רוצים לפרסם את העסק הקטן שלכם?

מרכז התפירה של אתי (צילום: תומר ושחר צלמים)
כל סוגי התפירה והחוטים. מרכז התפירה של אתי|צילום: תומר ושחר צלמים
סיבוב בעיר בת ים מגלה מאות עסקים קטנים, ותיקים וחדשים, אשר ממלאים את רחובות העיר ומעניקים לה תחושה נוסטלגית. בין החנויות החדשות ניתן למצוא חנויות קטנות ואישיות שמעניקות תחושה של פעם - חנויות פרחים, מתנות, ספרים, מזון ועוד. האוכלוסיה המגוונת של העיר יצרה תמהיל עסקים מיוחד שמאפיין את העיר ואת תושביה.

שם העסק: מרכז התפירה של אתי

תחום: סדקית, צמר לסריגה, אביזרים לסריגה, אביזרים לתופרת
כתובת: בלפור 39, בת ים
בעל העסק:  אתי ושחר כחלני

הסיפור מאחורי העסק
"מטרת העסק הייתה לרכז את כל פתרונות העיצוב במקום אחד, קרוב לבית. במשך השנים צברנו קהל לקוחות נאמן שידעו שאצלנו הן יוכלו למצוא כפתורים, עיטורים ויעוץ בתפירה ובעיצוב. לפני כעשר שנים הרחבנו את העסק ונכנסנו גם לענף הצמר והסריגה, שהפך להיות נתח עיקרי בהיקף הפעילות שלנו".

איך הוא קם
"כשהילדים היו צעירים, עבדתי בבית כמעצבת ותופרת אישית ללקוחות פרטיים", מספרת אתי, "כדי להגיע למגוון של חומרי גלם ובדים הייתי חייבת לנסוע לת''א כדי להיות מעודכנת.. לאחר שהילדים גדלו, החלטתי שאני מסוגלת להקים עסק עצמאי מחוץ לבית וככה נולד 'מרכז התפירה'.

"את רוב המוצרים שלנו אנחנו מקבלים מהיבואנים הגדולים בארץ, וחלק מיבואנים פרטיים שמתמחים באביזרים מיוחדים ובסוגי צמר מיוחדים. לפני כשנתיים הצטרף אליי שחר, הבן הצעיר שלי, שגם עוסק בעיצוב ובשזירת פרחים. הלקוחות הקבועות היו מעט חשדניות בהתחלה, אבל מהר מאוד הן הבינו שיש לי שותף כשרוני בעסק. התפיסה העיצובית שלנו מאוד דומה, ולא מעט נשים שואלות גם לדעתו לפני שהן מחליטות. תמיד נעים לדעת שיש מי שממשיך את העסק שהשקעת בו כל כך הרבה אנרגיה ועבודה קשה".

הפיקנטריה
"עיצוב, מטבעו, הוא הדרך הכי נוחה לבטא את האופי שלך. ועיצוב הוא הדבר הכי קל לגניבה. נשים תמיד אוהבות להעתיק אחת מהשניה, יש שתי סוגי סורגות: אלו שתמיד חולקות את הסודות שלהן, ואלו שתמיד שומרות על הסריגה שלהן בשבע עיניים, שאף אחת לא תעתיק. אנחנו יודעים להבדיל ביניהן מיד".

קטע מיוחד עם לקוחות
"לקוחות תמיד בטוחות שמאחר ואנחנו 'מהתחום', אנחנו מכירים את כל סוגי החוטים ואת כל שיטות הסריגה. אנחנו תמיד נהנים להכיר דברים חדשים וכשלקוחה מבקשת מוצר מסוים שאנחנו לא מחזיקים, או מציגה בפנינו סגנון סריגה חדש – אנחנו מיד מנסים אותו.

תחום הטקסטיל והסריגה הידנית התפתח פלאים בשנים האחרונות, ודווקא הלקוחות דואגות להתעדכן באינטרנט בטרנדים החמים".

מי שחשב שסריגה היא 'עבודה של זקנות' – טועה בגדול. יותר ויותר נשים וגם קומץ גברים אמיצים שחוזרים לסריגה ומתעקשים לייצר דגמים אישיים, וההנאה הכי גדולה היא לפגוש לקוחה שלובשת בגד שסרגה שמרגישה ונראית איתו מליון דולר".

