כשגילי ואיציק לוונשטיין חיפשו לקנות נעליים איכותיות לבנם הבכור, הם גילו שהם בבעיה. "לא מצאנו חנויות עם נעלי איכות לילדים והחלטנו להקים חנות כזו, שבה נמכור נעליים שנעצב ונייצר בעצמנו". עם הזמן, הבינו שהבעיה היא לא של גיל אלא של מין: "בהדרגה, הבנו שגם לנעלי גברים יש ביקוש רב, והחלטנו להתחיל ולייצר גם עבור האבות של הילדים", מספרת גילי.

כך נולד מותג הנעליים האופנתי Lewen by La Scarpa, הנחשב ללהיט של ממש ברחוב החרדי ומושך אליו משפחות דתיות המחפשות נעליים לשמחות ואירועים, כמו גם גברים חילוניים, מכל רחבי הארץ.

הם נשואים 10 שנים, חיים בבני ברק ויש להם שלושה ילדים. למשפחתו של איציק חברת יבוא ותיקה הפועלת מזה 70 שנים, כשאיציק עובד בעסק המשפחתי וצובר ניסיון. גילי, מעצבת ועיתונאית אופנה ובעלת האתר Dossitgirl.com העוסק בנושאי לייף סטייל ומיועד לנשים חרדיות, אבל לא רק.

"אין אצלנו סניקרס או סנדלים"

"תמיד היה לי fashion for passion", היא מספרת בחיוך, "זה היה הכי טבעי בשבילי לרצות לעצב נעליים". למרות זאת, היה צורך בתחקיר רציני. "התחלנו לכתת רגליים, נסענו ברחבי העולם, חיפשנו מפעלים שמייצרים נעלי ילדים, אבל מצאנו המון מפעלים שמייצרים נעליי גברים. בהדרגה הבנו שגם בתחום הזה יש מחסור, ומשם זה התגלגל".

לאינדקס העסקים הקטנים, עם הטבות ומבצעים מותאמים למיקומכם, היכנסו>>

עיצוב וייצור נעליים זה לא משהו שכדאי ללמוד לפני שנכנסים אליו?
גילי: "למדנו מהטובים ביותר. חרשנו מפעלים, נפגשנו עם בעלי מקצוע הכי טובים בכל העולם, עם סנדלרים ומעצבים, למדנו מהם העורות הכי טובים ומהן הסוליות הטובות ביותר. הניסיון והלמידה באו עם הזמן. החיים הם בית הספר הטוב ביותר שיש. היום, אפשר לומר, שהחנות שלנו היא השוק העיקרי לנעלי גברים ולילדים שרוצים 'נעליים כמו של אבא'. אין אצלנו סניקרס או סנדלים, רק נעליים אלגנטיות לאירועים ושמחות, לילדי בר מצווה, לחתנים וגם ליום יום.

"זה החזון שלנו: למכור נעליים בעיצובים טרנדיים כמו בכל בתי האופנה הגדולים, באיכות טובה, בעבודת יד במחירים שפויים. הנעליים לא ספציפיות למגזר חרדי, יש לנו הרבה קהל שאוהב לנעול אופנה, דברים טרנדיים ואיכותיים, לקוחות שמגיעים מכל הארץ - לאו דווקא דתיים. הנישה של ההנעלה בארץ לגברים ולילדים לוקה בחסר. כמעט שאין לנו מתחרים ולכן, בעזרת השם, יש לנו חזון להתפתח ולגדול עם המותג ביחד".

מותג הנעליים לה סקארפה (צילום: באדיבות Lewen by La Scarpa, פייסבוק)
מותג הנעליים לה סקארפה|צילום: באדיבות Lewen by La Scarpa, פייסבוק
"פייסבוק עושה עבודה טובה"

כיום הם מעסיקים ששה עובדים בחנות ובמשרד. אמנם מכירים אותם ברחוב החרדי ושמם עובר מפה לאוזן, אבל הם לא מותרים גם על נוכחות ברשתות החברתיות, ומתחזקים עמוד פייסבוק וחשבון אינסטגרם, בהם ניתן לראות את הדגמים המעוצבים. לדברי גילי, הרבה מהלקוחות מגיעים דרך הפייסבוק וההזמנות זורמות גם מחו"ל. "הפייסבוק עושה עבודה טובה", היא מייעצת לבעלי עסקים וליזמים.

מה מרגש אתכם בעבודה הזו?
"לקום בבוקר וליצור משהו חדש וגם להגיע לחנות ולראות את קהל הלקוחות שלנו, הנאמן, שחוזר כל הזמן. משפחות שלמות מגיעות וקונות לשמחות, הם יודעים בדיוק לאן להגיע".

יש הבדל בין יזמים חילוניים ליזמים חרדים? משהו שמייחד אתכם?
"בחברה החרדית מאוד מקובל שמשפחה מנהלת עסק משפחתי. גם אני, כאישה וכאמא, לא נתקלת ביחס חריג. נהפוך הוא: בחברה החרדית בדרך כלל האישה עובדת והגבר יושב ולומד, אז זה מקובל שנשים עובדות. דווקא כעצמאית נוח לי יותר, כי יש לי חופש לבחור להיות עם הילדים בצהריים, לתת להם לאכול, לבלות איתם ולהמשיך לעבוד אחרי שהם הולכים לישון.

מותג הנעליים לה סקארפה (צילום: באדיבות Lewen by La Scarpa , פייסבוק)
מותג הנעליים לה סקארפה|צילום: באדיבות Lewen by La Scarpa , פייסבוק

"אם יש משהו שמייחד בעלי עסק דתיים, לאו דווקא חרדים, זו האמונה שכתוב מלמעלה מה תהיה הפרנסה. כמובן שכבעלי עסק אנחנו משתדלים לעשות את המקסימום, אבל כל בעל עסק מאמין יודע שיש חודשים טובים ואחרים פחות. שזה כתוב בשמים וככה צריך לקרות. אני חושבת שלבעל עסק עם אמונה יותר קל כי הוא יודע שלא הכל בידיים שלו".

תני עצה ליזמים מתחילים, דתיים או חילוניים.
"עסק הוא עסק בכל מקום, זה לא משנה מה הדת, הגזע והמין, אבל צריך הרבה אמונה בעסק עצמו. וצריך עור של פיל. לפני שמתחילים, ובעיקר אם אין ניסיון, צריך לעשות את העבודה "ברגליים", ללמוד מניסיונם של אחרים ולקבל מה שיותר ייעוץ מבעלי ניסיון".