לא כולם עובדים מול מחשב באופן ספייס חנוק ומחכים שכבר יגיע הזמן להחתים שעון וללכת הביתה. יש כאלו שקמים בכל בוקר למקצוע מאתגר ולא שגרתי - חלק מהם בטוחים שתפסו את משרת החלומות, חלק כנראה נקלעו אליה בעל כורכם. מה שבטוח זה שמדובר בג'וב שגורם להרבה אנשים להרים גבה. כל המשרות שיוצגו בפניכם ברשימה הבאה קיימים באמת וכתובים בלשון זכר, אך מתייחסים כמובן לכל המגדרים.

בין מקצוע נדרש לסחר ברגשות: מחבק מקצועי

אם אתם מרגישים צורך בחיבוק חם, בכירבול מנחם או סתם בקרבה אנושית, אתם לגמרי לא לבד. בדיוק בשביל הרגעים הבודדים הללו הומצא המקצוע "מחבק מקצועי", ותופתעו לגלות שיש מספר חברות שונות המציעות את החוויה הכי מנחמת שיש לטבע האנושי להציע. תמורת חיבוק חם ממישהו תאלצו להיפרד מסכום כסף לא קטן בכלל - בין 60$ ועד 80$ לשעה. זכרו שהשירות מציע רק חיבוקים ולא יותר מזה, כלומר זאת לא הזדמנות למצוא שידוך ובטח ובטח שלא מדובר בעסקי הזנות. עד כה לא שמענו על ישראלי שהרים את הכפפה והביא את המקצוע הכל כך מתבקש גם לארץ הקודש.

 

מחבק מקצועי (אילוסטרציה: shutterstock)
לא שמענו על ישראלי שהרים את הכפפה|אילוסטרציה: shutterstock

לבוא למשרד עם בלון חמצן ומחבט: צוללן לכדורי גולף

אם אתם אוהבים לצלול רק בשביל פעולת הצלילה ולא בשביל הנופים הקסומים במצולות הים, זה המקצוע עבורכם. במגרשי גולף שונים ברחבי העולם השחקנים נוהגים להעיף את הכדורים הרחק, ולעיתים קרובות מאוד גם מאבדים אותם בקרקעית הבריכות לאורך המסלול. בישראל סביר להניח שהמנקים פשוט משתמשים ברשת גדולה כדי לחלץ את הכדורים, אך במקומות שונים בעולם בהם מדובר באגמים מלאכותיים רחבי מימדים, לעיתים הקרקעים מלאה בוץ סמיך, אצות ולעיתים אפילו נחשים. כל אלו מן הסתם מקשים מאוד על פעולת הניקוי, ולא פעם נעזרים בצוללנים מומחים.

 

 

בונזו מישלן: טועם אוכל של בעלי חיים

בעלי החיים הם החברים הכי טובים שלנו, ואנחנו צריכים לוודא שהם אוכלים כמו שצריך. לא? כאשר יצרניות המזון המיועד לחיות המחמד ממציאות מוצר חדש, הן לא מסתפקות רק במדדים טכניים במתכונים שלהן. מתברר שלצורך בקרת האיכות, חלקן גם משתמשות בבני אדם שיודעים להעריך את איכות המזון. הגיוני בסך הכל. 


ריח מנטה 1: מסניף טישו

האמת שגם אנחנו קצת מטילים ספק במקצוע הזה, אבל יש אנשים שטוענים שהם משתכרים מהעובדה שהם מריחים נייר טואלט ומגבות נייר. רגע לפני שאתם מתחילים לקנא, דעו לכם שזה לא כזה פשוט, הם לא רק צריכים לוודא שיש ריח אורנים מרענן, אלא ברוב המקרים תפקידם הוא לבדוק שהנייר אינו תופס ריחות דוחים שמנסים להדביק עליו בתנאי מעבדה. פתאום זה מריח פחות טוב.

 

מסניפה טישו (אילוסטרציה: shutterstock)
ברוב המקרים תפקידם הוא לבדוק שהנייר אינו תופס ריחות דוחים|אילוסטרציה: shutterstock

חוש המישוש: ממשש פנים

נשמע כמו מקצוע מטריד במיוחד, אבל שלא תחשבו שזה תפקיד שנועד לכל אחד. האנשים שנבחרים לתפקיד הם דרמטולוגים מוסמכים שבודקים כיצד מוצרי קוסמטיקה שונים משפיעים על עור הפנים. הם בוחנים את פעולת התכשירים תחת עדשת המיקרוסקופ ובנוסף גם בודקים בעזרת חוש המישוש כיצד מושפעת הטקסטורה של העור.

מישוש פנים (אילוסטרציה: shutterstock)
ד. האנשים שנבחרים לתפקיד הם דרמטולוגים מוסמכים|אילוסטרציה: shutterstock

הכי משעמם: עומד בתור בתשלום

כולנו מכירים את התמונה הקבועה שמתפרסמת יום אחרי השקת מוצר חדש של אפל – מאות מעריצים מושבעים (ולרוב מטורללים) עומדים שעות בתור כדי להיות בין הראשונים ששמים ידם על התפוח החדש. בטח לא תתפלאו לשמוע שרבים מהעומדים בתור בכלל לא עומדים בשביל עצמם, אלא עושים זאת בשכר מלא עבור אלו שיכולים להרשות לעצמם לממן אותם. זאת עבודה משעממת, לרוב היא נעשית בתנאי מזג אוויר קשים והתפקיד העיקרי שלכם הוא בעיקר לעמוד. אם אתם מחליטים ללכת על זה, כדאי שתתמקחו היטב על השכר.

