>> עסקים קטנים, בואו לפרסם את העסק שלכם

אידי דגים אשדוד (צילום: תומר ושחר צלמים)
התחילו משלושה שולחנות. מסעדת אידי דגים|צילום: תומר ושחר צלמים
עיר הנמל הדרומית מתפארת בבתי עסק מיתולוגיים רבים: שם מצאנו את מסעדת הדגים "אידי" הידועה, את "חשמל כהן" שסוגר ארבעה עשורים תוך מאבק לא קל ברשתות הגדולות, משרד התיווך של שלישיית "האחים גבאי" וחנות הצילום "פוטו פריים", שסוגרת שני עשורים.

מסעדת אידי

תחום: מסעדנות
כתובת: הבושם 6
בעל העסק: אידי ישראלוביץ'

הסיפור מאחורי העסק: "עבדתי בים, הייתי צוללן בנמל באשקלון. הייתי חי עם הדגים למטה, אחרי זה אמרתי נחיה מהם למעלה".

איך הוא קם: "לפני 30 שנה פתחנו מסעדת דגים קטנה, ולאט לאט התפתחנו מארבעה שולחנות לחמישה שולחנות. היום יש לנו מקום למאה איש, מאה עשרים איש. אשתי ואני הקמנו".

הפיקנטריה: "צברנו הרבה סיפורים בכל השנים הללו. אתה נתקל פה באנשים מכל הסוגים, מכל הצבעים, מכל השפות. אנשי עסקים, ספורטאים, אמנים ופוליטיקאים, אבל יש הרבה דברים שאתה לא יכול לדבר עליהם. זאת עבודה מאוד קשה, מאוד תובענית, מאוד דורשת. לפעמים אתה לא בדיוק יוצא שמח אחרי יום עבודה. יש ימים שאין פרנסה. זאת דרך חיים, התנהלות. בקרוב נקיים ערב מלצריות מכל הזמנים, גם מלפני שלושים שנה וגם מהיום".

קטע מיוחד עם לקוחות: "יש לקוחות שבאים עם הילדים והנכדים. שלושים שנה, חביבי, יש חבר'ה שהיו ילדים ובאו עם ההורים. היום הם באים עם הילדים".

הטבה: כל לקוח שיבוא עם הכתבה יקבל קינוח ולמונצ'לו.

חשמל כהן
חשמל כהן אשדוד (צילום: תומר ושחר צלמים)
מחזיקים מעמד 40 שנה. חשמל כהן באשדוד|צילום: תומר ושחר צלמים

תחום: מוצרי חשמל
כתובת: מרכז מסחרי ד', רחוב חיים משה שפירא 20
בעל העסק: יוסף כהן ובנו (יעקב כהן)

הסיפור מאחורי העסק: יוסף: "אשתי פתחה את החנות ואני הצטרפתי אליה אחרי שהתפטרתי מחברת חשמל. אנחנו עוד מעט כבר 40 שנה בעסק הזה ביחד. אומרים שאנחנו לא חנות מסחר אלא חנות מותג, וכך אנו ידועים באשדוד. אנחנו גם מתייחסים בהתאם לבקשות של הלקוחות ומוכרים במחירים מתחרים בשוק עם יתר הרשתות. לא תמיד בהצלחה, אבל מנסים להתחרות ולהגיע לעמק השווה".

איך הוא קם: "התחלנו עם חנות קטנה. לאחר מכן ברוך השם גדלנו והבן שלי הצטרף אלי לפני 15 שנה. לפני כמה שנים התחברנו לקבוצה גדולה יותר של חנויות כדי שנוכל לרכוש מוצרים יותר בזול בכמויות. החנות בעבר הייתה במתחם של התחנה המרכזית, עד שאגד עברו. כשהם עזבו רכשנו את המקום של המשרדים ולקחנו את החנות. ממקום של 40 מטר גדלנו ל-120 מטר עם גלריה. וזהו, עכשיו אנחנו ברוך השם עובדים".

הפיקנטריה: "בהתחלה חווינו צרות צרורות. במשך השנה הראשונה פרצו לנו לחנות איזה שבע או שמונה פעמים וזה היה קשה מאוד. לאחר מכן השתכללנו קצת עם מערכות אזעקה ולבסוף עברנו לחנות אחרת".

קטע מיוחד עם לקוחות:
"הלקוחות שלנו מעדיפים אותנו כי אנחנו עובדים באמינות וביושר. לא כל עסק יכול להחזיק מעמד 40 שנה, לעמוד על הרגליים. זאת חנות מיוחדת. 40 שנה זה לא כל כך קל. היום פתחו באשדוד הרבה רשתות גדולות אבל עדיין יש את הלקוחות שנאמנים".

