עסקים קטנים, בואו לקחת חלק במשהו גדול

מקימים עסק? הירשמו ליריד הגדול לעסקים קטנים של בנק הפועלים

סיבוב קניות חיפה - פונדק הדב (צילום: תומר ושחר צלמים)
פאב אנגלי ששומר על הייחודיות. פונדק הדוב|צילום: תומר ושחר צלמים

אין חיפאי שלא היה ב"כאמל"' המסעדה עם הגמל המפורסם מחוף דדו שנמצאת שם כבר שני עשורים; מעטים ויתרו על כריך ב"סנדוויץ' בר" וכנראה שהרומנטיקנים שבין החיפאים קנו פרחים אצל "גינצבורג" ואולי שתו בירה משפחתית ב"פונדק הדב". בואו להכיר את הסיפורים מאחורי העסקים הקטנים בעיר.

פונדק הדב

תחום: חיי לילה, ברים
כתובת: שד' הנשיא 135.
בעל העסק: גל אלדר

הסיפור מאחורי העסק: אלדר: "ההגדרה שלנו היא 'פאבליק האוס'. פאב אנגלי ששומר על עצמו בייחודיות של להיות בר שמתאים לכל הגילאים, באמת מה שמכירים באירופה, בר שכל אחד מרגיש בו נוח. יש אוכל טוב, שזה הדגל של המקום, והמון מקצועיות של אלכוהול. זה בר עם מאה שלושים סוגי וויסקי שונים, עם 14 סוגי בירות מהחבית. מקום שבו באמת אפשר למצוא הרבה דברים שלא נמצאים בכל מקום".

איך הוא קם: "העסק הוקם ב-1990 על ידי משפחת שפר, אבא ושני בנים. עוד לפני עשרים שנה עבדתי אצלם כברמן. לאט לאט כולם הלכו לעיסוקיהם, כולל לשמיים חלק מהם, ואז קניתי מהם את המקום".

הפיקנטריה: "בגשם הראשון של תחילת החורף שעבר, פתאום כל מי שישב בבר יצא לרקוד ברחובות מול הפאב כדי לקבל את הגשם במדרכה. יש דבר נחמד נוסף: אנו עושים פעם בחודשיים פסטיבלים בצהריים של דברים מיוחדים, פסטיבל של בירות בוטיק ישראליות, פסטיבל וויסקי. תמיד יש לנו להקה במדרכה, ריקודים ברחוב, 'הדב' מקיים פסטיבלים מיוחדים שנותנים במה בעיקר למבשלות ישראליות, ואז אנשים רוקדים משלוש בצהריים, ויש הפנינג מטורף".

קטע מיוחד עם לקוחות: "כל אנשי הצוות מכירים את הלקוחות בשמות, מה שנותן משפחתיות. יש לקוחות שכל זמן שהמקום קיים הם מגיעים עדיין. לפעמים כבר אנשים מגיעים עם הבנים שלהם שהגיעו לגילאים בוגרים".

הטבה: כל מי שיבוא ביום פרסום הכתבה יקבל צ'ייסר ג'יימסון חינם.

רוצים לפרסם את העסק שלכם? כל הפרטים

בשביל החיים והמתים: פרחי גינצבורג

סיבוב קניות חיפה - פרחי גינצבורג (צילום: תומר ושחר צלמים)
בשביל החיים והמתים. פרחי גינצבורג|צילום: תומר ושחר צלמים


תחום:
פרחים
כתובת: הרצל 21 (סניף מרכזי)
בעל העסק: איציק מורנו

הסיפור מאחורי העסק: מורנו: "החנות הייתה של שחר גינצבורג בעבר, קניתי את החנות ממנו בשנת 2006. מדובר בחנות הפרחים הראשונה, המיתולוגית, של חיפה. היא קיימת כשישה עשורים. מדובר בחנות עם סטייל אחר, עם פרחים איכותיים וטריים".

איך הוא קם: "הייתה משפחה של כמה אחים עם כמה סניפים. היו להם שטחים, משתלות, והם החליטו לשווק את הפרחים. היו סניפים שנסגרו, ועכשיו נשארו שניים".

