איך תפתחו עסק מצליח?

משפחה בקניון (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
הורים מחפשים אחר מקומות ממוזגים להעביר את היום. נצלו את זה|צילום: אימג'בנק / Thinkstock
החופש הגדול בעיצומו, ואם אתם הורים לילדים, אתם בטח סופרים את השניות לסיומו. מצד שני, אם אתם בעלי עסק קטן או בינוני, כדאי לזכור שחוץ מלחות וארבעים מעלות בצל, יש לכם הזדמנות טובה למשוך לקוחות חדשים ולהגדיל את ההכנסות.

אבל איך עושים את זה? מצד אחד, ההורים עמוסים יותר ויכול להיות שיש להם פחות זמן לצרוך. מצד שני, דווקא התייחסות נקודתית לבעיה הזאת עשויה להעלות את המכירות עבור עסקים קטנים ובינוניים.

"תקופת החופש הגדול היא תקופה מאתגרת עבור בעלי עסקים", אומרת מיה לנדאו, יועצת שיווקית ומלווה עסקית. "מלבד העובדה שכהורים בעלי העסקים נאלצים למצוא איזון מחודש בין בית לעבודה, גם המצב בעסק דורש התייחסות מחודשת. הלקוחות חווים תקופה מאד לחוצה, תקופה שכרוכה בחיפוש אחר פתרונות תעסוקה ובילוי עם הילדים ובלחץ כלכלי בשל עומס הקייטנות, הבילויים והחופשות לצד חופשות מהעבודה. כל אלו ניכרים בפעילות העסקית ועסקים רבים מדווחים על ירידה בעבודה בחודשי הקיץ".

מה כן אפשר לעשות כדי כן להישאר עם הראש מעל המים גם בתקופה הלחוצה הזאת? להלן מספר עצות מעשיות וטיפים שיעזרו להגדיל את קניות הלקוחות בקיץ:

פעילות הפעלה לילדים

בעלים של חנות ספרים? ארגנו שעת סיפור שתעניק להורים שעת מנוחה, והם עשויים לתגמל אתכם ברכישת ספרים חדשים. ההצעה כמובן תקפה בכל תחום. "הורים מחפשים במהלך החופש לבלות עם הילדים במקום מעניין וממוזג המשלב פעילות תוכן עם כיף, הם מחפשים 'להעביר את היום'", אומרת לנדאו. "לכן מומלץ לשלב פעילות לילדים בבית העסק כמו שעת סיפור, פעילות יצירה, משחקייה וכו'. פעילות זו עשויה להעלות את המבקרים בחנות, אך כדי להפוך אותם ללקוחות משלמים מומלץ לקדם מוצרים המתקשרים לפעילות כגון: חנות למשחקי ילדים מקיימת שעת יצירה ומקדמת מכירה של ערכות יצירה לבית.

קיימו ירידים ומכירות מיוחדות

חנות חדשה (צילום: realsimple.com)
התאימו את העסק לחופש הגדול|צילום: realsimple.com

ירידים המשלבים מספר מציגים ופעילויות לכל המשפחה הם דרך מופלאה להביא לקוחות ולפתוח עוד נקודת מכירה מכניסה. לא חייבים לחכות שהירידים הגדולים יתקיימו, אלא ניתן לחבור לבעלי עסקים ויחד ליזום ולהפיק יריד הפונה לקהל יעד משותף. לנדאו: "הקפידו לשמור על תמהיל מוצרים אשר משלב מוצרים במחיר נמוך, אותם לקוחות קונים בקנייה בלתי מתוכננת".

אין כניסה לילדים

הבינו כי אורח החיים של הלקוחות השתנה וקשה להם יותר לרכוש במהלך חופשת הקיץ. לכן, מומלץ בחלק מן המקרים לשנות את שעות העבודה הרגילות ולפתוח את העסק עד שעה מאוחרת לפחות אחת לשבוע. "הפי האוור" עשויה להיות דרך נפלאה לפנק קהל אימהות ובאמת לעזור לו להגיע בנחת בשעות נטולות ילדים. שעה זו עשויה להשתלם מאוד בקופה. כמובן שיש לעדכן את הלקוחות על שעות הפתיחה ולהקפיד על פינוקים ואווירת חגיגה וחביבה.

אין תמונה
מיה לנדאו

אין כמו משפחתי

במידה ואתם יכולים, התאימו את השימוש במוצרים לשימוש משפחתי. זה יכול להיות מבצע דוגמת "על כל קנייה במחלקת הילדים שובר למחלקת הנשים" או מתן של תפריט צהריים משפחתי במקום תפריט עסקיות רגיל. הבינו כי הלקוחות שלכם מחפשים דרכים לחסוך בזמן ובכסף ואם הם יבינו כי אתם מייצרים להם חלופה כייפית ובעלת ערך שחוסכת להם יותר כסף וזמן מאשר חלופות אחרות, את הקיץ הזה אתם תעברו בחיוך.

קנייה עד הבית

"למרות כל הניסיונות להזמין לקוחות לבית העסק, יש עסקים שפשוט קשה להם להביא לקוחות בתקופה זו כי אופי הקנייה לא מתאים לשילוב עם זמן הילדים", מסבירה לנדאו. "במצב זה, עודדו לקוחות ותמרצו אותם על קניות טלפוניות או ברשת". במקרים כאלו יש לעזור, כאשר אפשר, לרכוש אצלכם בקלות מבלי לצאת מהבית, למצוא חנייה ולהתרוצץ עם הילדים בחום. קיימו מבצעים אשר יעודדו לקוחות לרכוש דרכם, לא לדחות את הרכישה וכל זה דרך הרשת בימי הקיץ.

אישה בחנות (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
דאגו לאמהות העסוקות, ופתחו את העסק שעות נוספות לזמן איכות ללא הילדים|צילום: אימג'בנק / Thinkstock
הרעיון הפשוט הוא לחשוב באופן בו חושבים הלקוחות שלכם. "ככול שתבינו טוב יותר את הראש של הלקוחות, תבינו מה הם מחפשים, תוכלו לייצר יתרון תחרותי ואפילו רק על ידי שיווק חכם, מבלי לשנות כלל את תמהיל המוצרים", לנדאו אומרת. "לקוחות מחפשים ערכים נוספים מאשר ביתר ימות השנה".

המשמעות היא שאם תצליחו לדאוג להם לזמן איכות בחינם או בעלות נמוכה, לתעסוקה לילדים ולשקט גם בשעות שבהן הילדים בבית – תוכו לקנות את ליבם. "מדובר בתקופה בה מחפשים יותר ערך עבור הכסף כי אלה חודשים עם הוצאות גדולות על משק הבית (קייטנות, חזרה ללימודים וחופשות הקיץ המשפחתיות", מסכמת לנדאו. "מובן שישנם גם טיפים טכניים שאסור לשכוח כאשר מתייחסים לחוויית הקנייה בקיץ. למשל: יש להקפיד על חלל מקורר היטב, על שתייה קרה ומזמינה, על מקום לשבת ועל מעברים מרווחים שגם עגלות ילדים יכולות להיכנס ולעבור בהם בקלות".