הטבה:
מוצר מתנה (תלוי בגודל הרכישה).

תיווך גבאי
תיווך גבאי אשדוד (צילום: תומר ושחר צלמים)
עושים שלום בית. תיווך גבאי|צילום: תומר ושחר צלמים

תחום:  תיווך
כתובת: מרכז מסחרי א', רחוב המסחר 7
בעל העסק: אלברט, רוברט ושוברט גבאי

הסיפור מאחורי העסק: אלברט: "ראינו בכך אפשרות להתקדם. אנחנו לא משרד של סוכני נדל"ן ששמים פתק, לוקחים בלעדיות ואז הבן אדם נאלץ למכור. כל השמאים בארץ שעובדים באשדוד נעזרים בנו כי אנו יודעים את המחיר האמיתי".

איך הוא קם: "אנחנו שלושה אחים שפתחנו ביחד את העסק בשנת 1980. מאז ועד היום אנחנו באותו מקום". 

הפיקנטריה: אלברט: "לפני הרבה שנים מכרנו למישהו בבניין וקנינו גם באותו בניין"; רוברט: "במקרה אחר השלמנו בין שני אחים שלא דיברו עשרים שנה ובעקבות התיווך שלנו למכירת דירה הם התחילו לדבר. היו זוגות שבאו להתגרש ולכן רצו למכור את הדירה. אנו עשינו שלום בית, החזרנו ביניהם למרות שבעצם הפסדנו כסף - בניגוד לאינטרס שלנו. היה מקרה אחר שבא אלי בחור מהמוסד שהתחיל מדירת שני חדרים, אחר כך אמר שלושה חדרים, ובסוף קנינו לו ווילה. הוא רצה לבדוק את השוק דרכנו".

קטע מיוחד עם לקוחות: "יש לנו לקוחות מהיום בו התחלנו, והיום הם קונים לנכדים שלהם. זה נחמד ללוות ככה משפחות".

הטבה: שכר טרחה כולל עורך דין למי שבא עם הכתבה מודפסת באותו יום.

פוטו פריים
חנות חשמל פוטו פריים אשדוד (צילום: תומר ושחר צלמים)
חיי האשדודאים בתמונות. פוטו פריים|צילום: תומר ושחר צלמים

תחום: חנות צילום
כתובת: מדרחוב הנביאים 19 איזור י'
בעל העסק: שי בורוכוב

הסיפור מאחורי העסק: "פוטו פריים הינו עסק ותיק מאוד באשדוד שהחל את דרכו בשנת 1997. העסק קם כשחיפשתי איך להתפתח בתחום הצילום ואחרי שהייתי זכיין של רשת גדולה".

איך הוא קם: "כאשר סיימתי צבא, עסקתי בצילום אירועים וחיפשתי להתפתח בתחום. קיבלתי הצעה מפתה מחברה גדולה בישראל שהקימה רשת חנויות ברחבי הארץ וכך הפכתי לזכיין של הרשת. לרבות השנים התנתקתי מהרשת והמשכתי לחנות עצמאית ומאז ועד היום חברת 'פוטו פריים/ הפכה לשם דבר ולמותג בעיר אשדוד".

הפיקנטריה: "יש הרבה סיפורים מצחיקים כגון כל מיני אנשים שמחפשים מוצרים משונים בחנות, כגון סכיני גילוח. אנשים מביאים תמונות הזויות לפעמים של כל מיני מצבים אינטימיים ובעצם המעבדה הופכת להיות כמעין בלשית חוקרת של מצבים אלה. לדוגמא: אמא שבאה לבדוק את התמונות שהבת הביאה או בעל או אישה שבאו לבדוק את התמונות של בן הזוג. היו גם סיפורים של מתנות לבעל או לאישה של תמונות גדולות על קנבס במתנה של עירום אחד לשני".

קטע מיוחד עם לקוחות: "יש לקוחות מוזרים שבאים להדפיס תמונות בדרישה מוזרה שלא נראה את התמונות בזמן ההדפסה או שאני אצלם אותם עם כל מיני חבלות שקיבלו במקומות אינטימיים לצורך תביעות".

הטבה: הדפסת 17 תמונות מתנה בהדפסת 100 תמונות, המרת קלטת לדי.וי.די 40 ש"ח במקום 60 ₪, 17 הזמנות מתנה למזמינים 150 הזמנות.