לא משנה במה תעבדו, כנראה שתצטרכו את עזרת ההורים|צילום: חדשות 2
שירות לקוחות, שליחויות או בייביסיטר? מסקר "מאגר המוחות" שפרסמה התאחדות הסטודנטים החודש, ניכר כי לפעמים זה פשוט לא משנה – כך או כך, תצטרכו להיעזר שוב בהורים כדי לגמור את החודש. לפי תוצאות הסקר, כמחצית מהסטודנטים מקבלים סיוע כלכלי מהוריהם. כ-64 אחוזים מתוכם מקבלים סכום גבוה מ-9,000 שקלים.

תחום המלצרות וחיי הלילה הוא ללא ספק מקור הפרנסה המכניס ביותר בנמצא, אך בכל זאת רבים מהסטודנטים בוחרים לעבוד בתחום הלימודים שלהם ובכך גם לסלול את תחילת דרכם במקצוע וליצור קשרים ובסיס להמשך הדרך.

מנתונים של חברת ההשמה "Manpower ישראל" עולה שסטודנטים למדעי המחשב, להנדסת תוכנה ולהנדסת חשמל, יזכו למשרות המכניסות ביותר ולכן מדובר גם בעבודה מבוקשת בקרב הסטודנטים לתארים אלה. אם אתם בשנה השלישית או הרביעית ללימוד התואר תוכלו לעבוד בתחום ההייטק כבודקי תוכנה (QA), מפתחי תוכנה, או לסייע בתמיכה טכנית.
השכר: 40-60 שקלים לשעה.
היקף עבודה: חצי משרה.

עובד במחשב (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
גם כסטודנטים. עבודה בהיי טק הכי משתלמת|צילום: אימג'בנק / Thinkstock

מיד אחרי אנשי ההייטק, נמצאים הסטודנטים לחשבונאות, שיוכלו גם הם להתחיל את עבודתם בתחום כמבקרי הנהלת חשבונות בבנקים.
השכר: 28 שקלים לשעה.
היקף עבודה: לרוב עבודה במשרה מלאה עם גמישות בתקופת המבחנים. מתאימה בעיקר ללומדים לימודי ערב.

אם אתם לומדים את אחד המקצועות הפרא-רפואיים (טכנאות רנטגן, טכנולוגיה רפואית ועוד) תוכלו לעבוד במרפאות ובמכונים רפואיים. הפעם במשרות כמו: מטפלים בתחום האסתטיקה.
השכר: 26 שקלים לשעה.
היקף עבודה: בעיקר משמרות.

גם סטודנטים למשפטים לרוב יעדיפו עבודה מכניסה פחות, אך שתהווה הכנה להתמחות הצפויה להם. בימים של מחסור בהתמחויות, רבים מהסטודנטים בוחרים לבצע טרום התמחות, ובכך להגדיל את סיכוייהם להתקבל להתמחות במשרד בו יחשקו.
השכר: כ-23 שקלים לשעה.
היקף העבודה: משרה חלקית.

המתעניינים בתחומי הכלכלה יוכלו להתחיל ממתן מענה מקצועי בתחומי משכנתאות וביטוח במוסדות פיננסים או כטלרים בסניפי הבנקים, ובכך להפוך לעובדי בנק, למשל, ולהמשיך להתקדם בסולם תפקידים בתוך החברה.
השכר: כ-25 שקלים לשעה.
היקף העבודה: משמרות.

בנק הפועלים (צילום: חדשות 2)
מתחילים כטלרים ומתקדמים בתוך הבנק|צילום: חדשות 2

גם כדי להשתלב במגזר הציבורי ניתן להתחיל במשרת סטודנטים ולהשתלב באחת המשרות המוצעות באגודת הסטודנטים באוניברסיטאות או במכללות.
השכר: כ-28 שקלים לשעה.
היקף העבודה: 80-100 שעות בחודש.

סטודנטים לסיעוד יאלצו להסתפק במשכורת הנמוכה ביותר מבין העבודות המקצועיות כמטפלים סיעודיים באופן פרטי או ככוח עזר בבתי חולים או מרכזים גריאטריים.
השכר: שכר מינימום.
היקף עבודה: משמרות.

עבודות זמניות - 23-25 שקלים לשעה

שליח פיצה (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
פיצה מישהו?|צילום: אימג'בנק / Thinkstock
אייל ויצנר, מנכ"ל "ג'וב טוב", חברה בבעלות אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א, מציין כי המשרות המבוקשות ביותר כיום הן משרות מקצועיות (השייכות לתחום הלימוד של הסטודנט), במיוחד בתחומים – תוכנה ופיננסים. "בנוסף, גם משרות שמאפשרות ללמוד בזמן העבודה – כמו עבודה בדלפקי קבלה של חברות הייטק לצורך שמירה על ציוד רגיש למשך הן עבודות מבוקשות מאוד", אומר ויצנר ומוסיף כי "בתחום שירות הלקוחות, היצע המשרות הוא עצום. והחברות השונות תמיד מחפשות עובדים נוספים". השכר המינימאלי המומלץ לסטודנט, על-פי החברה הוא 26 שקלים לשעה.

אבל אם בכל זאת החלטתם שעדיין אינכם מעוניינים בעבודה "רצינית", אם לא הצלחתם להשיג את העבודה הספציפית שרציתם, עבודה במשרות הכלליות מחוץ לתחום הלימוד תוכל בכל זאת לסייע לכם התנתק מהתלות בהורים או לפחות להקטין את סכומי הסיוע להם תזדקקו.

חברות השילוח ישלמו לכם 25 שקלים לשעה לעבודה במשמרות. שם תוכלו לעבוד בעיקר במשמרות בהעמסה ופריקה של חבילות ומשלוחים. בתחום משלוחי המזון יתווסף לכך גם סכום הטיפים שתקבלו.

כדיילי אירועים וכנסים תתבקשו לאסוף מידע ולחלק חורים שיווקים ותשתכרו כ- 23 שקלים לשעה. גם כמוקדני שירות לקוחות או אנשי מכירות טלפוניות תוכלו לעבוד במשמרות בחברות השילוח, במוסדות הפיננסים ובתחום התקשורת. שכר הבסיס יעמוד על כ-24 שקלים לשעה ובחלק מהמקרים אף תוכלו לזכות לבונוסים מהמכירות. לעיתים קרובות נדרש לתפקידי המכירות קורס הכשרה בשכר.

אז איפה כדאי להתחיל לחפש עבודה?

חברות השמה בבעלות אגודות הסטודנטים של האוניברסיטאות:

ג'וב טוב – אוניברסיטת תל-אביב
ש.ע.ל – אוניברסיטת בן גוריון

בנוסף, תוכלו להיעזר באתרים הבאים:
קבוצת נגב ג'ובס שנפתחה על-ידי סטודנטים מאוניברסיטת באר-שבע
המרכז לפיתוח קריירה – אוניברסיטת תל-אביב.

לוח הדרושים של האוניברסיטאות והמכללות:
אתר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה
לוח הדרושים של אגודת הסטודנטים, האוניברסיטה העברית
לוח הדרושים של המכללה למינהל
לוח הדרושים ביחידה להשמה תעסוקתית של מכללת ספיר