הטבה
10% הנחה למביאות כתבה זו (בקניה במזומן מעל ל-150 ש''ח)

שם העסק: בית החובב
בית החובב (צילום: תומר ושחר צלמים)
אוהבים חיות. בית החובב|צילום: תומר ושחר צלמים

תחום: ציוד לבעלי חיים
כתובת: בלפור 159
בעל העסק: יעקב ואייל דגמי

הסיפור מאחורי העסק
חנות חיות המחמד "בית-החובב" מנוהלת ע"י יעקב דגמי כבר קרוב ל-30 שנה, אשר בתקופה ממושכת זו צבר ידע וניסיון רב בכל הקשור לבעלי החיים. צוות החנות מונה ארבעה עובדים המתמחים במתן ייעוץ והדרכה, בחנות מגוון רחב ומקיף של מוצרי מזון וציוד נלווה לכל סוגי בעלי החיים ממיטב היצרנים והמותגים.

איך הוא קם
"כשהחנות נפתחה לראשונה לפני 29 שנה היא התחילה כחנות עציצים, פרחים חיות בית ומזון וציוד לחיות. עם השנים התחלנו להתמקצע. בהתחלה הורדנו את העציצים והפרחים, אחר כך את חיות הבית, עד שלבסוף נשארנו עם מזון וציוד. בזכות ההתמקצעות השתפרנו בתחום, גדלנו והרחבנו את החנות".

הפיקנטריה
ההחלטה של בית החובב להפסיק למכור חיות בית הייתה החלטה מוסרית ולא החלטה כלכלית. "הפסקנו עם החיות בגלל הקטע של רווחת בעלי חיים", מספר אייל. "בחנות שלנו לא תמצאו גורי כלבים מאחורי סורג, לא תמצאו מכרסמים ובעלי כנף בתוך כלובים צפופים, מתוך מגמה לשאוף ולממש את נטיותיהם הטבעיות של בעלי החיים לחיות את חייהם ברווחה. וזה משהו שאנחנו מעבירים ללקוחות שלנו בכל מיני דרכים. אנחנו משתדלים למשל למכור כלובים, כך שלא תמצאו אצלנו בחנות כלובי ציפורים".

קטע מיוחד עם לקוחות
"קהל לקוחותינו מגיע מכל אזור גוש דן ואף מחוצה לו, ולכל אלו שלא אוהבים להטריח את עצמם קיים שירות משלוחים מהיר ואדיב עד בית הלקוח. אנחנו מבצעים משלוחים לכל גוש דן מהרצליה עד אשדוד".

הטבה
הנחה מיוחדת לקוראי mako על כל המיטות לכלב ולחתול.

שם העסק: מעדניית רוסלקה
רוסלקה (צילום: תומר ושחר צלמים)
מוכרים מוצרים מכל העולם. מעדניית רוסלנקה|צילום: תומר ושחר צלמים

תחום: מעדנייה
כתובת: בלפור 65
בעל העסק: סלביק

הסיפור מאחורי העסק
העלייה מברית המועצות בשנות התשעים הביאה איתה גל של מעדניות שנפתחו בכל רחבי הארץ וחשפו את הישראלים המזרח תיכוניים לטעמים חדשים. אחת מהן היא מעדניית רוסלקה בבת-ים, שנפתחה לפני יותר מ-11 שנה בעיר, והפכה לפופולרית בקרב העולים החדשים והתושבים הוותיקים.

איך הוא קם
"ניהלתי במשך כמה שנים מספר סניפים של רשת מזון ברחבי הארץ", מספר סלביק. "ואז חמותי הציעה לי להקים עסק משפחתי ולפתוח חנות. מצאנו את המיקום ופתחנו את המעדנייה כשותפים. ההתחלה הייתה קשה מאד והבנו שהפרויקט הזה קשה מדי בשביל שנינו ביחד, היא בחרה לעזוב ואני המשכתי עם החנות".

