בשנתיים האחרונות תופעת חזירי הבר בחיפה הופכת למפגע בטיחותי של ממש, כאשר קצב ההתרבות שלהם הולך וגדל, וכך קורה שלא פעם מתועדים החזירים בשכונות המגורים, בין חצרות בתים ופארקים הציבוריים, מחפשים מזון בין פחי הזבל.

לאחרונה מצטברים עוד ועוד מקרים של תושבים, ובהם גם ילדים, שנפצעו כתוצאה מפגיעה של חזירים, ונדמה כי נכון לעכשיו אין לעיריית חיפה פתרון הולם לבעיה המטרידה. כמה מהתושבים נפצעו בדרכם לעבודה או בחזרה לביתם, וכלל לא ידעו שהם יכולים לקבל הכרה על המקרים כתאונת עבודה ולקבל קצבה או פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי.

"זה יכול היה להסתיים באסון כבד"

כך בדיוק קרה לאיתן אורלייב, תושב חיפה בן 34, שלא האמין שהתקרית הקשה בחייו לא תתרחש בשירות הסדיר הצבא או במילואים, ולא חס וחלילה בתאונת דרכים, אלא דווקא מול חזיר בר באישון לילה.

איתן אורלייב - הותקף על ידי חזיר בר והוכר כנכה תאו (צילום: איתן אורלייב , דניאל יחזקאל)
ריסק את הקרסול כתוצאה מהמפגש עם החזיר|צילום: איתן אורלייב , דניאל יחזקאל

לפני כשנתיים אורלייב חזר מעבודתו באחת בלילה, יצא ממכוניתו בדרך לביתו. לפתע הוא שמע מאחור רעש מוזר וכשהסתובב גילה לתדהמתו שמדובר בחזיר בר במשקל של כ-150 ק"ג, שהגיעו לחפש אוכל בשכונה בה הוא מתגורר.

לדבריו, החזיר שהבחין בו רץ לעברו במהירות גבוהה וכדי להימנע מפגיעה קטלנית, אורלייב רץ מבוהל לעבר ביתו, נתקל במדרכה ועף למרחק של כמה מטרים. הוא סובב את הרגל, הקרסול התרסקה ועצם השוקית נשברה. "היה לי פחד שהחזיר נמצא מאחוריי ומתכוון לתקוף אותי", שחזר אורלייב בשיחה עם mako, "בכלל לא חשבתי באותם רגעים על כך שהרגל שלי מרוסקת".

הוא ניסה להתרומם מעל המדרכה אבל הבין שהוא לא יכול בגלל השבר ברגלו. אורלייב זחל לעבר ביתו בשארית כוחותיו, ואשתו שהבחינה בו הזעיקה ניידת טיפול נמרץ של מד"א.

איתן אורלייב - הותקף על ידי חזיר בר והוכר כנכה תאו (צילום: איתן אורלייב , דניאל יחזקאל)
נאלץ לעבור תקופת החלמה ושיקום ארוכה של כחצי שנה|צילום: איתן אורלייב , דניאל יחזקאל

אורלייב פונה לבית החולים רמב"ם ועבר ניתוח. לאחר מכן הוא נשאר בביתו לתקופה של שלושה חודשים וחצי כדי לשקם את רגלו. הוא עבר טיפולים פיזיותרפיים רבים ורק כעבור כחצי שנה, לאחר שהצליח להחלים כמעט לחלוטין, חזר לעבודתו. "זה יכול היה להסתיים באסון כבד", ציין אורלייב את הנס שקרה לו למעשה.

באמצעות עו"ד סאמי אבו –וורדה, הגיש אורלייב תביעה למוסד לביטוח לאומי להכיר במקרה שלו כתאונת עבודה. "המקרה התרחש כשחזרתי מהעבודה ולכן הגשתי את התביעה. מעבר לזה שחזירי הבר בעיר מהווים סכנה ממשית לביטחון התושבים", טען אורלייב.

המוסד לביטוח לאומי שקיבל לידיו את המסמכים הרפואיים של אורלייב, החליט בצעד תקדימי להכיר במקרה שלו כתאונת עבודה.

איתן אורלייב - הותקף על ידי חזיר בר והוכר כנכה תאו (צילום: איתן אורלייב , דניאל יחזקאל)
איתן אורלייב ובנו|צילום: איתן אורלייב , דניאל יחזקאל