ראיון עבודה הוא אמנם שלב שגרתי והכרחי בדרך לקבלת המשרה, וכל אדם עובר לא מעט כאלו במהלך חייו המקצועיים; אך עבור אנשים רבים מדובר באירוע מלחיץ המלווה באי נוחות וחששות. המצב הנוכחי, שנוצר בעקבות הקורונה, ובו מרבית הראיונות עברו ממתכונת פרונטלית למקוונת ונערכים באמצעות אפליקציות וידאו דוגמת זום - רק מגביר את הלחץ, כאשר מחפשי עבודה רבים חוששים שלא יצליחו להביע את עצמם באופן מיטבי דרך מסך המחשב.

טיפ מפתיע שהעלתה לאחרונה איריס אמית, יועצת קריירה ומלווה בתהליכי שיפור, בקבוצה הפייסבוק "מפוטרי הקורונה ומעסיקי המחר", מציג דווקא את הפן החיובי שבראיון מקוון ומציע כיצד לנצל את המצב לטובתכם.

בפוסט התייחסה אמית לכל אותן הפעמים בהן מרוב לחץ ובלבול שכחתם לציין בזמן הראיון משהו ממש חשוב ורלוונטי לתפקיד, שכנראה היה נותן לכם עוד כמה נקודות. אין ספק שבלהט הרגע ובזמן השיחה קשה לזכור את כל הנקודות, וכמעט תמיד משהו מתפספס ונשכח, וכן זה מבאס. כדי להתגבר על זה מציעה אמית פשוט להכין 'שליף'.

"כתבו לכם על דף מראש, את כל הנקודות שחשוב לכם לדבר עליהן בראיון, ואז, בנונשלנט, כשאתם לוקחים לגימה מכוס המים שלידכם (למי מאיתנו אין כוס מים לידו בפגישות זום?), תעיפו מבט חטוף ותיזכרו בכל הדברים החשובים שרציתם לדבר עליהם", כתבה אמית.

רשימה  (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
הכינו 'דף מסרים' עם כל מה שחשוב לכם לומר בראיון|צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

הטיפ הקטן, אך המשמעותי הזה, התקבל בהתלהבות רבה ובחיזוקים חיוביים וגולשים נוספים אף הציעו תוספות; בין היתר עלתה הצעה להדביק את אותו דף מסרים על המסך כך שיהיה מולכם על הזמן, וכן נוספה המלצה להניח לידכם בזמן הראיון גם עותק מודפס של קורות החיים שלכם, כך שלא תפסספסו משהו במקרה שתשאלו על ההיסטוריה התעסוקתית.

טיפ נוסף שעלה בעקבות הפוסט, ויעזור לכם להביע את עצמכם יותר טוב בראיון מקוון - במקרה שאתם אנשים שנוטים לדבר עם הידיים, הוא להעמיד את המצלמה בצורה שתאפשר לראות את תנועות הידיים ושפת הגוף שלכם ולא מתמקדת רק בפנים. כמובן, שהטיפ מצריך סביבה ראויה לראיון, ולא מומלץ להרחיב את הפריים כשהבלאגן חוגג ברקע.

 

 

הפוסט פורסם בקבוצה "מפוטר הקורונה ומעסיקי המחר"- קבוצה התנדבותית שמפגישה בין מפוטרי /חל"ת הקורונה לבין מעסיקים, מגייסים, יועצי קריירה, מומחי דיני עבודה, לשכת התעסוקה ועוד.