אחד הדברים החשובים ביותר לעובד בארגון הוא מוניטין חיובי. רוב העובדים מאמינים שאם הם יעבדו קשה המוניטין שלהם יהיה מוצלח, אבל הם נוטים לייחס את המושג "עובד היטב" בעיקר לעמידה ביעדים - לכן הם עורמים משימות על השולחן וממלאים את היומן שלהם בפעילויות, חלקן מיותרות.
ההגדרה האמיתית של עובד טוב הוא מי שגורם לאנשים לרצות לעבוד איתו, ולמנהליו - לרצות לקדם אותו. עובד כזה לא רק עומד ביעדים אלא גם משיג מעבר להם: מקיים את הבטחותיו, משתף פעולה בצוות, לוקח אחריות, משפיע לטובה על היחסים בארגון, מציע באופן קבוע רעיונות לשיפור וחידוש, מעצים את הקולגות סביבו וממשיך ללמוד ולהשתפר מקצועית.
אבל הדבר הכי חשוב שעובד יכול לעשות למען המוניטין שלו, זה לעמוד במילה שלו. למה? מכיוון שכולנו, באופן בסיסי, מחפשים ודאות ובטחון בחיים. אם עובד הבטיח לנו דבר מה ולא קיים, עוגמת הנפש תיצרב אצלנו בתודעה ותגרום לנו להתייחס לאותו אדם באופן חשדני ומסויג יותר. יותר מזה, ייתכן שנשתדל להימנע מאינטראקציה עם אותו אדם, כי מבחינתנו הוא מסמל אכזבה והשפעה שלילית על היעדים שלנו.
רוצים לעבוד על טוהר המילה שלכם? הנה תרגיל שיעזור לכם:
1. פנו לחמישה קולגות – כן, כן - ובקשו מהם לתת לכם ציון, בסולם מ-1 עד 10, על עמידה בהבטחות - קטנות כגדולות. בקשו מהם לציין באלו מקרים הם מפקפקים בהבטחה שלכם או מרגישים שכדאי לבדוק את העניין לעומק ולא לסמוך עליכם לחלוטין.
2. שאלו את אותן שאלות חמישה אנשים מחוץ למקום העבודה.
3. מה אתם מסיקים מהתשובות לגבי עצמכם? כתבו לעצמכם הצעות לשיפור הציון שלכם.
4. יישמו את ההצעות הללו וקבעו לעצמכם תאריך שבו תחזרו על התרגיל ותבדקו אם אכן השתפרתם.
לאימון הקודם: איך מעבירים ביקורת בונה?
לכל האימונים בסדנה קואצ'ינג משרדי