שינוי הנסיבות שכפתה הקורונה על רבים מהעובדים, מעמיד אותם באחד האתגרים הכי קשים – עבודה מהבית, כאשר הילדים גם הם נוכחים בגלל סגירת בתי הספר והגנים. איך אפשר לעבוד כאשר מצד אחד הילדים מתרוצצים, הטלוויזיה דולקת, מטלות הבית מחכות, ולעיתים יש ריבים ברקע, ומצד שני הבוסים דורשים תוצאות? להלן עשר המלצות לעבודה מהבית עם הילדים, וטיפים ליישומן:

1. היו גמישים בלוחות הזמנים

ייתכן שלא תוכלו לעבוד באותן שעות בהן הייתם רגילים. במידת האפשר, נסו להתחיל את היום לפני שהילדים קמים, זה ייתן לכם זמן עבודה שקט. על אותו משקל - ניתן להשלים עבודה גם בשעות הערב.

2. ערבו את הילדים במצב ובתוכניות היומיות

צרו לו"ז פעילות בשיתוף פעולה עם הילדים, כך שידעו מתי אתם ביחד ומתי אתם זקוקים לזמן פרטי. נסו לשלב את הילדים בעבודה שניתן לעשות ביחד, בין אם מדובר בארוחה שיש לבשל או בפעילויות אחרות.

3. צרו תעדופים ריאליים

היו מציאותיים לגבי הזמן שלכם וגבשו רשימת משימות בהתאם. זכרו שמשימה שביצעתם במשרד תוך שעה, עשויה לקחת זמן רב יותר מן הבית. רשימת מטלות לא מציאותית עלולה להשאיר אתכם מתוסכלים לגבי ההישגים שלכם ולחוצים לאורך היום.

איך להיות פרודוקטיביים יותר בעבודה (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
התגמשו והיו ריאליים, זה לא יהיה כמו במשרד|צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

4. זכרו לעשות תיאום ציפיות עם הבוס/ית

מעסיקים אולי ירצו שתתפקדו כרגיל, אבל אם יש נסיבות שמונעות מכם לעשות זאת, חשוב לחלוק זאת עימם. יש ליידע את המעסיק על האילוצים שלכם ועל ההשלכות שלהן. תיאום הציפיות יסייע למעסיקים להבין ולקחת בחשבון עיכובים בעבודה.

5. טפלו בהסחות דעת

בזמן שאתם עובדים מן הבית, התנהגו כמו שהייתם מתנהגים במשרד - אל תענו לשיחות שאינן קשורות לעבודה, נסו להתעלם ממטלות הבית שמחכות לכם ומהסחות דעת אחרות. שלבו את הפעילויות שלא קשורות לעבודה בפרקי הזמן שבהם אתם לא עובדים. כך תדעו שכל הדברים האלו אכן יתבצעו, רק בזמן אחר, ותישארו מרוכזים במטלות שלפניכם.  

6. צרו חללים נפרדים לכם ולילדים

חלק מהכבוד שהילדים יתנו לעבודה שלכם, טמון בכך שתציבו גבולות לגבי האזורים הפרטיים שלכם. הגדירו חוקים ברורים: "חכו עד שאמא/אבא יצאו מהחדר או יסיימו את מה שהם עושים כעת כדי לבקש משהו שאינו דחוף".

אמא עובדת מהבית צילום (צילום: Thinkstock Images, Thinkstock)
הציבו גבולות ברורים|צילום: Thinkstock Images, Thinkstock

7. שתפו את הילדים במה שאתם עושים ובקשו את עזרתם

שינוי הנסיבות דורש הסבר. דרך שיתוף, הילדים גם יבינו עד כמה העבודה שלכם חשובה, ועד כמה הכרחי מצידם לכבד את הזמן שלכם.

8. "צריך כפר כדי לגדל ילד"

זהו זמן גם להיעזר בקרובי משפחה, חברים, שכנים או שמרטפים. לעיתים ישנם כמה אנשים שמתאגדים על מנת לשמור, כל אחד בתורו, על קבוצה של ילדים (בהתאם כמובן למה שמאפשרות הנחיות משרד הבריאות).

9. התלבשו
ד
ד"ר יעל יצחקי|צילום: ג'ודי בן יוד

מהר מאוד תגלו שהאנרגיות אחרות כשאתם קמים ומתארגנים כפי שהייתם יוצאים לעבודה. ההתארגנות מכניסה את הגוף והנפש למצב תודעה דרוך ועירני, שממלא אתכם באנרגיות הדרושות כדי לנהל יום עמוס.

10. הקפידו לשמור על קשר עם קולגות לעבודה

הרגשת הבדידות בעבודה מהבית, היא גורם שיש לקחת בחשבון. רובנו זקוקים לחברה תומכת, ועובדים רבים נמצאים כעת במצב דומה. קשר עם עובדים במשרד יכול לספק הן תמיכה רגשית והן עידוד להמשיך בעבודה. צריך לעמוד בהתחייבויות גם כלפי קולגות ולא רק כלפי מעסיקים.

הכותבת היא מנכ"לית עמותת נטע – המרכז לפיתוח קריירה