רוצים לפרסם את העסק הקטן שלכם?

כאן בונים (צילום: תומר ושחר צלמים)
צוות כן בונים|צילום: תומר ושחר צלמים
דור מחפש דירה

מי אתם?
"העסק הוקם ע"י משה פלדמן – בעל משרד פלדמן ייזום ושיווק נדל"ן, העוסק בשיווק ויזמות פרויקטים חדשים למגורים  כבר למעלה מ– 30 שנה. מיזם האינטרנט 'כאן בונים' נולד לפני 3 חודשים, לאחר שנתיים וחצי של מחקרים וניתוחי שוק מעמיקים מול קהל הלקוחות הישראלי בתחום הנדל"ן ופיתוח המוצר. משרדי הנהלה וצוות האתר ממוקמים ברחוב ז'בוטינסקי בראשון לציון".

עם איזה קשיים נתקלתם כעסק קטן?
"הקשיים העיקריים בהקמת עסק  חדש נבעו משתי סיבות. האחת, הרצון שלנו ליצור משהו שונה שמעניק מענה מושלם לכל מחפשי דירה חדשה,  אשר מעוניינים לקבל  את המבחר המלא בעל האינפורמציה המקסימאלית מבלי לפספס אף דירה. השנייה, הענקת מענה אופטימלי על גבי פלטפורמה אינטרנטית עבור הקבלנים, שיוכלו להציג את הפרויקטים שלהם בדרך הפשוטה, האחידה והשיווקית ביותר עד לליבו ומוחו של הרוכש הפוטנציאלי. על מנת להגיע ליעד זה ביצענו מספר רחב ומגוון של מחקרים, בין קבוצות מיקוד של צרכנים שרכשו דירות ובין אלו שעדיין נמצאו בשלב החיפוש. בנוסף, ערכנו בדיקות של התנהגות גולשים ע"י סקרים שונים ועוד.

"קושי נוסף שחווינו הינו הצורך 'לחנך' גולשים וקבלנים למשהו אחר, שונה וחדש לגמרי ממה שהכירו עד היום. האתר בסדר הגודל שלו, דרש תקציבים לא מעטים (כ-1.000.000 ₪ עד כה) וכמו בכל סטרטאפ היו חששות קיומיות, כגון: האם האתר יצליח? האם קבלנים יבינו את הפוטנציאל שלו וישתפו פעולה? האם יקבל את ההכרה הראויה לו בשוק הנדל"ן וכו'". 

סיפור מעניין במיוחד משנות קיומו של העסק?
"כחלק מפעילות השיווק של האתר, חשבנו לנכון להימצא היכן שכולם נמצאים – פייסבוק. החלטנו להקים פעילות הפונה אל הגולשים במטרה לשלוח אלינו תמונות של פרויקטים מתוך אתרי בנייה, אשר אינם נמצאים אצלנו באתר. היינו די סקפטיים תחילה ובימים הראשונים לא הייתה שום היענות, אך להפתעתנו גולשים רבים החלו להעלות לעמוד תמונות של פרויקטים שנתקלו בהם ברחוב. מעבר לשירות שזה עשה עבורנו, התרגשנו נורא משיתוף הפעולה של הגולשים, מהרצון והאהבה שקיבלנו מהם".

מהו הטיפ שלכם להצלחת העסק?
"להקפיד על הדברים הקטנים, לא לוותר, לחשוב בגדול ולהאמין בכל הלב והאמצעים במטרה שאליה מכוונים".

היכן תהיו בעוד כמה שנים?
"האתר יהווה זירה מרכזית עבור כל מחפשי הדירה החדשה באשר הם. האתר יציג את כל הפרויקטים בשיווק בארץ ללא יוצא מן הכלל, והטמעת פרויקטים ב'כאן בונים' ע"י קבלנים תהיה פעולה בסיסית והכרחית עבורם. אנשי מקצוע מתחום הנדל"ן כגון: חברות יזמיות, עורכי דין, שמאי מקרקעין, כתבים ועוד ישתמשו באתר ככלי עזר שימושי ועיקרי עבורם".

גבע בריאות

גבע בריאות עסקים קטנים (צילום: תומר ושחר צלמים)
גבע בריאות. מרפאה אקסקלוסיבית|צילום: תומר ושחר צלמים

מי אתם?
"'גבע בריאות' היא מרפאת פיזיותרפיה פרטית אקסקלוסיבית אשר הוקמה בספטמבר 2012 על ידי, גבע אנטופולסקי, פיזיותרפיסט. עבדתי בתחום הפיזיותרפיה הציבורית במשך כמה שנים במסגרת בית החולים הלל יפה ובמכון בשירות קופת חולים מכבי. כתושב זיכרון יעקב זיהיתי את הצורך של תושבי האזור בשרותי פיזיותרפיה פרטית, אישית ואיכותית, שלא במסגרת קופת החולים".

עם איזה קשיים נתקלתם כעסק קטן?
"פתיחת מרפאה שכזאת הינה צעד גדול ומסובך ומציבה קשיים ייחודיים בכך  שמצריכה מאתנו, הפיזיותרפיסטים, אשר רגילים לעסוק בטיפול בלבד, שינוי גישה. עלינו לראות את עצמנו כבעלי עסק, מעבר למטפלים, על כל המשתמע מכך. אנו צריכים לעבוד על שיווק ופרסום; להיות אחראים על עובדים וניהול מלאי (ציוד קבוע ומתכלה); לחשוב ולתכנן את עלויות הקמת המקום ושכירתו; לבחור מיקום אסטרטגי; להית נוכחים במדיה המקוונת- אינטרנט, פייסבוק וכו'; להתנהל מול מס הכנסה ורשויות המדינה ובעיקר להתמודד עם חשבון לא פשוט של הוצאות והכנסות. עם זאת, ללא ספק מירב ההצלחה של הקליניקה עדיין מגיעה בזכות איכות הטיפול וההשקעה במטופלים, אשר ממליצים לחבריהם ומגדילים את הפעילות במרפאה".

