זוכרים את התקופה הזאת כשהייתם צעירים, תלמידי תיכון, שכל הדאגות שלכם בקיץ היו אם אחרי הבגרות עדיף לקפוץ לקניון או ללכת לים? אח, התמימות התמימות.

והנה שוב הגיע הקיץ, אבל אתם כבר לא שם, ממש לא שם. עבורכם חודש יולי או חודש מאי נראים בדיוק אותו הדבר (בהנחה שאתם לא הורים שמתזזים עכשיו בין הסבתות לקייטנות ובחזרה). הנה לפניכם עוד יום של מריבות על הטמפרטורה של המזגן עם הניג'סית של המשרד, עוד יום של בהיה מול המחשב בסיזיפיות שאין לה קץ, עוד יום שבו תצטרכו לשכנע את עצמכם שאתם בעצם אוהבים את העבודה שלכם, למרות הכל.

קחו לכם יום חופש ספונטני - מגיע לכם

טוב, אולי הגזמנו, יכול להיות שהעבודה שלכם באמת אחלה וסביבת העבודה נעימה ומאפשרת לכם להביע את עצמכם. אבל תודו שאף פעם לא מזיק לקחת איזה יום חופש ספונטני, פשוט לא להגיע לעבודה ושכולם יתפוצצו. ואנחנו לא מדברים על יום חופש שהתכוננתם אליו שבועות מראש ונאלצתם לעבוד הרבה (מדי) מראש כדי שהכל יהיה מוכן לרגע שלא תהיו. אנחנו מתכוונים לרגע הזה כמו בסרטים, שאתם קמים בבוקר ומבינים שעדיף פשוט להישאר במיטה.

אז איך גורמים לבוס להבין שפשוט צריך להניח לכם היום? יש לנו כמה תירוצים שבטוח ישכנעו אותו. אבל אנחנו מזהירים מראש - אנחנו לא נושאים בהשלכות של מה יקרה אם תיתפסו בשקר. או כמו שאומרים - על אחריותכם בלבד: