אומרים שסרטים רומנטיים מעוררים בצופה ציפיות לא ריאליות – אחרי הכל, ה"אחד" הוא לא תמיד האחד, ולא כל מערכת יחסים מסתיימת ב"הפי אנד" – אבל מה לעשות שסרטים מלאי רומנטיקה ורגש זה קצת ממכר? ככה זה כשהרבה לפני שאמרנו "אני אוהב אותך" בפעם הראשונה ולפני שגילינו שאוהבים אותנו בחזרה, הקולנוע היה בית הספר הראשון שלנו ליחסים שבינו לבינה. 

שמש נצחית בראש צלול

בעתיד דמיוני, קלמנטיין (קייט וינסלט) שוכרת את שירותיה של חברה שמאפשרת למחוק זיכרונות ממערכת יחסים שלא הצליחה. ג'ואל (ג'ים קארי), האקס המחוק שלה, פגוע עד כדי כך שהוא מחליט לשכור את שירותיה של אותה החברה, אבל מתחרט במהלך התהליך ומנסה להחזיר את הזמן לאחור.
מה למדנו: גם כשמערכת היחסים נגמרת, לזיכרונות – כואבים ככל שיהיו – יש ערך חשוב, ואי אפשר פשוט למחוק אדם שהיה לו חלק גדול ומשמעותי בחיינו.
מילות חוכמה: "האם אנחנו כמו כל הזוגות המשעממים האלה שאתה מרחם עליהם במסעדות? האם אנחנו המתים הסועדים? אני לא יכולה לסבול את המחשבה שנהיה זוג שאנשים חושבים כך עליו" (קלמנטיין).

רוצים לזכות בדייט מהסרטים? היכנסו

אופטימיות היא שם המשחק

פאט (בראדלי קופר) מתמודד עם הפרעה דו קוטבית ומאובססיביות לאשתו לשעבר. הוא פוגש את האלמנה הצעירה טיפאני (ג'ניפר לורנס), שמשכנעת אותו לקחת חלק איתה בתחרות ריקודים זוגית בתמורה לכך שתעביר מכתב לאהובתו, אבל העניינים מסתבכים.
מה למדנו: אהבה היא מטורפת, ולכל אחד מאיתנו יש שריטה קטנה – המפתח הוא פשוט למצוא את האדם עם השריטה שמתאימה לנו.
מילות חוכמה: "הדרך היחידה שבה יכולת להתמודד עם הטירוף שלי היא לעשות משהו מטורף בעצמך. תודה לך. אני אוהב אותך. ידעתי זאת מהרגע שפגשתי אותך. אני מצטער שלקח לי כל כך הרבה זמן להשלים את החסר. פשוט נתקעתי", (פאט).

רוצים לזכות בכרטיסים להקרנת בכורה מיוחדת לגולשי mako?

כמעט מפורסמים

וויליאם מילר בן ה-15 (פטריק פיוגיט), מצטרף ככתב של ה"רולינג סטון" לסיבוב ההופעות של להקת רוק אגדית, ומתאהב בגרופית היפהפייה והכובשת פני ליין, שבעצמה מאוהבת בגיטריסט הנשוי של הלהקה.

מה למדנו: לא כל אהבה היא הדדית, ולא כל סיפורי האהבה מסתיימים בסוף טוב. 
מילות חוכמה: "אתה צריך לשמוח בשבילי. אתה לא יודע מה הוא אומר לי כשאנחנו לבד. אולי זו אהבה – עד כמה שהיא יכולה להיות" (פני ליין).

תפוס את הכלה

מגי (ג'וליה רוברטס) היא מתארסת סדרתית שתמיד נמלטת מהחתונה ברגע האחרון. היא פוגשת את אייק (ריצ'ארד גיר), כתב שמפרסם טור עליה, אבל גם כשהשניים מתאהבים ומתארסים קשה למגי לשבור הרגלים ישנים.
מה למדנו: שאהבה היא לפעמים מסלול מכשולים ודרך חתחתים, אבל היא שווה הכל בסופו של יום. וגם – אם מישהו שאוהב אותך אומר לך משפט כובש, אל תהססי להחזיר לו באותה המטבע.
מילות חוכמה: "אני מבטיח לך שיהיו זמנים קשים. אני מבטיח לך שבשלב מסוים, אחד מאיתנו או שנינו נרצה לצאת מהעניין. אבל אני גם מבטיח שאם לא אבקש ממך להיות שלי, אתחרט על כך עד סוף ימי חיי. כי אני יודע בלבי שאת האחת בשבילי" (אייק, ומאוחר יותר גם מגי).

גאווה ודעה קדומה

אליזבת בנט (קירה נייטלי) מהכפר ומר דארסי (מתיו מקפדין) הקר והמרוחק נפגשים בנשף חביב. הוא מתאהב בה כמעט מיד, לה לוקח קצת יותר מזמן, בעיקר כי על הדרך, אויבו משכבר הימים מר ויקהאם אליו היא נמשכת, מדבר עליו רעות מאחורי גבו. כמו תמיד, דברים הם לא כפי שהם נראים.
מה למדנו: כשזה מגיע לאהבת אמת, אסור להאמין לנשמות טובות שמנסות להשפיע עלינו ורק לסמוך על תחושת הבטן שלנו – וגם, רושם ראשוני יכול להטעות לא פעם.
מילות חוכמה: "נאבקתי בשיקול הדעת שלי, בציפיות של משפחתי, בנחיתות המעמדית שלך ובנסיבות. אני מוכן לשים בצד את כל הדברים הללו ולבקש ממך לסיים את ייסורי. אני אוהב אותך" (מר דארסי).

הכי טוב שיש

מלווין (ג'ק ניקולסון הוא סופר נרגן, נוירוטי וסוציופת הסובל מהפרעה טורדנית-כפייתית. הוא מתאהב באם חד הורית בשם קרול (הלן האנט) ומנסה לפתח איתה מערכת יחסים למרות הקשיים והמזג הבעייתי שלו.
מה למדנו: לאהבה יש כוח לשנות אותנו, כי מי שאוהב אותנו רואה את הפוטנציאל הבלתי ממומש שלנו כמו שאנו לא נצליח לראות לעולם.
מילות חוכמה: "את גורמת לי לרצות להיות איש טוב יותר" (מלווין).

 

טיטאניק

רוז (קייט וינסלט), עלמה צעירה הנאלצת להינשא לגבר אמיד בשל המצב הכספי הרעוע שלה ושל אמה וג'ק (ליאונרדו דיקפריו), גבר צעיר, עני ושמח, נפגשים במקרה על סיפון אוניית הענק טיטאניק בהפלגת הבכורה הגורלית. למרות ההבדלים ביניהן והתנגדות הסובבים, הם מצליחים לאהוב, עד הסוף המר.

מה למדנו: אהבה אמיתית היא חסרת תנאים. כשאוהבים מישהו, האושר שלו חשוב יותר משלנו, והחיים שלו חשובים יותר מחיינו. גם אם זה אומר שניאלץ להיפרד לתמיד.
מילות חוכמה: "הזכייה בכרטיס הזה היתה הדבר הכי טוב שקרה לי, היא הביאה אותי אלייך. תבטיחי לי שתשרדי, שלא תוותרי. לא משנה מה יקרה, לא משנה עד כמה אין. תבטיחי לי, רוז, ואל תפרי את ההבטחה הזו" (ג'ק).

אשמת הכוכבים

הייזל (שיילין וודלי) ואוגוסטוס (אנסל אלגורט) הם בני נוער שנפגשים בקבוצת תמיכה לצעירים חולי סרטן ולמרות הקשיים הפיזיים והנפשיים, מצליחים להתאהב.

מה למדנו: שאהבה היא משכך הכאבים הטוב ביותר, שהחיים קצרים וצריך לנצל כל רגע, ושגם אהבת נעורים היא אהבה אמיתית – צעירה ודרמטית ככל שתהיה 
מילות חוכמה: "בזמן שקרא, התאהבתי כמו שנרדמים: בהתחלה לאט ואז בבת אחת" (הייזל).