סיפור מעניין במיוחד משנות קיומו של העסק?
"כמה חודשים לאחר פתיחת המרפאה קיבלתי הפתעה משמחת ומקפצה משמעותית מבחינת מיצוב הקליניקה בדמות ספורטאי בין לאומי שהוא בגדר אגדה חיה, אשר הגיע לטיפול במרפאה לאחר שקיבל המלצות מהצוות אשר ליווה אותו בארץ וקרא על המרפאה באינטרנט. העבודה הקשה של בניית נוכחות מקוונת השתלמה. הספורטאי הוא ריצ'רד באוולס- אולטרה מרתוניסט אוסטרלי אשר היה בשעתו תוך כדי השלמה של ריצת כל שביל ישראל ב-12 ימים ונזקק לטיפול. ברשותו פרסמתי את המקרה וזכיתי לתגובות ושבחים רבים.

"סיפור נוסף: בפורים שנה שעברה קיבלתי החלטה לשווק את הקליניקה בדרכים יצירתיות ולשים דגש על הייחוד שלנו כקליניקה שנהנים להתרפא בה ושהכל נעשה בה בשמחה ובחיוך ובכך להפחית את החרדה מפיזיותרפיה. כך נולדה הסיסמה 'מוציאים את הבאסה מפיזיותרפיה', בהמשך צולם קליפ 'הארלם שייק' משעשע לפורים במרפאה ולאחר כמה חודשים הסרטון שלנו 'חזון העצמות הדואבות' אשר זכה לגלים של אהבה ופרסום. כיום אני ממשיך לקדם את הכיוון הזה וישנם עוד כמה סרטונים והפתעות מתוכננים".

מהו הטיפ שלך לצלחה?
"מצאו את הייחודיות שלכם ולכו איתה עד הסוף".

איפה תהיה בעתיד?
"בעתיד אני מקווה להמשיך לגדול ולהתפתח ולאפשר לאנשים אשר אני מעריך מקצועית ואישית לעבוד ולגדול איתי, לקדם את תחום הפיזיותרפיה ברמה הארצית ולהיות מרכז עליה לרגל למתרפאים עם מגוון רחב של צרכים ובעיות. כבר היום נכנסו לקליניקה מטפלים מעולים אשר מספקים שירותי פיזיותרפיה ווסטיבולרית, פיזיותרפיה לימפתית וטיפולי גוף ופנים משמרים. השאיפה הגדולה והחשובה ביותר היא להמשיך ללמוד ולהתפתח מקצועית ולהישאר קודם כל מטפל ורק אחר כך בעל עסק. אני אוהב את עבודתי וטוב בה בזכות כך ויודע שכל ההצלחה היא בזכות היותי מטפל טוב, השאר זה תוספת".

"מנעולן בקליק"

מי אתה?
"בועז פמסון, מנעולן מירושלים. לפני עשרים ושלוש שנה לאחר שאני עובד כטבח שנים רבות במשכורת של 4,500 ש"ח בחודש, החלטתי לעשות מעשה ולהיות עצמאי. בחרתי במקצוע מנעולן, חיפשתי מי שילמד אותי בירושלים להיות מנעולן וכולם סרבו. אז הבטחתי לעצמי שכשאהיה מנעולן מקצועי, אלמד אחרים  את מקצוע המנעולנות.

עם איזה קשיים נתקלתם כעסק קטן?
"התחלתי בעסק קטן פצפון 19 מטר שכפול מפתחות ושירותי מנעולנות, ולאחר שנים של צבירת ניסיון במנעולנות, החלפת מנעולים, שירותי פריצת חירום ותיקונים, הלכתי על החלום שלי ללמד מנעולנות. לשם כך, הצעתי קורס מנעולן בחנותי אחד על אחד בירושלים. לאחר מספר שנים החלטתי שאני אלמד בכל ישראל ולא רק בירושלים ואז פתחתי קורס אינטרנטי מקוון ברשת  "קורס מנעולן מקוון" - למד להיות מנעולן מבלי לצאת מהבית, ובעקבות ההצלחה יצאתי לעולם עם און ליין לוקסמית קורס  ואני מלמד בשפות שונות בכל העולם קורס מנעולן מקוון".

סיפור מעניין במיוחד משנות קיומו של העסק?
"אחד הדברים החשובים לי לספק למנעולנים שלי זה פרנסה. לכן, בניתי אפליקציה הפוכה (הצרכן לא מוריד אפליקציה, רק המנעולן), המשדרת ללוויין את מיקומו של המנעולן בזמן אמת. לצרכן אני מציע אתר אינטרנט  בשם "מנעולן בקליק", שם המערכת מזהה את מיקומו של הצרכן ומספקת לו את המנעולנים הקרובים אליו לפי סדר המרחק. כך הצרכן שמחפש מנעולן מקבל את המנעולן הקרוב ביותר אליו ורואה את המנעולן בתנועה ולאחר שהלקוח מחייג למנעולן ומזמין אותו, הלקוח צופה במנעולן מגיע אליו תוך דקה או שתיים תלוי היכן נמצא המנעולן הקרוב".

 הטיפ שלי למי שרוצה להצליח
" נסה שוב עד שתצליח".