>> עסקים קטנים, הירשמו לאינדקס הגדול של העסקים הקטנים

>> לא מצליחים להירשם לאינדקס הגדול? כיתבו לנו

עזרא פרג והנגטיב (צילום: באדיבות עזרא פרג והנגטיב)
מלווים את הלקוחות חיים שלמים. עזרא פרג' והנגטיב|צילום: באדיבות עזרא פרג והנגטיב

לפני שחיינו בעולם בו כל סמארטפון הוא אולפן צילום נייד, וכל ילד הוא פרג', היו הצלמניות בארץ עסק נחשק. אחרי כל ארוע או טיול היינו ניגשים לחנות הצילום השכונתית, מוסרים את הפילם לפיתוח וממתינים בציפיה לתמונות.

ההמתנה לתמונה הלכה והתקצרה עם השנים, ממספר ימים הפכה ל"מהיום להיום", וכיום בעידן הצילום הדיגיטלי אנו יכולים ליהנות מהתמונה עוד לפני שהספקנו להגיד צ'יז. תחושת הסקרנות והמתח חלפה מן העולם אך הצלמניות עדיין איתנו. סיבוב קניות בחנויות הצילום ששרדו את המעבר לעולם הדיגיטלי וממשיכות להעניק לנו תיעוד של רגעים מאושרים אותם נרצה לשמור לכל החיים.

שם העסק: עזרא ובן פרג'
כתובת: קניון אבנת, ז'בוטינסקי 28 פ"ת
בעל העסק: עזרא פרג'

הסיפור מאחורי העסק
עזרא ובן פרג' הוא עסק משפחתי הקיים מעל 30 שנה ומנוהל על ידי עזרא פרג', הצעיר מבין האחים פרג', מבעליו של סטודיו פרג' המיתולוגי בת"א.

איך הוא קם
בשנת 1987 פתח עזרא פרג', המנהל מעבדות צילום כבר למעלה מ-40 שנה, עוד מתקופת הפיתוח בשחור לבן, את מעבדת הצילום העצמאית שלו ברח' חיים עוזר בפ"ת.

בנו של עזרא, בן, החל את דרכו בצילום בעבודה משותפת עם אביו כבר בגיל 14 במעבדה המשפחתית, כשהשתחרר מהצבא מתפקידו כצלם עיתון 'במחנה', השתלב בעסק המשפחתי ופתח את החנות השניה בקניון בשנת 1999, ובה מעבדת צילום חדשה לפיתוח דיגיטלי.

צילום ילד בסטודיו עזרא ובן פרג (צילום: באדיבות עזרא ובן פרג)
מצלמים גם ילדים. עזרא ובן פרג'|צילום: באדיבות עזרא ובן פרג

עזרא פרג' הוא מאנשי המקצוע מהטובים בישראל, משלב כיום את הידע הרב שרכש בארץ ובחו"ל.

הפיקנטריה
בתחילת הדרך הייתה המעבדה של עזרא פרג' אנלוגית ומפתחת בעיקר פילמים. עזרא שמר עד היום על מכונת הפילם והוא ובנו מפתחים פילמים ללקוחות שנשארו להם מצלמות עם סרטי צילום. "אנחנו ממשיכים להעניק את השירות הזה מבחינה נוסטלגית ולאו דווקא כלכלית", מסביר בן, "מצד שני עם השנים השתלבנו מהר מאד בעידן הדיגיטלי. היינו בין הראשונים שהכניסו לארץ מכונות הדפסה דיגטליות, שאנשים עוד לא ידעו מה זה כרטיס זכרון.  עכשיו אנחנו בעיצומה של מהפכת הסמארטפונים, ומאפשרים ללקוחות שלנו להגיע עם הסמארטפון אל החנות ואפילו לשלוח את התמונות אלינו בווטסאפ מהבית ולבוא לאסוף אותן".

קטע מיוחד עם לקוחות
"הלקוחות הם לקוחות קבועים, בגלל הוותק יש לקוחות שאנחנו עוברים איתם מסלול חיים שלם. ילד שבגיל שנתיים היה מוצג אחד מצילומי הסטודיו בחלון ראווה נכנס לבשר לי שהוא השתחרר מהצבא. אנו חווים את החויות המשפחתיות עם הלקוחות דרך התמונות.

אנחנו עוד קשורים להיסטוריה של הצילום בארץ, אז אנחנו מקפידים לשמר את העסק הצילומי בעסק, אז אנחנו עושים חוגים וסדנאות כל הגילאים, יוצאים לטיולים ברחבי הארץ ומצלמים, וגם מפתחים ומכינים לאנשים אלבומים כמו פעם".

