הכירו את דפני מורלי, בת 36, רווקה מראשון לציון, והיא עפה על העבודה שלה – תרתי משמע. בעברה הייתה דפני צלמת של צניחה חופשית ואקרובטית בקרקס, ולמרות שעבור רובנו מדובר בקריירה לא שגרתית בכלל, בשבילה זה לא הספיק והיא חלמה להתמקצע בתחום "תעופת הגוף" – כן, יש דבר כזה והוא מגניב בדיוק כמו שהוא נשמע.

"כשצנחתי בפעם הראשונה, אני זוכרת שנפתחה הדלת של המטוס וראיתי את השמיים, הרגשתי את הרוח עלי ובאותו הרגע פשוט ידעתי שזה מה שאני צריכה לעשות - לעוף!", היא משחזרת באותה התלהבות כאילו היא בעיצומה של צניחה גם עכשיו, "מיד נרשמתי לקורס צניחה וכך גיליתי עולם שלם של תעופה ספורטיבית. אני אדם מאוד תחרותי, מגיל 5 הייתי מתעמלת, היה לי חלום להתחרות בחו"ל ולהגיע לאולימפיאדה - מה שלא קרה - אבל בגלל כל הרקע הזה שיש לי מההתעמלות, הקרקס וכל מה שעשיתי בחיי, נפתחה לי דלת בעולם תעופת הגוף, אשר משלב בתוכו אקרובטיקה ואת חלומי הגדול ביותר לעוף".

דפני מורלי - מדריכת תעופת גוף (צילום: אלעד ניסים)
"פשוט ידעתי שזה מה שאני צריכה לעשות - לעוף!"|צילום: אלעד ניסים

ואכן דפני הלכה אחרי החלום והיום היא מדריכת תעופת גוף בפלייבוקס, כלומר היא מתפרנסת מללמד אנשים לעוף. למעשה דפני מקדישה את כל כולה לספורט הלא שגרתי והיא גם מאמנת את נבחרת הילדים - הדור הצעיר בענף. היא עצמה רק לאחרונה התחילה להתחרות בתחום ובינתיים הספיקה להשתתף בשתי תחרויות בינלאומיות במנהרות רוח ואף להגיע להישגים לא רעים בכלל: באליפות אירופה, שהייתה גם התחרות הראשונה שלה, היא הגיעה למקום ה- 6, ובגביע הפריסטייל באוסטריה בה הגיעה למקום ה-2 הכללי ולמקום ה-1 בתחרות ה"בסט-טריק". בדצמבר הקרוב היא עתידה לצאת לאליפות בלגיה הפתוחה, כהכנה לאליפות העולם שתיערך באפריל בצרפת.

מדובר בענף שנמצא כל הזמן בצמיחה, ובסך הכל בעולם קיימות כ-100 מנהרות רוח בלבד, כשאחת מהן כאן בישראל, ויש לצין שדפני היא לא הישראלית היחידה שעוסקת בספורט זה, ואם אנחנו קוראים נכון את המפה - מדובר לחלוטין בעוד יעד שהישראלים עומדים לכבוש.

איך הסביבה הגיבה לקריירה שבחרת?

 

”אף פעם לא הייתי מתעסקת בתחומים שנחשבים רגילים. אקרובטיקה בקרקס זה לא משהו רגיל, ההורים והחברים הבינו כבר ממזמן שאף פעם לא יהיה לי מקצוע רגיל ושאני אחת שרודפת אחרי החלומות של עצמה", היא מודה. "גם כשהופעתי בקרקס זה היה סוג של הגשמת חלום. תמיד נראה שאני עוסקת רק במה שמעניין אותי ובמה שאני אוהבת".

"כדי לרדוף אחרי חלום התעופה הייתי צריכה להקריב הרבה. השקעתי המון כסף, נכנסתי לחובות, נאלצתי לחזור לגור אצל ההורים תקופה ובגדול הייתי צריכה לשנות את סדר העדיפויות שלי ולהתאים את אורך החיים החדש".

נשמע שלעבוד במקצוע שאת אוהבת זה לא כל כך קל כמו שנדמה...

"אני תמיד ממליצה לעשות מה שאוהבים, כי ככה גם ברגעים הקשים יש מטרה. החיים קצרים מדי וכדאי להגשים כמה שיותר חלומות לפני שיהיה מאוחר מדי".

דפני מורלי - מדריכת תעופת גוף (צילום: אלעד ניסים)
החיים קצרים מדי וכדאי להגשים כמה שיותר חלומות לפני שיהיה מאוחר"|צילום: אלעד ניסים