רוצים לפרסם את העסק הקטן שלכם?

פרחי לב הגליל (צילום: תומר ושחר צלמים)
מספקת פרחים משנת 84'. פרחי הגליל|צילום: תומר ושחר צלמים
עיר התיירות השוכנת על שפת הכנרת, עוברת בימים אלו שיפוצים נרחבים בניסיון להחזיר עטרה ליושנה ולמשוך תיירים רבים אל העיר.

העסקים הקטנים בעיר מקווים ליהנות מהפריחה המחודשת הזו, ובטוחים שיצליחו להשתלב בעתיד של העיר.  חלקם כבר חושבים על התפתחות לעבר העתיד וחלקם שומרים בקנאות על האופי של העיר הישנה.

שם העסק: פרחי לב הגליל

תחום: פרחים ומתנות
כתובת: הגליל 5
בעל העסק: כוכי

הסיפור מאחורי העסק
פרחי לב הגליל היא חנות פרחים עתירת ניסיון ומוניטין שלא מפסיקה לחדש ולהפתיע מאז הוקמה בשנת 1984. בחנות מבחר עשיר וטרי של פרחים וצמחים לאורך כל עונות השנה, וכן פרחים וצמחים חנוטים וממשי.

פרחי לב הגליל מתמחים בעיצוב אומנותי של זרים וסידורי פרחים בהתאמה אישית לכל אירוע ומטרה ומציעים מלבד פרחים גם מבחר עציצים, מתנות, חבילות ליולדת, שוקולדים מובחרים, יינות ועוד, אותם ניתן לשלב בזרים ובסידורים או לרכוש בנפרד.

איך הוא קם
כוכי פתחה את העסק לפני קרוב ל-30 שנה, בשנת 1984, בהמשך הצטרף אליה גם בעלה, והיום גם הילדים שלהם עובדים ועוזרים בחנות.

"במשך השנים עבדתי בבית חולים ואחרי לידת ביתי יצאתי לשנת שבתון, ואז חיפשתי לפתוח משהו שחסר בטבריה. בעלי שעבד בבית מלון אמר שתמיד חסר להם פרחים, אז החלטנו לפתוח עסק שנותן מענה למשהו שחסר בעיר, במקום לפתוח עוד עסק שיתחרה בעסקים קיימים ויפגע בפרנסה שלהם, ופתחנו את חנות הפרחים".

הפיקנטריה
סידורי הפרחים בפרחי הגליל הם בעלי טאצ' בינלאומי, לאחר שכוכי למדה סידורי פרחים בחו"ל. "החלטתי ללכת וללמוד סידור פרחים בהולנד, כי אם אני לוקחת על עצמי משהו אז אני רוצה לעשות אותו בצורה הכי טובה. בזכות הלימודים בהולנד נכנסנו כספקים לחברת אינטרפלורה לשליחת פרחים בינ"ל, ועכשיו אנחנו עושים משלוחים לכל העולם".

כוכי לא רק שולחת פרחים לרחבי העולם, אלא גם מביאה את העולם לטבריה. "לפני כל חג אני מביאה שוזרת מקצועית מחו"ל כדי שתהיה בחנות מישהי ברמה גבוהה שתעזור עם המכירות לחג"

קטע מיוחד עם לקוחות
כוכי דואגת לצ'פר את הלקוחות בכל הזדמנות, לפעמים גם ללא ידיעתם. "אנחנו מצ'פרים בלי להגיד לבן אדם ומוסיפים לזרים שלנו בלונים וכל מיני הפתעות, ולא מבקשים לשלם על כל דבר. יש אנשים שיש להם רק סכום סמלי ואנחנו משתדלים להגדיל ולצ'פר. ויש אנשים שמתביישים לשלוח בסכום קט, אבל אני תמיד אומרת שכל מחיר מכבד - העיקר הכוונה".

הטבה
תוספת בלונים מתנה לקוראי מאקו בשליחת זר מעל 100 ש"ח, ומשלוח חינם בטבריה ברכישת זר מעל 150 ש"ח.

שם העסק: פלאפל ענבי

פלאפל ענבי (צילום: תומר ושחר צלמים)
דוכן הפלאפל הראשון נוסד בשנת 53'|צילום: תומר ושחר צלמים

תחום: דוכני מזון מהיר
כתובת: רח' הגליל
בעל העסק: ברכה ענבי

הסיפור מאחורי העסק
פלאפל ענבי הוא מוסד מאוד נחשב וידוע בטבריה. פלאפל טעים, מהיר ומוצלח שהוא חלק בלתי נפרד מאגדת הפלאפל של העיר טבריה.

איך הוא קם
דוכן הפלאפל הראשון של ענבי הוקם בעיר בשנת 1953 על ידי מתילדה ענב, עולה מתורכיה, בתוך פחון ירוק בגודל 1.60 מטר. מתילדה, שזה עתה התאלמנה, התפרנסה מהדוכן הקטן ומכרה בו את כל מה שידעה לרקוח וכן פלאפל ביתי אותו הכינה על פתיליות נפט. עם השנים, תוך שהוא מפרנס דורות שונים מהמשפחה, הפך הדוכן לממכר פלאפל בלבד ונקרא "פלאפל ענבי". היום מנוהל הפלאפל על ידי הדור השלישי של המשפחה.