עומדים בתור לאייפון החדש (אילוסטרציה: shutterstock)
העבודה נעשית בתנאי מזג אוויר קשים והתפקיד העיקרי שלכם הוא בעיקר לעמוד|אילוסטרציה: shutterstock

לנו זה נשמע מושלם: בוחן מגלשות מים

אנחנו מודים שהתמונה שבחרנו קצת משקרת. לא מדובר באדם שלובש בגד יום כל היום ומתגלש להנאתו בפארקי מים שונים, אלא במהנדסים מוסמכים שצריכים לאשר בטיחותית ולתת תו תקן למתקנים אשר מיועדים להשתמש בהם אלפי אנשים ביום, וזאת כדי למנוע אסון. כחלק מהתפקיד הם נדרשים גם לעלות על המגלשה פיזית ולבדוק את בטיחותה. באותה מידה יכולנו גם לכתוב כאן את תפקידו של בודק רכבות הרים.

בוחן מגלשות מים (אילוסטרציה: shutterstock)
אנחנו מודים שהתמונה שבחרנו קצת משקרת|אילוסטרציה: shutterstock

בשם המדע: חולב ארס נחשים

כשאנחנו מדברים על חולבי ארס אנחנו לא מתכוונים לשמאנים בתרבויות עתיקות שמשתמשים בו לעבודת אלילים, אלא לחוקרים רציניים שנעזרים בו לצורכי מחקר ולפיתוח תרופות, נסיובים ועוד. התהליך עצמו פשוט לכאורה ודורש מיומנות בהחזקת הנחש כך שיכיש את כלי הכיבול שבו נאסף הארס. עם זאת, מדובר בעבודה שיש בה סיכון רב והעוסקים בה נדרשים לזהירות יתרה.

חולב ארס של נחשים (אילוסטרציה: shutterstock)
עבודה שיש בה סיכון|אילוסטרציה: shutterstock

אצבעות סלבס: דוגמן של אברי גוף

מעריצי הסדרה "סיינפלד" בטח זוכרים את הפרק שבו ג'ורג' מוצא עבודה כדוגמן כפות ידיים. ובכן, מסתבר זה לא תפקיד שתמצאו רק בסיטקום, זאת עבודה לכל דבר וקיימת בהרבה תחומים: החל פרסומות מסחריות, דרך מודעות רפואיות ועד מודלים בשיעורי אמנות.

דוגמנית ידיים (אילוסטרציה: shutterstock)
עבודה לכל דבר וקיימת בהרבה תחומים|אילוסטרציה: shutterstock

עבודה שעוזרת גם לדיאטה: מלקט תולעים

בארה"ב תרבות הדיג מאוד מפותחת, ולפחות לפי סרטי הקיטש האמריקאיים מדובר במסורת שכל אחד חווה עם אביו לפחות פעם אחת בחייו. תהיתם פעם מהיכן מגיעות אותן תולעים שהופכות לפיתיון במסעות הדיג המגבשים? אז מסתבר שיש כאלו שנשלחים לפלות את התולעים ממעבה האדמה. נחמד.

לוכד תולעים (אילוסטרציה: shutterstock)
נשלחים לפלות את התולעים ממעבה האדמה|אילוסטרציה: shutterstock

למען הרייטינג: בודק משימות ופעלולים בתכניות ריאליטי

כל משימה דוחה, מפחידה או מגעילה שאתם רואים על המסך בתכנית הריאליטי האהובה עליכם, מתחילה בחדר הקריאייטיב במשרדי ההפקה, שם עולים רעיונות שונים ומשונים שאמורים לגרום למתמודדים להגיע לקצה היכולת ולנו הצופים לצפות בהנאה ולהעלות את הרייטינג. כמובן שחברות ההפקה לא יסכנו את עצמן באמת בפעלולים או במשימות שעלולות להעמיד את המתמודדים בסכנת חיים של ממש, וכדי לוודא זאת נשכרים עוזרי הפקה שיבדקו את המשימות לפני הצילום. לפעמים הם זוכים ליהנות מהרפתקאת אקסטרים כיפית שיכלו לשלם עליה מאות שקלים באופן פרטי ולעיתים הם נאלצים לטעום זוועות חיות בדמות ג'וקים ותולעים.

בודק פעלולים לתכניות ריאליטי (אילוסטרציה: shutterstock)
מישהו צריך לבדוק את הרעיונות שעלו בחדר הקריאייטיב במשרדי ההפקה|אילוסטרציה: shutterstock

ריח מנטה 2: מריח בתי שחי

התמונה מחליאה, אתם צודקים, אבל חשבתם פעם מה הדאודורנט שלכם עובר עד שהוא מגיע אל המדף בסופר? הוא צריך לעבור מבדקים שונים שיאמדו את טיבו ואת איכותו, וישנם אנשי מקצוע שמטרתם לוודא שהוא אכן עומד בכל המבחנים. לא משנה באילו תנאי מעבדה יצרניות הקוסמטיקה יבחנו את הדאודורנט החדש, בסופו של דבר לגוף האדם יש רצונות משלו וכדי לוודא שהמוצר אכן מנטרל ריחות, מומחי ריח שונים שולחים נסיינים להזיע בשלל פעילויות, ולאחר מכן מסניפים את בית השחי ומאשרים את איכות המוצר.

Laura Ashley website codes including 10% off orders

מקור