>> עסקים קטנים, הירשמו לאינדקס הגדול של העסקים הקטנים

>> לא מצליחים להירשם לאינדקס הגדול? כיתבו לנו

אין תמונה
לילדים. גן סיפור בחולון
בתי קפה השכונתיים היו מאז ומעולם לב ליבה של כל שכונה. שם נפגשו התושבים באופן קבוע, פתחו וסיימו את היום עם הקפה הקבוע שלהם. גם היום, בין סניפי רשתות הגדולות, בתי הקפה השכונתיים משגשגים ומציעים ללקוחותיהם חוויה ייחודית ואינטימית המותאמת להם בדיוק. לקראת יום העסקים הקטנים יצאנו לסיבוב קניות בבתי קפה שכונתיים ייחודיים, שאחריו נשאר ערים כל הלילה.

שם העסק: גן סיפור

כתובת: מוטה גור 15, חולון

בעל העסק: אסף אילוז וברנרדו גלקוביץ'

הסיפור מאחורי העסק
בית הקפה גן סיפור הוא בית קפה בהשראת גני הסיפור של העיר חולון - מיזם של עירית חולון, הכולל 40 גנים ציבוריים בהשראת ספרי ילדים מפורסמים דירה להשכיר, דודי שמחה, הכינה נחמה, ציפור הנפש ועוד ועוד.

איך הוא קם
בית הקפה ממוקם ברחוב מוטה גור, בו מקובצים 8 גני סיפור והוא עוצב בהשראת הגן ע"י האדריכלית לטיסיה בלחוביץ, מתוך כוונה ליצור מקום שמשתלב עם הגן וממשיך אותו. למרות ההשראה של סיפורי הילדות בית הקפה הוא לכל המשפחה ופועל 7 ימים בשבוע עד חצות. התפריט הוא מאד מוקפד ועשוי מחומרי גלם מעולים בהגשה אסתטית מקורית.

הפיקנטריה
במקום פועלת ספריית ספרים יד שנייה הנתרמים ע"י הקהילה ונמכרים ב-20 ש"ח בלבד לספר. את הספרייה מפעיל בחור בעל מגבלות וכל הכסף ממכירת הספרים הולך אליו. הילדים המבקרים בבית הקפה יכולים לקחת ספר ילדים לעיון מתוך מבחר של למעלה מ-300 ספרים.

קטע מיוחד עם לקוחות
ידידותי לילדים כבר אמרנו? תפריט ילדים עם מנות הנקראות על שם הסיפורים: הסלט של נחמה, השקשוקה של איתמר, התותים של אריה ועוד. כל ילד מקבל פלייסמט (מצעית) עם הפעלות הקשורות בגן סיפור, זאת בנוסף לכוס ילדים ממותגת הניתנת לילדים מתנה בעת הזמנת שוקו ילדים. גם בשירותים חשבו על הילדים ובשירותים המעוצבים בהשראת הסיפור סיר הסירים ישנו כיור נמוך המותאם במיוחד לילדים. פעמיים בשבוע מתקיימת בבית הקפה שעת סיפור בליווי זמרים ושחקנים.

איך אתם מתכוננים ליום העסקים הקטנים
חודש אסייתי מתחיל בתחילת ינואר, השף שלנו עובד על תפקיד מוקפד בהשראה אסייתית, שני סוגי מוקפצים, מיקס של דים סאם בבמבוק שלט שלמון מוקפץ, מרק אסייתי ועוד מנות מפתיעות.

הטבה ליום העסקים הקטנים
"מגון הפתעות והטבות מהתפריט האסייתי שלנו".

שם העסק: קפה כרכור

אין תמונה
בשביל הבריאות. קפה כרכור

כתובת: המייסדים 54, כרכור
בעל העסק: אסף ואלינור

הסיפור מאחורי העסק
קפה כרכור הוא מתחם של בריאות מקומית. המסעדה מגישה אוכל בריא, כשר, אורגני ומשובח. חנות הטבע שבמקום משווקת בין היתר תוצרת של גידולים מקומיים לא מרוססים במחירים שווים לכל נפש, כמו גם עלי בודק (גידולים הידרופוניים כשרים למהדרין, ללא כימיקלים מיותרים), ירקות ופירות אורגניים ועוד.

עובדי החנות הם נטורופתים ואנשי מקצוע מתחום הבריאות וההוליסטיות, וניתן להתייעץ עמם בעת הקנייה בחנות, ולקבל המלצות מותאמות אישית.

איך הוא קם
"המתחם התחיל מהחנות שנולדה מתוך צורך במוצרים אורגנים באזור. שאנחנו פתחנו לא הייתה פה חנות שסיפקה מוצרים אורגנים. החלטנו שיהיה גם בית קפה שבנוי על טהרת הבריאות. חומרי הגלם בבית הקפה הם אורגנים: הקטניות, הביצים, הדגנים, הפירות, הירקות, הגרנולה, הפסטות, הלחמים והקינוחים".

