השיתוק שנכפה על המשק פוגע לא רק בבעלי עסקים מסוגים שונים, אלא גם באלו שמחפשים עבודה. יכול להיות שמשבר הקורונה תפס אתכם בין עבודות, או שאתם חוששים לעתיד התעסוקתי שלך. לפי ההערכות, עשרות אלפי ישראלים יצטרפו בחודשים הקרובים למעגל מחפשי העבודה וגם עולם ההייטק, כולל סטארטאפים רבים, צפוי לעמוד בפני התמודדות חדשה.

למרות המצב הלא פשוט שכולנו חווים, הד האנטרים (״ציידי כישרונות״) ומגייסים רבים, בחברות הייטק שונות, עדיין ממשיכים לחפש את הכישרונות הבאים שיצטרפו לחברות שלהם. את הזמן הפנוי שלכם כעת - בין אם פוטרתם, התפטרתם או שאתם תוהים באשר לעתידכם המקצועי - תוכלו להקדיש לשיפור הסיכויים למצוא עבודה חדשה, בתקווה במהירות. לפניכם מספר סודות מקצועיים של מגייסים ו״ציידי כישרונות״, שיעזרו לכן בדרך אל העבודה הבאה:

  1. קורות חיים זה כמו סלפי - צריך לפחות אחד לכל רשת חברתית ומומלץ בכמה פילטרים: הטיפ הזה ישן וחבוט כמו הצעצוע של הכלב של השכנה אבל אם אתם לא מיישמים אותו אתם פשוט מוסיפים לעצמכם תקרת זכוכית מיותרת. חפשו את שלוש המשרות הטובות ביותר שאתם יכולים לחלום עליהן, קראו היטב את הדרישות המופיעות שם ונסחו את קורות החיים, שלוש פעמים, בדיוק מופתי למה שנדרש בכל משרה ומשרה. זכרו, אתם צריכים להיכנס לאולסטאר של המגייס שיקרא אותם בתוך ערימה של מועמדים. למגייסים לא אכפת אם אתם חובבים בישולים וטיולים בחיק הטבע, הם מחפשים לסמן V על סעיף הדרישות בתיאור המשרה. כל מה שמדיד ותומך אובייקטיבית בדרישות צריך להיכנס למסמך: ממוצע ציונים בתואר, ניצחון בתחרות מקובלת בתעשייה הרלוונטית, הצלחות מספריות (״המוצר שניהלתי בתוך שנתיים הכפיל את רווחיו מ-X ל-2X״). היתר - לפח.
    חיפוש עבודה (צילום: Thinkstock)
    צילום: Thinkstock
  2. טפסו על סולם הכאוס - הבידוד הכפוי מייצר למגייסים רבים זמן פנוי להכיר לעומק מועמדים וזו הזדמנות טובה לנסות להתבלט. פרסמו את המאמר ששוכב על המדף האחורי בתודעתכם, היו הדוברים בכנס מקצועי של עולם התוכן שלכם (כן, וובינרים ומיטאפים וירטואליים בהחלט נחשבים). זה הזמן לבנות הרצאה - מקוונת כמובן - שמוכיחה עד כמה אתם מומחים בתחומכם. צרו פרויקט מדהים שישנה את פני התעשייה. זה הזמן להבליט את הייחודיות שלכם.
  3. דאגו להישאר מחוברים וזמינים - בעיקר בתקופת הקורונה, היו זמינים וחדורי מוטיבציה. דאגו לענות לטלפונים ולמיילים. קחו בחשבון שראיונות פוטנציאליים יכללו וידאו וסדרו פינה יפה שבה כל הבלאגן בבית לא גלוי. עשו כל מאמץ לשדר שהעניין שלכם בעשייה נמצא בשמיים. לפעמים, זה יהיה הגורם המבדיל בינכם לבין המועמד שנדחה.
  4. האוניברסיטה של החיים - התמקצעו בכל דרך שאתם מוצאים לנכון כמועילה, כאשר העדיפות היא לדרכים שגם אחרים חשופים אליהן. למשל, בעולם התוכנה, תרומה לבסיס קוד פתוח, מתן מענה לשאלות מקצועיות בפלטפורמה מקובלת ועוד. קראו ספרות אקדמית. מלאו את הבורות שכולנו מתעלמים מהם בימי השגרה בידע ובהתנסות. שעה ביום שמוקדשת ללמידה ולצמיחה תוציא אתכם מהתקופה הזו כשידכם על העליונה, ביחס למועמדים אחרים.
    נמרוד גרובר (צילום: אייל מרילוס)
    נמרוד גרובר|צילום: אייל מרילוס
  5. היו הכותבים והבמאים של סיפור חייכם - טפחו את הדמות המעניינת בעלילה של חייכם, את דמותכם, כמובן. הפכו את עצמכם לדמויות עגולות. הרחיבו את האופקים אל מעבר לתרומה המיידית שמצופה ממועמדת לתפקיד שאליו אתם מתמיינים. קראו ספרות יפה לצד ספרות מקצועית כללית על התחום, למדו את המגמות השונות בשוק, שפרו כישורים רכים ובין-אישיים. היו רפלקטיבים. למדו איך לספר סיפור שיבהיר למגייסים שאתם יכולים להביט בסיטואציה לכאורה פשוטה ולגזור ממנה תובנות, החל מהמפץ הגדול ועד לעתיד שמעבר לאופק האנושות. לנטולי הדמיון, כל היופי שבעולם יראה סתמי. לדמות העגולה שחבויה בתוך כל אחד מאיתנו, גרגר אורז בודד מספיק כדי להרהר במורכבותו עד סוף החיים.

בהצלחה!

הכותב הוא נמרוד גרובר, הד-האנטר של חברת לייטריקס (Lightricks)