את חיי המקצועיים אני מקדישה לפיתוח אלגוריתמים לזיהוי אוטומטי של דיבור, שהוא תחום טכנולוגי מרתק. נעזרות בטכנולוגיה של חברת Gong בה אני עובדת, חברות גלובליות מהגדולות בעולם כמו לינקדאין ופינטרסט, שבעזרת הפתרונות הללו מסוגלות לפענח את תוכן השיחות של מנהלי מכירות ושירות בכירים עם לקוחותיהם, להסיק מהן מסקנות ולשפר את ביצועיהן העסקיים. לצד העושר החומרי והסיפוק המקצועי, אני תמיד מחפשת להעשיר את הנפש ואני מממשת זאת בהתנדבות ונתינה לאחרים - שהיא ציר מרכזי נוסף של חיי. אני מאמינה שכל אחד ואחת מאיתנו מסוגל במאמץ קל לשפר את חיי הזולת וכי הנתינה לאחר מעשירה ומחזקת גם את חיי הנותן ולא רק את חיי המקבל.

בדרך מקרה, עולמי ההתנדבותי ממוקד כיום גם הוא בפענוח תוכן דיגיטלי, אם כי במישור אחר לחלוטין. אחת לשבועיים אני מנהלת שיחות צ'אט בכתב עם נפגעות תקיפה מינית במשך שלוש שעות, במסגרת שירותי הסיוע לנפגעות של אתר קולמילה. מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית מעמיד לרשות הנפגעות את האתר, בו יכולות נפגעות לפנות בצורה אנונימית לשיחת צ'אט עם מתנדבת של המרכז. למרכז פונות נפגעות בטווח גילאים רחב, המתמודדות עם קושי והשלכות של טראומה בשל פגיעה מינית. הפניה שלהן לרוב נובעת מתחושת מצוקה ובדידות ומהצורך לשתף ולחלוק, כשהכל נעשה תוך שמירה על פרטיותן.

לפני שהתחלתי בפעילות ההתנדבותית, השתתפתי בקורס הכשרה מקצועי מטעם המרכז, שכלל בין היתר לימודים עיוניים וחניכה. קולמילה מספקת למתנדבות תמיכה מקצועית מתמשכת הכוללת שיחות משוב, מפגשים חודשיים, הדרכות, הרצאות ועוד.

"אני זוכרת את אחת הפונות, שחיה במצב בלתי אפשרי של תקיפה איומה ומתמשכת ובשיחה שערכה איתי חלקה את השירים המופלאים שהיא כותבת".

הצ'אטים הם אנונימיים אמנם, אך יש בהם עוצמה אנושית רבה. בחסות האנונימיות נפגעות התקיפה המינית יכולות לפתח שיח אינטימי, המתנהל בקצב שלהן, ובו הן יכולות לשתף בקשיים שלהן. התפקיד שלי בשיחה הוא להיות אוזן קשבת, מכילה, נוכחת, מאמינה, אוהדת, מקבלת, מחזקת ותומכת. יש לי גם את היכולת לתת בשעת הצורך מענה לשאלות ולהפנות את הפונה לגורמי ליווי וסיוע מקצועיים.

הקסם המתרחש בשיחות הצ'אט, נוצר בזכות היכולת הנרכשת שלנו לאפשר שיח אינטימי ומחובר ולייצר אמון, כך שנבנה מרחב בו יכולות הפונות לפרוק ולשתף את המשא הכבד שעל ליבן.

יחד עם הקושי הרב שציפיתי לחוות, הופתעתי לגלות כיצד הלב מתרחב מהעושר, מהעדינות ומהעומק הרגשי של כל פונה ופונה. אני זוכרת את אחת הפונות, שחיה במצב בלתי אפשרי של תקיפה איומה ומתמשכת, ובשיחה שערכה איתי חלקה את השירים המופלאים שהיא כותבת. כל העת אני נוכחת לגלות שגם בעת שהנפגעות גולשות לתהום עמוקה, שיחה בה יש חיבור והקשבה יכולה להאיר את חייהן באור, אפילו אם הוא רגעי, וזו מהות ההתנדבות בעיני. אם הצלחתי להקל על מצוקותיה של נפגעת תקיפה מינית או להעלות חיוך על שפתיה במשמרת שלי, אני הולכת לישון עם חיוך ועם תחושה עמוקה של משמעות וערך.

התנדבות היא דרך חיים עבורי וזכיתי לעבוד בחברת Gong שזו תפיסת עולמה. הייתי בין מנסחות מסמך ערכי החברה, המגדיר את ההתנדבות כמרכיב של חזונה ויעדיה. אני גאה לעבוד בחברה המנחילה ערך זה לעובדים ומעודדת את השתתפותם בפעילויות התנדבות מגוונות. ההשראה מלמעלה הופכת את ההתנדבות לטבע שני וסוחפת כמעט כל עובד ועובדת לקחת חלק בפעילויות. אני מאמינה שהרוח המיוחדת מעצימה גם את החברה עצמה. 

לפרטים נוספים על ההתנדבות באתר קולמילה>>