רוצים לפרסם את העסק הקטן שלכם?

אין תמונה
מרכז חברתי כבר עשרות שנים. הפינגווין
בשנות השישים, השבעים והשמונים היתה בירת הגליל המערבי עיר קייט עמוסה ומתויירת. התושבים בעיר היו רוקדים לצלילי הופעות חיות במסעדות העיר כשהם לבושים במיטב האופנה האירופאית.

סיור בעיר כיום מוכיח כי העסקים הותיקים שגדלו והתפתחו עם העיר ממשיכים להאמין בנהריה. העסקים המחודשים משתפים פעולה על מנת לשמור על אופייה היחודי של העיר, ובימים בהם התיירות באזור יודעת עליות וירידות הם מהווים אי של יציבות.

שם העסק: פינגווין

תחום: בית קפה - מסעדה
כתובת: שדרות הגעתון 31
בעל העסק: אילן ואמיר

הסיפור מאחורי העסק
העסק נוסד בשנת 1940 על-ידי משפחת אופנהיימר, שעלתה מגרמניה באמצע שנות ה-30. כיום המקום מנוהל על ידי הדור השלישי והרביעי של המשפחה, דבר שהוא יוצא דופן בנוף המסעדות הישראלי.

איך הוא קם
ארנסט אופנהיימר ניהל בית קפה מצליח בגרמניה, ב-1936 נאלצו ארנסט ומשפחתו לברוח מאימת הנאצים והגיעו לארץ ישראל. המשפחה התיישבה בנהריה וארנסט, שניסה לעבוד כחקלאי אך ללא הצלחה, החליט לפתוח קיוסק קטן בעיר, שעם השנים הפך למסעדה.

הפיקנטריה
מאז היווסדה הייתה מסעדת פינגוין למרכז חברתי בנהריה. בעשרות שנות קיומה של המסעדה סעדו בה פוליטיקאים ואמנים רבים מהארץ ומהעולם. מנות הדגל של המסעדה עדיין מככבות בתפריט כבר מעל לשבעים שנה, כך שגם אתם תוכלו ליהנות מאותו "שניצל פינגוין" שאכלו דוד בן גוריון, יאיר לפיד וסופיה לורן.

קטע מיוחד עם לקוחות
התמדה היא סוד ההצלחה של משפחת אופנהיימר, שדואגת שהעסק תמיד יהיה פתוח. והוא אכן פתוח במשך כל ימות השנה, מלבד יום כיפור. התושבים מספרים כי גם כאשר העסק נמצא בשיפוצים, תמיד חלק אחד של המסעדה נשאר פתוח כדי לשרת את הלקוחות.

גם בזמן מלחמת לבנון השנייה מסעדת פינגווין נשארה תמיד פתוחה למרות איום הטילים, וכתבי החדשות מכל הרשתות, הישראליות והזרות, בילו בה את זמנם בין דיווח לדיווח.

"יש שיתוף ופרגון של העסקים שנמצאים בעיר הרבה זמן", אומר אמיר, "עסקים של פעם שהתחילו וצמחו עם העיר. אנחנו מאד נשמח שתהיה יותר תיירות בנהריה, שתיצור מקומות עבודה חדשים ותיצור עשייה במקום".

הטבה
קינוח זוגי על חשבון הבית לקוראי מאקו שמגיעים עם הכתבה

שם העסק: מלון שטרקמן ארנה
סיבוב קניות בנהריה (צילום: אורי אקרמן)
6 עשורים של פסטורליה. מלון שטרקמן ארנה|צילום: אורי אקרמן

תחום: אירוח ונופש
כתובת: ז'בוטינסקי 29
בעל העסק: אורנה

הסיפור מאחורי העסק
מלון שטרקמן ארנה בנהריה נוסד בשנת 1959 והיווה מאז ומתמיד מלון נופש פסטורלי לתושבי חוץ, משפחות ואוהבי שלווה. בשנים האחרונות עבר המלון שיפוץ מקיף והפך למלון בוטיק שזוכה לפרסים רבים בתחום המלונאות ומהווה מקור תעסוקה ומנוע תיירותי לעיר.

איך הוא קם
בסוף שנות ה-30 במסגרת עידוד קניית חלקות קרקע, רכש ד"ר אלואיס שטרקמן קרקע בקרבת הים. החלקה עמדה ריקה עד סוף שנות ה-50 אז שרלוטה שטרקמן ואחותה התאומה ארנה בנדהיים בנו על החלקה שני בתים למגורי שתי המשפחות.

ד"ר שטרקמן נסע לארצות הברית יחד עם אשתו ובנו. באותם השנים נהריה התפתחה והפכה לעיר תיירות תוססת וצעירה, וארנה אשר נותרה בארץ החלה להפעיל את הבתים כ"פנסיון ארנה" לאירוח קייטנים. עם שוב משפחת שטרקמן מאמריקה שופץ המבנה ושמו הוסב ל"בית ארנה". כיום מפעילים את המלון נכדותיו של הזוג שטרקמן, דור שלישי למייסדות, אשר למדו לאורך השנים כיצד לשמר את קסמו של המלון הוותיק.

הפיקנטריה
בשיפוץ שבוצע לאחרונה במלון שוחזרו וחודשו חלק מהפריטים הישנים של דור המקימים יוצאי גרמניה. הפריטים מאותה תקופה, החל מתמונות וספרים וכלה במוזיקה מהימים של ראשית נהריה, פזורים ברחבי המלון ומוסיפים לאווירה המיוחדת של מלון הבוטיק המחודש.

