שוב סוגרים מדינה שלמה והסיכוי שכעת תוכלו למצוא עבודה שואף לאפס, בוא נודה בכך. תקופת החגים, באופן כללי והשנה בפרט, היא תקופה שבה אנו רואים מגמת ירידה בכמות הגיוסים. אך מיד בסיומה לרוב רואים עלייה, אז בוא נשאר אופטימיים.

אז מה בכל זאת ניתן לעשות בימים מאתגרים אלו על מנת לשפר את המקום שאנו נמצאים בו? הרי קיבלנו שבועיים (אולי שלושה) לשבת בבית, לחשוב קצת מחוץ לקופסה (כמו שמעסיקים אוהבים) ולהשתפר בכל דבר שאנחנו קצת חלשים בו. ובכלל, זאת שנה חדשה, התחלות חדשות ואחלה הזדמנות לעשות חושבים עם עצמינו, להציב יעדים חדשים ולשכלל מיומנויות. כך שבתום התקופה, כאשר נשב מול המראיין והוא ישאל "מה עשיתם בתקופת הסגר?", יהיו לנו כמה סיבות טובות לטפוח לעצמינו על השכם.

 אז מה בתכל'ס אפשר לעשות בימים האלו?

  1.  הציבו לכם יעדים חדשים
    למשל: "אני רוצה למצוא עבודה ללא פשרות עד 1/12/20". מחקרים מראים כי אנשים המציבים לעצמם יעדים באופן קבוע, הופכים את חייהם למשמעותיים יותר. אחרי שהצבתם, בנו לכם תוכנית פעולה שתעזור לכם בהשגת היעד. זכרו - מי שמציב יעדים - מצליח בחיים הרבה יותר. 
  2. שפרו את האנגלית שלכם
    כמה מכם ראו משרה שעל פניו הייתה מושלמת עבורכם, אם רק הייתם יודעים אנגלית?  זה הזמן ללמוד שפה חדשה ויפה שעה אחת קודם.
    פנו לכם שעה וחצי ביום, חפשו אפליקציה ללימוד ולתרגול השפה והציבו לכם יעד יומי לשימוש בה (ע"ע הסעיף הקודם). או אפילו קבעו עם מכר דובר אנגלית כשפת אם, שיחות טלפון קבועות שיהיו רק באנגלית.

  3. בנו לכם תשתית חזקה שתמנף לכם את חיפוש העבודה
    תנו למומחה לעבור על הקו"ח שלכם, וודאו שהם כתובים באופן שמבדל אתכם משאר המועמדים. שפרו את פרופיל הלינקדאין שלכם, עדכנו בחלק של ה-about והגדילו את הנטוורקינג שלכם. 

  4. נטוורקינג
    אז נכון שקצת קשה לפתח קשרים חדשים כשאנחנו סגורים בבית, אבל מצד שני כולם סגורים בבית - אז למה שלא תשלחו הודעות לחברים מהעבר הרחוק ותבקשו את עזרתם? כל אחד יכול לפתוח לכם את הדלת לתפקיד הבא שלכם. אל תניחו הנחות.
    וזכרו – "חבר מביא חבר" היה ויישאר מקור הגיוס האפקטיבי ביותר. 

  5. המשיכו לחפש עבודה
    אז נכון שאמרתי שהסיכוי שתמצאו עבודה בתקופת החגים קטן מאד, אבל בהמון תחומים יש ביקוש גבוה לעובדים, אז המשיכו להגיש מועמדות ולשלוח קו"ח. הקדישו לזה שעה ביום ובזמן הזה דאגו לעשות את המקסימום שלכם.

  6. התכוננו לראיון עבודה
    אתם מתחרים עם עוד עשרות אם לא מאות מועמדים אחרים על כל משרה, לכן חשוב שתבואו מקצועניים. למדו איך לספר על עצמכם בדרך מיוחדת וזכירה, וודאו שיש לכם תשובה ודוגמה לכל שאלה או התקלה של המראיין.
    עשו סימולציות של ראיון עם אדם נוסף (זה יכול להיות השותף לדירה, בן משפחה וכו'), זה יעשה לכם סדר וישפר את הביטחון שלכם פלאים.

  7. אם אין לכם ניסיון, צרו אותו בעצמכם
    שפרו את תיק העבודות שלכם, עבדו על פרויקט אישי, למדו תוכנות חדשות וכל דבר שאתם מבטיחים לעצמכם שלו רק היה לכם עוד זמן הייתם עושים. בכך תראו למראיין שיש לכם יכולת גבוהה ללמוד דברים חדשים באופן עצמאי.

  8. קבלו השראה מאנשים שהצליחו
    צפו בהרצאות על אנשים שהצליחו בחיים, קראו ספרי השראה והקיפו את עצמכם באנשים חיובים עם שאיפות וחלומות גדולים, כאלה שחושבים כל הזמן איך ליצור הזדמנויות ולא עסוקים בלחפש תירוצים.
    לא משנה מה תבחרו לעשות, העיקר שתתמידו. דאגו לחזור על אותה פעולה שוב ושוב.
    מניסיון, זה עובד.
 הכותבת היא עצמאית בתחום הגיוס ומלווה תהליכים של חיפוש עבודה - משלב שדרוג הקו"ח ועד להצלחה בראיון.