איך אתם מתכוננים ליום העסקים הקטנים
"אנחנו מעבירים אצלנו בחנות סדנאות צילום לכל הגילאים במטרה להנגיש את עולם הצילום לכולם. אי אפשר לדעת מהיכן יתפתח עסק הצילום הבא. הסדנאות שלנו מיועדות לכל הגילאים, החל מצעירים ועד לגימלאים בני 60 ומעלה, אנשים שחששו ממצלמה דיגטילית עוברים אצלנו קורס ויוצאים הרבה פחות מפוחדים ויודעים לצלם הרבה יותר טוב".

הטבה ליום העסקים הקטנים
הדפסת תמונות על ספלים, מגבות, שעונים ומגוון מוצרים נוספים במחירים מיוחדים.

שם העסק: פוטו שורץ

שוורץ (צילום: באדיבות שוורץ)
שומרים על הנוסטלגיה. פוטו שורץ|צילום: באדיבות שוורץ

כתובת: בן הלל 11 ירושלים
בעל העסק: שמואל שוורץ

הסיפור מאחורי העסק
חנות הצילום פוטו שורץ , החוגגת השנה 60 שנות פעילות, נוסדה בשנת 1954 במרכז המדרחוב הירושלמי. בחנות, שעומדת עד היום באותו מקום, עומדים מאחורי הדלפקים נציגי משפחת שורץ, שמואל שורץ ובנו עמית, הדור השני והשלישי, יחד עם 10 עובדים מיומנים נוספים המעניקים שירות אדיב, אמין ומקצועי.

כיום נמנית פוטו שורץ בין חנויות הצילום המובחרות בישראל ובין לקוחותיה הקבועים משרדי ממשלה, בתי חולים, אוניברסיטאות, משטרת ישראל,  ועוד מוסדות ורשויות שונות. זאת לצד אלפי לקוחות פרטיים מרוצים הפוקדים את החנות מדי יום ביומו, כבר שנות דור.

איך הוא קם
סבא שורץ, שהיה צלם בפולין, עלה לארץ ופתח צלמניה בה פיתח תמונות. כשהבן שמואל שורץ גדל, הוא נכנס לעסק והכניס גם ציוד צילום והכניס מחלקת מסחר.

הפיקנטריה
"הצלחנו לעבור את השלב האינטרנט והדיגטלי, ולמדנו לשלב בין הטכנולוגיה של היום לבין ההיסטוריה והנוסטלגיה של הצילום של פעם. אנחנו מוכרים את הציוד הכי חדש, מדפיסים תמונות מכל מכשיר סלולרי, מרחוק או בחנות, ובמקביל גם זוכרים ונותנים כבוד לעבר ומפתחים פילמים ללקוחותינו שעדיין משתמשים במצלמות עם סרט צילום".

קטע מיוחד עם לקוחות
"אנחנו חנות מאד משפחתית בעלת אופי מאד משפחתי ושירותי. ותמיד מעדיפים לשים דגש על שירות ואמינות על מנת לשמור על שם טוב. אנחנו מאמינים בלקוח מרוצה ונעשה הכל על מנת להשביע את רצון הלקוח, להיות קשובים לדרישות ולספק את המוצר המתאים והטוב ביותר עבורו. לעולם לא ננסה להעמיס על הלקוח גאדג'טים מיותרים. תפקידנו הוא להגשים את בקשות הלקוח, לא פחות ולא יותר. במסגרת מדיניות זאת הפעלנו את שירות ה after sale ואנו מתחייבים על המשך ייעוץ  והדרכה גם זמן רב לאחר קניית מוצר".

איך אתם מתכוננים ליום העסקים הקטנים
"אנחנו חנות צילום מקצועית בה ניתן לקנות הכל מהכי זול עד הכי יקר, ואנחנו דואגים להגדיל את המלאי, כך שבכל רגע נתון יהיו לנו מעל 2000 מוצרים למכירה בחנות, החל ממסגרות ואלבומים ועד לכרטיסי זכרון ומצלמות".

הטבה ליום העסקים הקטנים
מחירים אטרקטיביים להגדלות קנבס - הגדלת 40/60 כולל מתיחה 99 ש"ח.

שם העסק: פוטו כפיר

כפיר (צילום: באדיבות כפיר)
כלבו לציוד צילום. פוטו כפיר|צילום: באדיבות כפיר

כתובת: הנשיא ויצמן 47 חדרה
בעל העסק: אבנר

הסיפור מאחורי העסק
חנות הצילום פוטו כפיר  נוסדה בשנת 1973 ומספקת מגוון רחב של ציוד ושירותי צילום מקצועיים. ומתמחה בצילום ארועים. בחנות מחלקה חדשה להדפסות ענק, ומעבדת צילום דיגיטלית מקצועית, המתמחה בפיתוח והדפסת תמונות סטילס רגילות ומיוחדות מכל מדיה.

איך הוא קם
החנות נוסדה על ידי גיסו של אבנר. באותה תקופה עבד אבנר בתור צלם. כשהתבגר, החליט אבנר לפרוש מתפקידו כצלם, "להיות צלם זה כמו להיות די ג'יי, ברגע שהשיער מתחיל קצת להאפיר, מומלץ לפרוש". אבנר רצה להשאר בתחום אותו הוא כל כך אוהב, ולכן החליט לרכוש את חנות הצילום מגיסו, וכך המשיך לעסוק באהבתו לצילום, הפעם מאחורי דלפק. 

