אין תמונה
דו קיום בצימר אדיגה
יום העסקים הקטנים השני במספר, שהתקיים ב-2-3 לינואר, משך עשרות אלפי עסקים קטנים להשתתף בחגיגה. במהלך היום יצאו תושבי ישראל לבצע את קניותיהם בעסקים הקטנים ונהנו מהטבות ומבצעים מיוחדים. אלפי עסקים קטנים בכל רחבי הארץ נהנו מחשיפה ללקוחות פוטנציאליים, ושלושה עסקים נבחרים אף זכו בפרס מיוחד - חבילת שדרוג לעסק בשווי של 30.000 ש"ח.

אותם עסקים קטנים נבחרו בגלל החלוציות, היוזמה והפוטנציאל הגלום בהם. "צימר אדיגה", שנבנה על ידי גודחה בסגנון צ'רקסי אותנטי, יציע כעת יחידת דיור חדשה ומפנקת; "מאי מרקט" בכפר סבא, שנולד עם בתה הבכורה של לילך, ישקיע מעתה גם בפרסום מקומי; ובית התכנה קמביום בירוחם ישקיע את הפרס בייצור מקומות עבודה נוספים בירוחם.

רגע אחרי שנבחרו, בעלי העסקים הזוכים מספרים לנו את סיפור העסק שלהם, כיצד עבר עליהם יום העסקים הקטנים וכיצד הם מתכננים לנצל את הפרס על מנת לשדרג את העסק שלהם.

צימר אדיגה - מפגש בין תרבויות

תחום: אירוח צ'רקסי
כתובת: כפר כמא
בעל העסק: גודחה אילהם

הסיפור מאחורי העסק
בכפר הצ'רקסי כפר כמא שבגליל התחתון, בין התבור לכנרת, בשכונה חדשה ושקטה נמצא הצימר הראשון של הכפר "צימר אדיגה", הנקרא על שם בני העם הצ'רקסי שמוצאם מצפון קווקז.

עסקים קטנים שזכו  (צילום: תומר ושחר צלמים)
זכו להתעניינות רבה ביום העסקים הקטנים. אדיגה|צילום: תומר ושחר צלמים

איך הוא קם?
"זה היה חלומו של בעלי כבר שנים", מספרת גודחה אילהם בעלת הצימר, "אבל הכפר עדיין לא היה מוכן לקליטת תיירות. בעקבות יוזמה של משרד התיירות לעידוד התיירות בכפרים הצ'רקסים והדרוזים, הכשרת ופיתוח תשתיות תיירותיות פתחנו את הצימר הראשון בכפר". 

מה תעשו בכסף בו זכיתם?

את יום העסקים הקטנים עברה גודחה בעבודה שגרתית ביחידת הארוח, אך היא מספרת שהייתה התעניינות רבה ביחידה באותו היום. את כספי הפרס מתכוונת גודחה להשקיע בשדרוג והרחבת יחידות הארוח: "יש לי עוד מקום לעוד יחידה אחת והזכייה תאפשר לי לפתוח אותו ולשדרג את הקיים".

מאי מרקט - נולד עם הבת הבכורה
עסקים קטנים שזכו  (צילום: תומר ושחר צלמים)
נולד עם הבת הבכורה. מאי מרקט|צילום: תומר ושחר צלמים

תחום: מינימרקט / מכולת
כתובת: סוקולוב 1 כפר סבא
בעל העסק: לילך יצחקי פופ

הסיפור מאחורי העסק
מאי מרקט נולד יחד עם ביתה הבכורה של לילך, וגם נקרא על שמה. "במהלך ההיריון של בתי הבכורה, בדיוק בסיום התואר הראשון שלי, התלבטתי קשות במה אני הולכת לעסוק בחיי", מספרת לילך, "ממש לקראת סוף ההיריון שמענו שמוצעת מכולת למכירה ממש קרוב לעסק של בעלי. לאחר התלבטויות קשות החלטתי ללכת על ההזדמנות ולנסות את מזלי להיות עצמאית. כארבעה חודשים לאחר הולדת ביתי המינימרקט היה בבעלותי ונקרא מאי מרקט על שם הבת שלי".

איך הוא קם?
המינימרקט הוא מינימרקט ותיק שקיים כבר קרוב ל- 30 שנה. אך עם רכישתו שינתה אותו לילך מהיסוד. "הושקעה המון מחשבה, הוא סודר ושופץ, וכאמור גם השם הוחלף".

