הכנסים המקצועיים עוברים מהאולמות המפוארים לכינוסים וירטואליים, בדומה לשיחות הועידה בעבודה וללמידה מרחוק. למעשה, למידה וירטואלית וכנסים וירטואליים מאפשרים למידה בכל מקום, בכל גיל ובכל מצב ומרחיבים את קהל היעד הפוטנציאלי להשתתפות באותם האירועים.  ״בכינוסים וירטואליים טמונים יתרונות כלכליים, חברתיים ופסיכולוגיים. הם מאפשרים למידה, עדכון ורכישת ידע מכל מקום בעולם מטובי המומחים מבלי לצאת מהבית,  ואף חיסכון בעלויות הכרוכות בנסיעה ובבתי מלון. השתתפות בכנס וירטואלי חוסכת זמן יקר מכיוון שהמשתתף יכול להקציב זמן מוגבל לשמיעת ההרצאה או ההדרכה, ולחזור תוך זמן קצר לשגרת חייו״, אומרת פרופ׳ ליאת קוליק, מומחית לחקר העבודה ולמגדר מאוניברסיטת בר-אילן. למעשה, יתרונות אלו משמעותיים גם עבור המומחים המציגים בכנס, אשר יכולים להרצות ממקום מגוריהם ולהישמע בכל מקום בעולם. בכך, בלי לצאת כלל מהבית, הם בעלי פוטנציאל להגדרתם כאוטוריטה בתחומם. 

לאור הביקוש הרב שנבע בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, חברת טכנולוגית הכנסים Bizzabo הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת Kaltura. היכולת החדשה שקמה מתוך שיתוף פעולה זה, מאפשרת לארגונים לקיים אירועים מסוגים שונים כגון: כנסים, פגישות חברה פנימיות, קונגרסים, ועידות בינלאומיות ועוד באופן וירטואלי. פתרון החוויה הווירטואלית החדש, מסייע לאנשי השיווק להגיע למיצוי פוטנציאל הקהל בכנס בכל מקום בו הוא נמצא, ובכל קנה מידה. הכלי החדש משלב את יכולות הסטרימינג של הפלטפורמה באופן מלא ומאפשר גישה מכל מכשיר ומכל מקום בעולם.

פרופסור ליאת קוליק (צילום:  דוברות אוניברסיטת בר אילן)
פרופסור ליאת קוליק|צילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן

הכי קרוב לפנים אל פנים

"כאשר נסיבות בלתי צפויות מאלצות מארגני כנסים לבטל או לדחות אירועי פנים אל פנים; זמן, כסף ומאמצים רבים ניצבים תחת איום", אומר ערן בן-שושן, מייסד שותף ומנכ"ל Bizzabo. "פתרון החוויה הווירטואלית שלנו מחזיר לאנשי השיווק את היכולת לנצל בקלות את המשאבים והתוכן שלהם באמצעות פלטפורמה חדשנית ואינטואיטיבית שיכולה להפוך כנסים וירטואליים לברי השפעה כמעט כמו אירועי פנים אל פנים, המביאים ערך רב לחברות, משתתפים, ולנותני החסויות״. הפלטפורמה החדשה כוללת כלים אינטראקטיביים כמו שאלות ותשובות, צ'ט בזמן אמת וסקרים ששומרים על המשתתפים ממוקדים ופעילים במופעים השונים.

ואולם בצד היתרונות הרבים של הכנסים הווירטואליים, טמונים בהם גם חסרונות. העיקרי שבהם הוא החסך במפגש אנושי ממשי החיוני בפרט בישראל שבה אנשים אוהבים את המגע הקרוב, וכמובן החסר במינגלינג השכיח כל כך בכינוסים המתקיימים בצורה המסורתית, ולעיתים הוא הסיבה האמיתית להשתתפות בכנס. ״האינטראקציה האנושית בכינוסים וירטואליים היא שונה ואינה טבעית עבור חלקנו, ולכן התשובה לשאלה האם כינוסים וירטואליים טובים או לא טובים תלויה באופיו של האדם״ אומרת פרופ׳ קוליק. ״יש כאלו שחסר במגע האנושי לא ייטיב עימם, ואילו אחרים ישכילו לנצל את היתרונות הרבים הטמונים בכינוסים מסוג זה שיהוו עבורם פתרון אולטימטיבי לשמירת קשרים, התעדכנות וקידום מקצועי״ היא מוסיפה.

“אין דבר חזק יותר ממפגש בין אנשים", אומר אלון אלרואי, מייסד שותף ב- Bizzabo, "אבל במצבים מסוימים, כמו זה שאנחנו חווים כעת, זו היא למעשה בחירה בין לקיים כנסים באופן וירטואלי לבין לא לקיים אותם כלל. במטרה להעצים את אנשי השיווק בזמן שהם מבצעים מעבר לרשת, חברנו לKaltura- כדי להשיק את פתרון החוויה הווירטואלית ולאפשר בקלות  יצירה וניהול של כנסים וירטואליים בכל קנה מידה, מכל מכשיר ובכל מקום" הוא מוסיף.

מייסדי Bizzabo
מייסדי Bizzabo – בועז כץ, ערן בן-שושן ואלון אלרואי

להפיג את הבדידות וליצור תחושת שייכות

עידן הקורונה נתן זריקת עידוד לכינוסים הוירטואליים. כאשר רוב הציבור ספון בביתו, או בתנאים מסוימים יוצא לעבודה תוך שמירת מרחק מהזולת, הכינוסים הווירטואליים נותנים תחושת השתייכות ועשויים להפחית את תחושת הבדידות ולספק תחושת השתייכות לקהילה מקצועית ואף לקהילה בין-לאומית. פרופ׳ קוליק טוענת כי ״דווקא בתקופת הקורונה בתנאים של חוסר ודאות ופגיעה ברצף החיים, הכינוסים הווירטואליים עשויים לספק מידע, למידה והתחדשות, ובכך לתרום לבריאותו הנפשית של האדם״.

עם ניהול  נכון, הכנס הווירטואלי יכול להנגיש ידע עדכני למספר רב של אנשים מכל רחבי הגלובוס, וליצור סביבת למידה גלובלית, דינמית ומקצועית החוצה גבולות. ״אנו מחויבים ורתומים לעשות כל שביכולתנו על מנת להנגיש את טכנולוגיות הווידיאו לציבור הרחב ולארגונים ולסייע במאבק הגלובלי בהתפשטות נגיף הקורונה והשלכותיו על חיי כולנו״, אומר זוהר בבין, סמנכ״ל הצמיחה והפיתוח העסקי של קלטורה. ״בימים  מאתגרים אלה, אפילו יותר מתמיד, אנו עושים ימים כלילות על מנת להבטיח שאנשים ברחבי העולם וארגונים יוכלו להמשיך לתקשר, ללמוד, לעבוד יחד ולעשות עסקים באמצעות חוויות וירטואליות ייחודיות המבוססות על פתרונות הווידיאו שלנו. אנו שמחים לחבור ל-Bizzabo ולתמוך בפלטפורמת האירועים הוירטואליים החדשה שלהם ובכך לאפשר לקהילה הגלובלית להמשיך להיות מחוברת וחיונית״.