הפיקנטריה
"החנות שלנו היא כל בו ענק למוצרי צילום. ניתן למצוא בה את כל ציוד הצילום וציוד העזר הנלווה, כגון: מצלמות דיגיטליות ואנלוגיות, מצלמות וידיאו, דיסקים לצריבה, תיקים למצלמות, חצובות, פלאשים, סוללות, קלטות וידיאו, סרטי צילום, מסגרות לתמונות, אלבומים, מוצרי מדיה דיגיטלית".

קטע מיוחד עם לקוחות
אנחנו מלווים את הלקוחות שלנו בכל שלבי החיים שלהם, ומתעדים עבורם את כל האירועים החשובים של החיים באמצעות צילומי וידאו, הפקת אלבומים ועוד.

איך אתם מתכוננים ליום העסקים הקטנים
"הכנסנו את נושא האלבומים הדיגיטליים ואנחנו מייצרים ללקוחות החנות אלבומים אישיים. ממש כמו אלבום חתונה, לאירועים פרטיים או תמונות אישיות".

הטבה ליום העסקים הקטנים
כל החנות ללא מע"מ ביום העסקים הקטנים.

שם העסק: פוטו פרג'

פרג תא (צילום: באדיבות פרג תא)
המקום של שנות ה-80'. פוטו פרג' בתל אביב|צילום: באדיבות פרג תא

כתובת: דיזינגוף 195 תל אביב
בעל העסק: פרג' פרי

הסיפור מאחורי העסק
סטודיו פרג' הוא סטודיו לצילום וחנות צילום מן הוותיקים והמפורסמים בישראל. הסטודיו שנפתח בתל אביב הפך לאחד העסקים המפורסמים בשנות ה-70' וה-80', והצטלמו בו אנשי ציבור וזוגות ערב חתונתם. הסטודיו היה הראשון בישראל שהציע פיתוח והדפסה מהירים תחילה מהיום למחר, ואחר כך פיתוח והדפסה בו ביום.

איך הוא קם
פרי פרג' התחיל את דרכו בצילום בגיל 9 אצל צלם הארמון של מלך עיראק ובגיל 13 צילם עשרות אלפים מיהודי בגדד לתמונות פספורט בדרכם לישראל. בגיל 14, עלה ארצה והתגורר עם משפחתו במעברה בפתח תקוה ועבד בכל עבודה מזדמנת, מחקלאות ועד בנייה, לפרנסת המשפחה, עד שבשנת 1955 פתח את חנות הצילום הראשונה שלו בפתח תקוה, "פוטו פרג'". בשנת 1968 רכש פרג' את בנין קולנוע "ארמון דוד" בתל- אביב והפך את בניין הקולנוע לאולפני הצילום הגדולים ביותר במזרח התיכון.

הפיקנטריה
שמו של הסטודיו הפך למטבע לשון בישראל של שנות ה-80. "השמש של פרג' קורעת את הים" מתוך שיר הפרחה, שכתב אסי דיין וביצעה עפרה חזה, מתייחסת לתמונות הסטודיו הרומנטיות שהופקו בסטודיו פרג' על רקע שקיעות כתומות ובוהקות. המונח "מהיום להיום" הוטבע ע"י פרג' בשנות השבעים, כשהכניס לארץ את הפיתוח המהיר, והמונח "פוטו פרג'"  הפך מונח נרדף לתיאור פעילות המבוצעת במהירות רבה, ואפילו הוזכר במערכוניה של  שלישיית הגשש החיוור עם התגובה "מה אתה חושב שאני, פרג'?" 

קטע מיוחד עם לקוחות
בתור הבית לאוהבי צילום, פתח פרג' את גלריית פרג' לאומנות, הממוקמת בבית פרג' בתל אביב. הגלריה מציגה תערוכות צילום משתנות של צלמים שונים, ונותנת מקום ליצירות שלהם.

איך אתם מתכוננים ליום העסקים הקטנים
פתיחתה של תערוכת צילום חדשה בשם "חרוזים", המציגה תמונות של 12 צלמים מוכשרים. התערוכה תוצג עד ליום העסקים הקטנים 2.1.2013

הטבה ליום העסקים הקטנים
פרג' אולפני צילום מציע ללקוחותיו הזדמנות להציג את עבודות הצילום שלהם בגלריה. הלקוחות מוזמנים לשלוח תמונות חורף שצילמו, התמונות הנבחרות יוצגו בבית פרג' ולאחר מכן יוענקו במתנה מפרג' לצלם המוכשר.

>> עסקים קטנים, הירשמו לאינדקס הגדול של העסקים הקטנים

>> לא מצליחים להירשם לאינדקס הגדול? כיתבו לנו