הפיקנטריה
המעדנייה ידועה בעיר בעיקר בזכות היחס האישי של סלביק ללקוחת. כל לקוחה שמגיעה למעדנייה מקבל מסלביק קבלת פנים אישית וחמה - אושר שלי, שמש שלי ואהובה שלי, הן רק חלק מהמחמאות. "זה התחיל כסוד מקצועי אבל היום כבר כולם מכירים. כל אישה, צעירה או מבוגרת, אוהבת לקבל מחמאות. אני דואג שהן ירגישו אהובות ורצויות בחנות שלי, ודואג להחמיא להן בכל פעם שהן מגיעות. זה קורה בספונטניות ובכיף כי הלקוחות שלי באמת מקסימות".

קטע מיוחד עם לקוחות
"אנחנו מוכרים במעדנייה מוצרים מבולגריה, אוקראינה ורוסיה. גבינות, נקניקים, מאפים, סלטים, שתייה קלה וחריפה. הכל דליקטס שלא מוצאים במכולות אחרות.

הרוסים מגיעים לקנות דברים שהם מכירים מהבית והישראלים מחפשים דברים מיוחדים, באים טועמים וקונים. יש לנו שני סוגים של לקוחות במעדניה - אלו ששומרים כשרות ואלו שלא. בתור יהודים בוכרים אנחנו קרובים מאד ליהדות, ומשתדלים לשמור על כל המצוות. אני אישית תמיד הייתי שומר על המצוות שהכרתי, וכשעליתי לארץ המשכתי להתחזק.

מלכתחילה ידעתי שאסור לאכול חזיר ואני אף פעם לא אוכל חזיר. לכן גם שפתחתי את המעדנייה אני מנסה לקרב את הלקוחות הרוסים והישראלים למצוות, מסביר להם מה מותר לאכול ומה אסור לאכול, למה חשוב להניח תפילין ולשמור שבת, ומקווה שהם יקשיבו וישתכנעו".

הטבה: 2 אריזות קוויאר ב-50 ש"ח

שם העסק: פרחי זהבה
פרחי זהבה (צילום: תומר ושחר צלמים)
הכל נשאר במשפחה. פרחי זהבה|צילום: תומר ושחר צלמים

תחום: פרחים ומתנות
כתובת: רוטשילד 39
בעל העסק: זהבה

הסיפור מאחורי העסק
פרחי זהבה הינה חנות פרחים ותיקה וייחודית המציעה עולם שלם של פרחים לכל אירוע. החנות הוקמה בשנת 1969 על ידי זהבה, הממשיכה לנהל אותה גם היום באהבה השזורה בפרחים.

איך הוא קם
את העסק הקימו הוריה של זהבה לפני 44 שנים. "אמא שלי מאד אהבה פרחים ולכן הקימה את החנות הזו, ואבי כמובן תמך והצטרף".

זהבה הצטרפה לצוות החנות המשפחתית ועבדה בחנות יחד עם הוריה. כשהאב נפטר, המשיכה לנהל את החנות יחד עם אימה, עד שהאם הגיעה לגיל פנסיה ופרשה. כיום זהבה מנהלת את החנות בעצמה וגם עובדת בחנות.

הפיקנטריה
"אנחנו חנות הפרחים הכי ותיקה בבת ים, שמשרתת כבר דורות של תושבי העיר. הדבר הכי מצחיק ומרגש גם יחד שקורה עם לקוחות זה שמגיעים לקוחות לפני חתונה להכנת זרי כלה, ואז אנחנו מגלים יחד שהכנתי את זרי הכלה גם להורים ולסבים שלהם".

קטע מיוחד עם לקוחות
"הלקוחות שלנו דורשים ומקבלים איכות. אנחנו מקפידים על איכות וטיב הסחורה וגם סגנון ואיכות העבודה. כל הזמן מתחדשים ומתקדמים. הרבה לקוחות שגרו בעבר בבת ים עדיין נעזרים בנו ושולחים פרחים למקומות שונים בארץ ואפילו לקרובים מעבר לים. אנחנו מציעים משלוחים לכל חלקי הארץ והעולם – כדי לשמח את יקיריכם בזר מושלם, משולב בבלונים או שוקולדים".

הטבה
תוספת מתוקה לכל הקונה זר גדול ביום פרסום הכתבה.

>> "יש לנו את השווארמה הכי מפורסמת בהרצליה"