הפיקנטריה
קפה כרכור מעודד ספקים מקומיים וחקלאים מהאזור בכך שהוא מהווה בית לסחורה שלהם, המספקים למקום גבינות, ירקות, פירות, הנמכרים בחנות וגם משמים כחומרי גלם למנות השונות. "אנשים אוכלים את האוכל בקפה ואז קונים את המצרכים בחנות".

קטע מיוחד עם לקוחות
"יש המון לקוחות מקומיים שבאים לקפה. זה מקום עם אווירה שכונתית ופחות אנשים חדשים כל יום. מצד שני מגיעים מגיעים גם אנשים מכל הארץ, כי אנשים מחפשים דבר כזה.

התפתחנו עם כל תפריט שהוצאנו, וכך לאט אנו הופכים יותר מתקדמים ברמת היכולת לתת מענה ובגלל זה אנשים מגיעים. אנחנו גם אורגנים וגם כשרים. שנינו שומרי מצות ומשתדלים שיהיה מהדרין. מקפידים על הכשרות, והרבה באים לכאן בשביל הכשרות".

איך אתם מתכוננים ליום העסקים הקטנים
יצאנו עם תפריט חורף חדש ומפנק.

הטבה ליום העסקים הקטנים
הטבות על התוצרת החקלאית שתגיע למקום ביום העסקים הקטנים.

שם העסק: קפה לולה

אין תמונה
חוגגים יצירה. לולה

כתובת: סמילנסקי 13 ב"ש
בעל העסק: צח ברק וירון הרוש

הסיפור מאחורי העסק
קפה לולה הוקם בעיר העתיקה של באר שבע מתוך רצון ואמונה להצטרף למגמה העולמית  בה ערים עתיקות הופכות למרכז ומוקד של תרבות הפנאי, בילוי ומסעדנות. המקום מהווה בית ליצירה המקומית ומארח על כוס קפה פעילויות תרבות מכל הסוגים.

איך הוא קם
לאחר מס' שנים בחיי הלילה בב"ש ועבודה בקבוצת הפורום שבבעלותה מס' לא מועט של עסקים בעיר במגוון תחומים החליטו ירון וצח לעשות משהו משלהם. "רצינו שהעסק הראשון שלנו יהיה בצלמנו ובדמותנו, כך בנינו יחד עם חבר שהוא גם שף (יקיר מסרטי) את תפריט המזון המתחכם שלנו, את השייקים הטעימים וכמובן שבכל פיסה בלולה יש נגיעה שלנו".

הפיקנטריה
פעילויות מיוחדות לילדים בשבתות המועברות על ידי אנשי מקצוע ומתקיימות לסירוגין: שף צעיר בה הילדים הופכים לקונדיטורים קטנים לשעה אחת ומתנסים בהכנת שוקולד,קרמבו, סופגניות, סוכריות על מקל, פונדו ועוד, ופעילות סיפור ומאפה בה הילדים אופים לחמנייה בצורה מיוחדת לבחירתם ולאחר מכן מקשיבים בהנאה לשעת סיפור תיאטרלית. "הרעיון היה לשמש כבייביסיטר לשעה בזמן שאמא ואבא אוכלים ארוחת בוקר או שותים קפה".

קטע מיוחד עם לקוחות
בית הקפה מהווה בית ליצירה בדרום. "אנו מספקים במה למוזיקאים מקומיים ומכל קצוות הארץ המופיעים במקום עם חומרים מקורים שלהם. הקירות המעטרים את בית הקפה משמשים כגלריית אומנות על שלל סוגיה החל בציורים דרך גרפיטי ואנימציה ועד צילום. בימי שישי אנו מבצעים מכירות בוטיק ומעצבות בגדים ותכשיטים מקבלים אצלנו הזדמנות למכור את עבודותיהם ללקוחות בית הקפה".

בית הקפה מארח גם ערבי שירה ומונולוגים: "כשפתחנו את המקום שכרתי לשורותינו 2 מלצרים סטודנטים בבית הספר גודמן למשחק הממוקם בב"ש, העלינו רעיון בו נוכל לשלב גם את אותם סטודנטים ונוכל למצוא עוד דרך בה יוכלו להתנסות מול במה ויצרנו את ערבי המונולוגים והקראת השירה כולל תחרות עם פרסים כספיים לזוכים".

איך אתם מתכוננים ליום העסקים הקטנים
"אנו משתדלים לגוון ולמתוח את הגבולות של עצמנו כך שהחודש אנחנו מתחפשים למסעדת שף לערב אחד, בו התפריט שלנו יהיה כלא קיים".