הפיקנטריה
טבריה מתגאה בהיותה עיר הפלאפל, ואוטובוסי התיירים המגיעים לעיר מורידים את עשרות התיירים במתחם הפלאפל העירוני לבילוי קולינרי. פלאפל ענבי הסכים לחשוף בפנינו את הסוד להכנת כדורים טבריינים: לא להוסיף לחם כמו שכולם עושים - זה הסוד, והשמן צריך להיות חם ולא רותח. אם אתם אוהבים את הפלאפל שלכם פיקנטי, הוסיפו למעבד המזון פלפל חריף קטן קצוץ דק.

קטע מיוחד עם לקוחות
בפלאפל "ענבי" מתפארים בלקוחות מכל הארץ ומחו"ל: "טבריה זו מעצמה של פלאפל. יש לי לקוחות בכל הארץ שמגיעים במיוחד לאכול אצלי. זה מרגש, זו מתנה מאלוהים."

הטבה
מנת טעימות ללקוחות מאקו שיגיעו עם הכתבה ביום הפרסום

שם העסק: קונדיטוריה גולן

קונדיטוריה גולן (צילום: תומר ושחר צלמים)
בטעם של פעם. קונדיטוריה גולן|צילום: תומר ושחר צלמים

תחום: קונדיטוריה ובית קפה
כתובת: רחוב הירדן (מול תחנה מרכזית)
בעל העסק: יוסי

הסיפור מאחורי העסק
קונדיטוריה גולן היא קונדיטוריה בטעם של פעם, המציעה עוגות ומאפים באווירה של בית בדיוק כמו פעם.

איך הוא קם
קונדיטוריה גולן הוקמה על ידי דב ואסתר הופמן ז"ל בשנת 1967, מיד לאחר מלחמת ששת הימים. כיום היא מנוהלת על ידי דור שני של המשפחה - האחים בן-ציון ויוסי הופמן, שממשיכים את אותה מסורת של עוגות ביתיות, בורקסים מדהימים ואווירה חמה.

הפיקנטריה
למרות שמדובר כבר בדור שני שמנהל את הקונדיטוריה, לא הרבה השתנה. "אנחנו נמצאים באותו מקום, עם אותו סגנון של עוגות ואותם מתכונים של ההורים. גם בית הקפה הקטן שלנו  ממשיך ומוכר את העוגות של פעם עם כוס קפה של פעם, כמו לפני 50 שנה. כמו למשל עוגת גבינה ושמרים שרק לנו יש בטבריה"

קטע מיוחד עם לקוחות
לטענת יוסי 90 אחוז מהלקוחות של הקונדיטוריה הם לקוחות קבועים, והוא מכיר את כולם ויודע בדיוק מה כל אחד מהם רוצה. "אני רק רואה את הלקוח וישר יודע מה הוא רוצה, ונותן לו את מה שהוא רוצה בלי שיצטרך בכלל לבקש".

הטבה
פינוק מתוק לקוראי מאקו שיגיעו עם הכתבה ביום פרסום הכתבה.

שם העסק: animal instinct

אנימל (צילום: תומר ושחר צלמים)
עם אהבה אינפוסית לחיות. אנימל אינסטינקט|צילום: תומר ושחר צלמים

תחום: מזון וציוד לבעלי חיים
כתובת: שמעון דהאן 25 טבריה
בעל העסק: חיים

הסיפור מאחורי העסק
Animal insinct משווקת מוצרים מובחרים של אוכל לכלבים ולחתולים, צעצועים, מוצרי טיפוח וניקיון, אביזרים וציוד נלווה ומבחר מוצרים ענק, במחירים הטובים בארץ, עם אפשרות לרכישה אונליין ומשלוח חינם עד הבית.

איך הוא קם
"התחלתי בתור עובד שכיר והיה לי מחסן לציוד, שבעזרתו בדקתי את השוק. זה התחיל להתפתח וקיבלתי ביקורות טובות. אחרי כמעט שנה של סקר שוק החלטתי לפתוח את החנות".

הפיקנטריה
"אני חושב שמה שמיוחד בחנות שלנו זו האהבה האינסופית לחיות. אנחנו עושים הכל למען החיות, גם בחנות וגם מחוץ לה. אני אישית מת על חיות, לא חיפשתי להתעשר אני פשוט בא מאהבה. מי שלא אוהב חיות לא יכול להתעסק בזה, והחנות שלנו היא בית חם למאות בעלי חיים.

החנות גם תורמת מזון לכל מיני כלבים נזקקים, ועוזרת לכלביה בטבריה עם מזון, מיטות, קולרים ורצועות סתם כי בא לנו. אנחנו עושים הכל בכיף ובסטייל שלנו ואני מאד נהנה מזה וממה שהעסק שלנו מציע".

קטע מיוחד עם לקוחות
"תמיד לפרגן ללקוחות, לתת להם מתנות ולפנק אותם. אנחנו גם דואגים להתאים לכל לקוח את הצרכים שלו. בסקר שוק שעשיתי הייתי ניגש לחנות ורואה שלא משנה להם איזה כלב או חתול יש לי, לא שאלו בן כמה הכלב, מאיזה סוג הוא, וזה מוזר כי כל חיה צריכה מרכיבי מזון שונים. אנחנו מתאימים לכל כלב או חתול את סוג המזון שמתאים לו".

הטבה
20 ש"ח מתנה למימוש ממגוון המוצרים בחנות, ברכישת שק מזון 10 ק"ג.

>> הצטרפו לסיבוב קניות בבני ברק