבל אז מגיע חמישי בערב, ואתם גם ככה גמורים ואין מצב שאתם לומדים ככה, אז תצאו בסך הכול לשעה-שעתיים. איך נהיה חמש בבוקר כל כך מהר?

7. לא להיות יותר מדי בפייסבוק

 

מבזבז הזמן העולמי, או בשמו האחר - פייסבוק, נראה מפתה במיוחד כשאתם צריכים ללמוד. בסך הכול תכננתם הפסקה של חמש דקות כדי להתעדכן ולראות מה קורה, פתאום עברה שעה ואתם צופים בסרטונים של חתולים ותינוקות (או קוראים את הכתבה הזו).