הטבה ליום העסקים הקטנים
"ליום העסקים הקטנים אנחנו מתכוונים לפנק את כלל הלקוחות בכוס קפה ב-5 ₪ ואחת ממנות הפתיחה המוצלחות שלנו בהנחה מטורפת של יותר מ-60%".

שם העסק: קדם - בית קפה יפואי

אין תמונה
ניחוח פריזאי. קפה קדם

כתובת: ככר קדומים 15 יפו העתיקה
בעל העסק: דודי הווארד

הסיפור מאחורי העסק
בית הקפה קדם הוא גלגולו של בית הקפה המפורסם נפוליאון, ביפו העתיקה. בית הקפה שומר על הניחוח הפריזאי והעתיק ומשמש כבית הקפה השכונתי של תושבי העיר העתיקה.

איך הוא קם
המקום משמש כבית קפה כבר כמה גלגולים. "בגלגול הנוכחי החזרנו את המבנה אחורה בזמן למקור שלו, כמעט כמו שהיה נראה לפני 700 שנה. החיבור של המבנה ההיסטורי משתלב גם עם הנוף, כאשר לכל צד שמביטים רואים תקופה אחרת של יפו ההיסטורית".

הפיקנטריה
בית הקפה שוכן בלב אזור האמנים של יפו העתיקה מוקף בתאטרון הסימטה, מיומנה, המוזיאון התת-קרקעי וסמטת הגלריות. כל שחקני התאטרון נפגשים ויושבים בקפה לפני ואחרי הצגות ולפעמים אף עושים הצגות פתוחות ברחבה מחוץ לקפה.

קטע מיוחד עם לקוחות
"גילינו שלקוחות, ובעיקר תיירים שמגיעים ליפו העתיקה מחפשים את האותנטי ולא את המודרני, וזה בדיוק מה שאנחנו נותנים להם. צבענו את המקום בצבעי טורקיז, הוספנו פינות נרגילה. התיירים מתחילים את הסיור במבנה של בית הקפה בבניין מלפני 700 שנה עם קפה אמיתי כמו פעם".

איך אתם מתכוננים ליום העסקים הקטנים
"הכנו כרטיס חבר ללקוחות המקומיים שמקבלים קפה במחיר מוזל ויש להם 10 אחוז הנחה על כל התפריט, כי זה בית הקפה השכונתי שלהם, הם עושים פה פגישות וחזרות ורצינו לתת להם הרגשה שבית הקפה הקטן שלנו הוא גם הבית של הלקוחות".

הטבה ליום העסקים הקטנים
מי שיבוא עם הכתבה ביום העסקים הקטנים ייהנה מקפה ב-6 ש"ח.

שם העסק: ציונה

אין תמונה
קפה, גלריה ומעדנייה. ציונה

כתובת: ויצמן 18 (בחצר), נס ציונה
בעל העסק: שף ניר תמרי, נתנאלה פניגר ויעל עופר עזריאל

הסיפור מאחורי העסק
ציונה הוא בית קפה חדש שמעניק חוית בילוי שלמה לתושבי העיר, ומציע גם בית קפה, גם גלריה וגם מעדנייה. במעדנייה ניתן לרכוש את כל הטוב של חומרי הגלם בהם משתמשים בבית הקפה: עוגות, לחמים ורטבים ובגלריה יש אוסף פריטים ייחודי שנאסף בקפידה ואהבה ע"י יעל  ובו תכשיטים, בגדים וחפצים לבית.

איך הוא קם
ציונה הוא תוצאה של שלושה חברים טובים, מעצבת עסקים, שף בעל ידי זהב ובחורה חייכנית בעלת טעם משובח שהחליטו להקים עסק יחד. "הצלחנו לשלב את כל האהבות שלנו יחד וליצור מרחב קסום ונעים. דקה מהמולת הרחוב הראשי ונדמה שאתה לגמרי בארץ אחרת".

הפיקנטריה
מסתבר שבעל הבית המקורי שהיה דמות ידועה וממקימי העיר נס ציונה - היה אדם רחב לב, מארח למופת וחתיך. הוא נהג לארח רבות בביתו והמסיבות שלו היו ידועות בכל המושבה. אנחנו מרגישים שקיבלנו את הברכה ואת האנרגיות האלה עם המקום.

איך אתם מתכוננים ליום העסקים הקטנים
אנחנו מתכננים לשמוע את המשוב של הלקוחות שלנו על החודשים הראשונים, ולהציע להם בהתאם את מה שהם ירצו שיהיה, סך הכל בית הקפה שלנו הוא גם בית הקפה שלהם.

הטבה ליום העסקים הקטנים
יין הבית - אדום/לבן/קאווה, בהזמנת מנה עיקרית.

>> עסקים קטנים, הירשמו לאינדקס הגדול של העסקים הקטנים

>> לא מצליחים להירשם לאינדקס הגדול? כיתבו לנו