עסקים קטנים שזכו  (צילום: תומר ושחר צלמים)
שמחה על היוזמה של יום העסקים הקטנים|צילום: תומר ושחר צלמים

מה תעשו בכסף בו זכיתם?
"אני שמחה מאוד על היוזמה, הלוואי ויהיו יותר יוזמות כאלה בעתיד הלא רחוק. ואז אולי נצליח להעלות את המודעות ובאמת להרגיש את יום העסקים הקטנים. הייתי רוצה לשדרג את העסק בהחלפת מידוף ומקפיא. דברים שבזמנו כבר לא הייתה לי אופציה כספית להשקיע ולסיים. וכמו כן בפרסום באזור העסק על מבצעים וכו'. וזה בדיוק מה שברצוני לעשות בכסף".

בית התכנה קמביום - הייטק בלב הנגב
עסקים קטנים שזכו  (צילום: תומר ושחר צלמים)
מספקת פתרונות אינטרנט לתושבי הדרום. Cambium|צילום: תומר ושחר צלמים

תחום: פיתוח תכנה ואפליקציות לאינטרנט ומובייל
כתובת: בניין הייטק ירוחם
בעלי העסק: דוד ושירה זלצר

הסיפור מאחורי העסק
בית התכנה cambium הוקם בירוחם בשנת 2010 ע"י דוד זלצר (31) שיזם את הרעיון, גיבש את הקונספט ומוביל את הצוות ואת התחום הטכנולוגי יחד עם אישתו שירה (30).

Cambium מספקת פתרונות אינטרנט ומובייל מורכבים לחברות מסחריות מובילות, למוסדות וארגונים וללקוחות פרטיים ברחבי הארץ והעולם. "מטרתנו המרכזית היא לתת מענה מקצועי ואיכותי תוך שמירה על מסגרת תקציבית מתאימה לכל לקוח, כך שהלקוח מקבל את המוצר בהתאמה מקסימלית".

איך הוא קם
דוד למד בישיבת הסדר בירוחם, נישא לשירה ונולדו להם שישה ילדים. לאורך השנים נוצר מצב שעל מנת לעסוק בתחום פיתוח תכנה בירוחם או באזור היה צורך לשקול מעבר למרכז או לנסוע מרחקים ארוכים כל יום. דוד ראה לנכון להקים בית תכנה שיהווה מקום עבודה מכבד, מקדם, מוביל ומלא השראה לנשים וגברים שלמדו את התחום ומעוניינים להמשיך לגור בנגב ולעסוק במקצוע שלהם.

העסק התחיל ממספר לקוחות שהכירו את דוד בערב ורצו לעבוד בשיתוף פעולה. עם הזמן התרחב חוג הלקוחות ודוד החל לקלוט עובדים נוספים. כיום הצוות מונה 16 איש, מתכנתים, מעצבים ואנשי פיתוח עסק, וגיוס עובדים נוספים נמשך גם עכשיו.

עסקים קטנים שזכו  (צילום: תומר ושחר צלמים)
נפגשו עם לקוחות ביום העסקים הקטנים|צילום: תומר ושחר צלמים

מה תעשו בכסף בו זכיתם?
"את יום העסקים הקטנים העברנו בפגישות עם לקוחות ויזמים מהסביבה שמעוניינים לבצע פיתוח טכנולוגי למיזם שלהם. כיוון שאנחנו משרד ולא חנות לא הייתה התרחשות מיוחדת אלא בעיקר שמחה וגאווה לקחת חלק בפרויקט. 

"עם הפרס בו זכינו נתחיל ביום שובר שגרה עם פעילות מעניינת, ארוחה טובה ושיח לכל הצוות המהווה את היסוד והמנוע המרכזי של בית התכנה שלנו. כל עובד הוא חלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית שלנו, וימים כאלה מביאים אותנו למוטיבציה גבוהה וחשיבה מושתפת על המשך הדרך. בנוסף נרכוש ציוד טכנולוגי נוסף שחסר, כי תמיד יש חידושים, בעיקר בתחום המובייל ונשמח להשתדרג עם ציוד טכנולוגי עדכני שיאפשר עבודה נוחה ומתקדמת יותר".

בנק הפועלים מברך את הזוכים ומודה לעשרות אלפי העסקים הקטנים שהשתתפו ביום העסקים הקטנים 2, ולמאות אלפי הלקוחות שנהנו מהמבצעים וההטבות ותרמו לחיזוק העסקים הקטנים בישראל. נתראה ביום העסקים הקטנים 3.