קטע מיוחד עם לקוחות
במשך כל השנים שימש המלון כמעונם הרשמי של אנשי האו"ם אשר פקדו את נהריה. ואף נהגו לחזור ולשהות בו בכל פעם שחזרו לאזור. "מיטב אנשי עסקים ותיירים מחו"ל  מבקרים ומתארחים באופן קבע במלון", מספרת אורנה, "יש לנו לקוחות שהגיעו למלון לפני 30 שנה ועדיין באים".  זכייתו של המלון כבחירת הקהל ב-tripadvisor 2013 מעידה על כך.

הטבה
לילה אחד לזוג ביום חמישי, על בסיס לינה וארוחת בוקר בחדרי קלאסיק, כולל שני טיפול ספא אישיים (30 דק') במהלך השהות רק 750 ₪.

שם העסק: פוטו נהריה-לזר
סיבוב קניות בנהריה (צילום: צילום ביתי)
התאימה עצמה לעידן הדיגיטלי. פוטו נהריה-לזר|צילום: צילום ביתי

תחום: מעבדה וחנות צילום
כתובת: געתון 20
בעל העסק: אלעד

הסיפור מאחורי העסק
פוטו נהריה-לזר הינה חנות הצילום הוותיקה ביותר בגליל המערבי. מיקומה של החנות בלב העיר מהווה מוקד לציבור התושבים בכלל וחובבי הצילום בפרט. בפוטו נהריה ניתן לקבל את כל שירותי הצילום, שירות תיקונים, הדפסה ופיתוח.

איך הוא קם
החנות נוסדה בשנת 1950 על ידי ד"ר דב לזר, שהפך את תחביבו - הצילום - למקצוע. כיום מנוהלת החנות על ידי אלעד והיא הותאמה לעידן הדיגיטאלי ומציעה לקוחותיה ציוד צילום חדיש, עדכני ומגוון, וכן שירותי צילום שונים, הנותנים מענה כולל לצרכי הצלם החובב והצלם המקצועי כאחד.

הפיקנטריה
אנחנו עוזרים ללקוחות הותיקים שלנו לצעוד עם הזמן בכל מה שקשור לתחום הצילום. אנחנו מעניקים להם הדרכות על כל הציוד החדיש, כדי שידעו איך להשתמש בו ולהוציא את התמונות הכי טובות שישארו איתם כל החיים.

קטע מיוחד עם לקוחות
בתור החנות הוותיקה בגליל המערבי, אנחנו משרתים את כל סוגי הלקוחות, שהתחילו איתנו בעבר ונשארו איתנו עד היום. בין לקוחותינו נמצאים משרדי ממשלה, משטרת ישראל, כיבוי אש, בתי חולים, אוניברסיטאות, בתי ספר וגני ילדים אזוריים, וכמובן מאות לקוחות פרטיים מרוצים אשר פוקדים את החנות מידי יום כבר למעלה מ-60 שנה.

הטבה
אלבום דיגיטלי במחיר מצחיק לקוראי מאקו שיגיעו ביום פרסום הכתבה.

שם העסק: אופנת רוזי
סיבוב קניות בנהריה (צילום: צילום ביתי)
מעבריה את הלקוחות מהפך של ממש. חנות רוזי|צילום: צילום ביתי

תחום: בגדי נשים
כתובת: הרצל 59
בעל העסק: רוזי

הסיפור מאחורי העסק
החנות מציעה בגדי נשים בייבוא מיוחד מאיטליה וצרפת וגם דגמים תוצרת הארץ. בחנות מחלקה מיוחדת לערב בקומה השניה בה נמכרות שמלות ערב ואירועים. גם מידות גדולות וגם לצעירות. "לחנות יש מראה בינלאומי עד היום אנשים רואים את הדגמים בעמוד הפייסבוק ושואלים אם יש עוד חנויות בארץ".

איך הוא קם
אופנת רוזי הוקמה לפני 32 שנה ע"י רוזי, אשר מנהלת את החנות עד היום. "בצעירותי התעסקתי בעיצוב ומשם הגיעה האהבה לבגדים. כשהחלטתי על פתיחת החנות רוזי התמקדה בהתחלה בייבוא מיוחד מאיטליה וצרפת, כדי שגם הנשים בצפון הארץ יוכלו להתלבש בסטייל".

הפיקנטריה
רוזי מוכרת בעיר נהריה כאחת מנערות הזוהר של שנות השבעים, שהכירה את כל המפורסמים שהגיעו לנפוש בעיר. רוזי עצמה צנועה ומסרבת לדבר על היותה סלב בנהריה.  "אני לא אוהבת את המילה סלב, זו מילה קרה ואני אישה חמה. היום אני בחורה מאד פשוטה וטוב לי. זה לא פלצני אבל זה אני. הלקוחות אוהבים לבוא אלי בגלל היחס האישי. גם אלו שנוסעים לקנות בכל חנויות המותגים שנפתחו בקריות ובקניונים חוזרים אלי".

קטע מיוחד עם לקוחות
הקונים שמגיעים לרוזי לא מגיעים רק על מנת לרכוש לעצמם פריט לבוש, אלא ממש כדי לעבור מהפך. "אנחנו עושים מהפך לאנשים שמגיעים אלינו. הם נכנסים לחנות בתדמית אחת ויוצאים בתדמית אחרת. המיומנות שלנו היא לשנות את הלוק של האנשים לפי הנתונים שלהם, ולא רק להלביש עליהם דברים כדי למכור. הלקוחות מגיעים, מתרשמים ומעבירים את זה הלאה".

הטבה
מתנה אישית לקוראי mako שיבצעו מהפך אצל רוזי ביום פרסום הכתבה.