ימי הסגר שהביאה איתה הקורונה הזכירו לרובנו כמה החיים מפתיעים ומלאי אתגרים וכי דבר אינו מובן מאליו. וכעת, מה הלאה? בזמנים בהם למעלה מרבע מהמדינה מחפשת עבודה חדשה והאופטימיות נעדרת - זה הזמן הטוב ביותר לחשב מסלול מחדש ולקחת בעלות מחודשת על חיינו. 

רבים מאיתנו לא יחזרו למקום העבודה הקודם, אך זו דווקא יכולה להיות הזדמנות מעולה לשינוי, כזה שיעורר בנו התרגשות וימלא אותנו באנרגיה חדשה ובתחושת הגשמה עצמית.

צעד ראשון - הפנמת כללי משחק המציאות

ראשית, חשוב להבין ולקבל את האמת הקשה שהחיים אינם תמיד צודקים ולעיתים נוצר כאוס לא מתוכנן. ההבנה שהוציאו אתכם לחל"ת לזמן בלתי מוגבל או פיטרו אתכם במהלך המשבר היא הבנה שאינה קלה, אך ממש כמו במשחק פוקר, היד שאיתה אתם משחקים, בין אם היא חזקה ובין אם היא חלשה, היא מה שהיא. השאלה היחידה היא איך אתם ממנפים אותה לטובתכם. גם אם יש לכם יד גרועה (אין לכם השכלה מותאמת לצרכי השוק; הטמפרמנט שלכם משבש את ההשתלבות במקומות שונים; האמצעים שלכם דלים או הקשרים שלכם עם אנשים בעלי כוח והשפעה הם מעטים), הרי המודעות לסיטואציה היא כבר חצי מהדרך אל הפתרון. כלומר, קבלת המציאות כפי שהיא תוביל למשחק מוצלח יותר ברוב המוחלט של המקרים. במילים אחרות: הבנה מהירה של המצב והפנמתו - היא נקודת פתיחה חשובה.  

צעד שני - מיפוי המציאות

עובדה כיפית - ההבדל בין עשייה א׳ לעשייה ב׳ הוא סמנטי, הכל עניין של הגדרות בראש שאפשר למסגר בהתאם לרצונותיכם. במסגרת כללי השוק, חפשו כמה דברים שהייתם יכולים לעשות בהצלחה ובהנאה כי הם עונים על רצונותיכם הבסיסיים - רמת קשר עם אנשים, הכנסה, מיקום גיאוגרפי ועוד. בכל תחום שהגדרתם, עליכם לעשות את הדברים הבאים: 

  1. קראו על התחום באופן נרחב וממושך - מהו טיב העשייה, היכן רוכשים את ההשכלה הנדרשת, מה אתם צפויים לעשות בשנה הראשונה בתפקיד ומהם מסלולי הקידום הצפויים לכם, אם תעשו זאת היטב, והיכן החסמים המרכזיים בהתחשב בנתוני הפתיחה שלכם.
  2. למדו מנסיונם של לפחות ארבעה אנשי מקצוע מהו המסלול שאיפשר להם להצליח וכיצד הם היו מציעים לכם להיכנס למסלול לו היו בנעליכם. ברוב המכריע של המקרים, יהיה להם ידע בעל ערך ואפשרות לסייע דרמטית במציאת התפקיד הראשון, אם תקפידו להיות אדיבים כלפיהם.
    נמרוד גרובר (צילום: אייל מרילוס)
    נמרוד גרובר|צילום: אייל מרילוס
  3. דמיינו איך תכנסו לתחום ובנו סקיצה ממשית של השנה הראשונה שלכם. לאחר שהשלמתם את הטיוטה ושיפרתם אותה מספר פעמים, התייעצו עם אנשים קרובים לליבכם, אלו שיש להם אישיות בונה ושכל חריף באופן יחסי לשאר האנשים שאתם מכירים. בקשו מהם לעזור לכם לשפר את התכנית והתייחסו לעצות שלהם בכובד ראש.

צעד שלישי - צאו לדרך

עשו את מה שצריך כדי להתקבל לעבודה החדשה שלכם - השלימו השכלה, כתבו מחדש את קורות החיים וכד׳. מכאן והלאה, כל שעליכם לעשות הוא לא לשכוח את ״כללי המשחק״ ואחת לכמה חודשים לבצע מחדש ״מיפוי מציאות״ בהתאמות הנדרשות. היום זה היום טוב ביותר של שארית חייכם. בהצלחה.

 

הכותב הוא נמרוד גרובר, הד-האנטר של חברת לייטריקס (Lightricks)