"יום העסקים הקטנים", שנערך זו השנה השלישית ברציפות ביוזמת בנק הפועלים, זכה להצלחה רבה. הקריאה לתושבי ישראל לתת עדיפות לקניות בעסקים הקטנים, הפכה את הימים חמישי ושישי (30-29 בינואר) להפנינג קניות ארצי, שבו השתתפו עשרות אלפי בתי עסק ומאות אלפי לקוחות.

 ציון קינן, מנכ"ל הבנק, אמר בסיור שערך בצפון: " כמו כל עם ישראל עקבתי בימים האחרונים במתח ובדאגה אחרי המתרחש בגבולנו הצפוני. אני וכל עובדי בנק הפועלים כואבים ושותפים לאבלן של המשפחות השכולות, מאחלים החלמה מהירה ומלאה לפצועים, ומקווים שהשקט יחזור לצפון.

צה"ל ומערכת הביטחון פועלים כדי לשמור על ביטחוננו. המשימה שלנו, האזרחים, היא לעודד את לוחמי צה"ל, לתת להם את התמיכה החומרית והמוסרית, ובמקביל – לקיים את חיינו הרגילים, לבנות את המדינה שלנו, לפתחה, להבטיח חיים טובים ראויים לנו, לילדינו, לדורות הבאים. ובמשימה זו נועד תפקיד גדול וחשוב לעסקים הקטנים, שהם עמוד השדרה של כל משק.

"התרגשתי מאד לראות את ההיענות הגדולה של העסקים הקטנים שהצטרפו למהלך ועוד יותר שמחתי לראות את הציבור הרחב שנענה לקריאה שלנו והגיע בהמוניו לבצע את הקניות לשבת ובכלל בעסקים הקטנים שליד הבית, מתוך רצון לקדם ולחזק אותם."

משפחת בראון - יום עסקים קטנים (צילום: דרור ארצי)
ציון קינן, מנכ"ל הבנק, בסיור שערך בצפון|צילום: דרור ארצי
יוזמת בנק הפועלים לקיים את "יום העסקים הקטנים" נולדה כחלק ממהלך אסטרטגי ארוך טווח של בנק הפועלים לספק תמיכה רציפה ומתמשכת בעסקים הקטנים בישראל. המטרה היא להגביר את מודעות הציבור לחשיבותם הרבה של העסקים קטנים לצמיחת הכלכלה וליצירת מקומות עבודה במשק ולעודד את התושבים לבצע קניות בעסקים אלה גם לאורך כל השנה. ההשתתפות ב"יום העסקים הקטנים" פתוחה לכל בתי העסק הקטנים ברחבי הארץ ללא קשר לזהות הבנק שבו מתנהל החשבון שלהם.

 לצד יוזמת "יום העסקים הקטנים", ביצע בנק הפועלים בשנים האחרונות שורה של מהלכים לקידום המגזר הזה, הכוללים בין השאר הגדלה משמעותית של האשראי הניתן לעסקים קטנים (כולל השקת המוצר החדשני "אשראי ברגע לעסקים" – הלוואות עד 300 א' ₪ לעסקים קטנים בלחיצת כפתור באתר הבנק), פריסת מחלקות עסקיות ייעודיות בכ-200 סניפים ברחבי הארץ, פיתוח כלים חכמים להתנהלות נכונה,השקת מסלול עו"ש ייחודי ללקוחות עסקיים וניהול מועדון CashBack, המבטיח ללקוחותיו החזרים במזומן לעו"ש על רכישות בבתי עסק, כולל אלפי עסקים קטנים בכל רחבי הארץ.

 מהלך נוסף שיקדם את מגזר העסקים הקטנים הוא מועדון לעסקים קטנים ובינוניים, "פועלים "Business. המועדון יוזיל את העלויות הכרוכות בניהול העסק עד אלפי שקלים בשנה ויעניק הנחות והטבות במגוון תחומים הנוגעים לניהול העסק: הסעדה, דלק, רווחה, תקשורת, ביטוח, פרסום ושיווק, ציוד משרדי, ליסינג ועוד.העסקים הקטנים והבינוניים שמנהלים חשבון בבנק ומחזיקים בכרטיס אשראי בנקאי יהנו מהמחירים וההטבות השמורים לעסקים הגדולים במשק.