הפיקנטריה: "יש הרבה, ממה אני אתחיל? מתקשרים הרבה מפורסמים, שחקני כדורגל, אנשי טלוויזיה. הייתה לי לקוחה שהשתתפה באלכס חולה אהבה. האישה המבוגרת שאמרה 'לא מדברת שוק שחור'. כל פעם שהיא הייתה באה הייתי מזכיר לה את זה, והיא הייתה מתרגזת. הייתה אומרת: 'אני ארבעים שנה בקולנוע ורק את זה זוכרים לי'. יש מאהבים למיניהם שלא רוצים שירשמו את השם שלהם. פרחים זה עסק מסובך, זה נוגע לכולם. גם לחיים, גם למתים".

קטע מיוחד עם לקוחות: "יש לקוחות שכיום בחו"ל ומתקשרים שאשלח לחיפה. מתקשרים מקנדה, מארה"ב, מכל העולם. יודעים שלכאן מתקשרים כדי להזמין פרחים למישהו מחיפה".

הטבה:
למי שיזמין מהאתר: משלוח חינם, שוקולד ו-10% הנחה.

הכאמל

סיבוב קניות חיפה - כאמל (צילום: תומר ושחר צלמים)
מותג חיפאי. הכאמל|צילום: תומר ושחר צלמים

תחום: מסעדות
כתובת: חוף דדו דרום (דוד אלעזר 5)
בעל העסק: משפחת ברנובסקי

הסיפור מאחורי העסק: עליזה דאהן, המנהלת של המקום: "'הכאמל' הוא מותג חיפאי כיום. כשאתה יורד לחוף אתה אומר שאתה יורד לכאמל. פשוט וכך. לא בגלל שאני עובדת שם. זאת מסעדה אחת, שהיא חיפאית והיא בכוונה נשארת ככה. הייחוד של 'הכמאל' הוא הגמל המפורסם שלו שמלווה אותו מההתחלה וכך הוא מוכר גם".

איך הוא קם: "העסק הוקם ב-1991. ההורים של מי שהם כרגע הבעלים קנו את המקום, התחילו מכלום וטיפסו עם המסעדה. זה התחיל כמסעדה רגילה, אחרי זה פתחו גם עמדת מיצים טבעיים ולאט לאט פיתחו אותה".

הפיקנטריה: "או הו, יש הרבה סיפורים משעשעים. המקרה הכי קיצוני שהיה לנו עם לקוח זה מישהו שמביא באופן קבוע שן למסעדות בעיר ואומר שבגלל שיש לו שן במנה צריך להחליף לו. הוא עושה את זה עם מלצרים שונים וכך מצליח לעשות את זה באופן קבוע. עלי הוא עבד פעם אחת".

נועה גוטפריד, עובדת במקום: "יש לנו עמדת סניף של פירות. מישהי פנתה אלי בתור אישה לאישה וביקשה שאשמור על הפרטיות שלה. אמרה שנתקעה בלי כסף לשבת. הוצאתי מאה שקל ונתתי לה. אמרתי 'זהו עשיתי את המצווה'. אני כולי התלהבתי שעזרתי לה. אחרי שבועיים אותה אישה באה אלינו ואמרה לברמנית שהיא תקועה בלי אוכל ואם אנו יכולים לעזור לה. ניגשתי אליה לעמדה, אני רואה את אותה גברת. הפעם היא אמרה שהגיעה מבאר שבע ונתקעה בלי כסף לבאר שבע. יש הרבה רמאים. האשמתי אותה שהיא משקרת. מפה לשם היא התחילה לזרוק עלינו את כל הפירות שיש אצלנו. מזל שלא היו אבטיחים".

קטע מיוחד עם לקוחות:
"יש לנו לקוחות קבועים שאנו עושים להם עשרה אחוז הנחה. יש לנו מבצע שאנחנו נותנים לחיילים קפה ומאפה במתנה, ההורים שלהם באים במיוחד ומפרגנים".

הטבה: מי שמגיע עם הכתבה מודפסת (גם אם הוא לא חייל) יקבל קפה ומאפה.

בורקס העגלה

סיבוב קניות חיפה - העגלה (צילום: תומר ושחר צלמים)
מאז קום המדינה. בורקס העגלה|צילום: תומר ושחר צלמים

תחום: מזון
כתובת: שד' מוריה 52
בעל העסק: איציק עיני

הסיפור מאחורי העסק: "אנחנו מכינים הכול ביד. בכל סניף שלנו יש אופה שפותח את הבצק, סוגר וממלא אותו ואופה את הבורקס במקום. גם את הבצקים אנחנו מכינים אצלנו. אנחנו מכינים כל יום ולכן אנשים גם אוהבים את הטעם".

איך הוא קם: "העסק קם כמעט בקום המדינה. הוא קם בעגלה ברחוב העצמאות בעיר. משם זה התחיל. בהתחלה זה באמת היה בעגלה. מאז התפתחנו לסניפים. כבר שני עשורים זה אצלנו במשפחה. היינו שותפים של משפחת בכר ונפרדנו".

הפיקנטריה: "אתה מכיר את הסכין של הבורקס? יש את הבדיחה שאומרים תמיד: 'שלא תהפוך את הבורקס לבשרי'. הקליינטים אומרים לעובד שייזהר על האצבע שלא יהפוך לבשרי".

קטע מיוחד עם לקוחות: "הרוב המוחלט קליינטים קבועים. פה אנחנו עובדים יותר על תושבי השכונה מאשר על מי שבא לבלות בשדרות מוריה. זאת תמיד נקודת מפגש של הצופים, אחר כך מגיעים לפני יציאה ובצבא ובהמשך החיים".

הטבה: למי שמגיע עם הכתבה מודפסת לסניף המרכזי במוריה - בורקס ביצה ושתייה בעשרה שקלים (מחיר רגיל – 24).

סנדוויץ' בר כרמל

סיבוב קניות חיפה - סנדוויץ' בר (צילום: תומר ושחר צלמים)
מקום קטן וסנדביץ' גדול. סנדוויץ' בר כרמל|צילום: תומר ושחר צלמים

תחום: מזון
כתובת: שד' הנשיא 128
בעל העסק: יאיר מלכה

הסיפור מאחורי העסק: מלכה: "מקום קטן של 12 מטר. למטר מרובע זה העסק הכי רווחי בארץ. מדובר בבאגטים טריים שעושים במקום. המקום עובד 24 שעות שבעה ימים בשבוע ויש בו שילובים של נקניקים, גבינות ומבחר מאוד גדול".

איך הוא קם: "הוקם ב-1992 וכבר הפך להיות מוסד חיפאי. רציתי לפתוח עסק שזה כולו אני. בהתחלה היינו 2 עובדים במשמרת. כיום יש 4 במשמרת. היום החומרים והאריזה ידידותיים לסביבה. הכול יותר נעים. פעם זה היה יותר פשוט הכול. הבאגטים למשל נאפו באופן פחות מסובך".

הפיקנטריה: "כל מופע של שלמה ארצי, ריטה, כשבאים לחיפה הם ישר מגיעים לכאן לסנדוויץ'. זה לא סנדוויץ' רגיל. הוא קריספי, אבל זה גם רכיבים מיוחדים. צריך לטעום כדי להבין מה זה הסנדוויץ' הזה. אישה שילדה סיפרה לי שהיא חלמה על הסנדוויץ' הזה. בן אדם שבא מחו"ל ישר בא לסנדוויץ' בר".

קטע מיוחד עם לקוחות: "יש לוח מודעות שתלוי. אנשים כותבים מודעות, מוכרים, קונים. מודעה על כלב שהפך לאיבוד. זה הפך למקום קהילתי כבר שהוא פייסבוק בחיים האמיתיים".
הטבה: למי שמגיע עם הכתבה מודפסת – כוס קפה או כוס ברד בחינם.

 

_OBJ

>> רוצים הטבות לבית העסק שלכם?

איך תפתחו עסק מצליח?

רוצים שנלווה אתכם ביריד העסקים הקטנים? לחצו כאן