johnbrace5 (צילום: istockphoto)
מנהל תוכן שיווקי- מקצוע לעתיד |צילום: istockphoto

מנהל תוכן שיווקי (chief content officer CCO -) הוא תפקיד עולה ומבוקש ביותר במגזר העסקי. הסיבה לביקוש הגובר למנהלי תוכן שיווקי הוא השינוי בגישה לניהול התוכן בארגון, מסדרת פעולות אקראיות לתהליך אסטרטגי מתמשך, ולתפיסתו כמרכיב מהותי בתמהיל הרווחיות וההצלחה של העסק. התוצאה המיידית של השינוי היא הצורך בגורם מקצועי שיוביל את פעילות התוכן הארגונית כנכס מניב, וינצח על ביצועה המוצלח - בין כעובד בתוך החברה (in house),
בין כעובד בחברות מתמחות המציעות שירותי תוכן שיווקי חיצוניים, ובין כבעל עסק עצמאי (לשיווק העסק שלו). זהו מנהל התוכן השיווקי.


משתתפי הקורס להכשרת מנהלי תוכן שיווקי ילמדו כיצד לתכנן ולנהל מהלכי שיווק מבוסס תוכן, וכן לייצר וליישם תוכן שיווקי בצורה אפקטיבית, לשם השגת היעדים השיווקיים של הארגון - באינטרנט ומחוצה לו.
בקורס ייחשפו המשתתפים למידע רב-ערך ולניסיון רב-שנים בתחום הצומח והאטרקטיבי של שיווק מבוסס תוכן (content marketing), החל בכלים לאיתור צורכי המידע של לקוחות אידיאליים, ביצוע מחקר מילות מפתח ואופטימיזציית תוכן, בניית אסטרטגיה מובנית של שיווק מבוסס תוכן, תכנון והקמה של מערך תוכן שיווקי, וכן כלים ושיטות למדידת ביצועים והצלחה.


במהלך הקורס יכירו המשתתפים מקרוב את הכלים המקצועיים ואת השיטות החדשניות והמתקדמות בעולם לשיווק מבוסס תוכן ויצירת תוכן שיווקי, ייחשפו להיבטים הטכניים הרלבנטיים ויתנסו בכל הכלים באופן מעשי. השיעורים יכללו התנסות חווייתית, בסיס תיאורטי, הדרכה טכנית, עבודה מעשית, טיפים, טריקים, קיצורי דרך וסודות מאחורי הקלעים ועוד.


בוגרי הקורס יוכלו להשתלב במעגל העבודה במשרדי פרסום ויחסי ציבור מובילים, בפירמות למתן שירותי שיווק, בחברות לבניית אתרים ולקידום אתרים - כמנהלי תוכן שיווקי, וכמנהלי קמפיינים שיווקיים מבוססי תוכן לאינטרנט בחברות וארגונים או כעצמאים.

מועדים קרובים:

ג'ון ברייס תל אביב

27.07.2012 ימי שישי 08:00-13:30

היקף הקורס:
56 שעות אקדמאיות + כ 16 שעות מעשיות

קהל היעד:

 

  • המעוניינים לבצע הסבה מקצועית
  • מנהלי פרסום ושיווק, עיתונאים ועורכים
  • בעלי אתרי אינטרנט ובעלי עסקים
  • יועצים בתחומי השיווק, הפרסום והאינטרנט, המעוניינים להרחיב את השכלתם

 

דרישות קדם:

  • הכרת המחשב ומוצרי אופיס
  • אנגלית: קריאה וכתיבה ברמה בסיסית
  • הכרת עולם האינטרנט מתוך התנסות אישית לצרכים פרטיים או במסגרת העיסוק המקצועי. גלישה שוטפת באינטרנט ושימוש במנועי החיפוש.
  • לא נדרש ידע תכנותי

תוכנית הקורס:

התוכן השיווקי הוא המלך
שיווק מסורתי לעומת שיווק בונה קשר בעידן החברתי, הלקוח החדש, שיווק מפריע מול שיווק מורשה, הצמיחה המטאורית של התוכן השיווקי, שלוש הרמות של שיווק מבוסס תוכן, אוטוריטה ואפקטיביות שיווקית, ממומחיות לרווחיות, מהפכת התקשורת של העידן הדיגיטלי, מפת האוצר של התוכן השיווקי, איך להכניס את השיווק לתוכן: 7 עמודי התווך של שיווק מבוסס תוכן, מושגי יסוד בשיווק ומכירות: מודל KLT, המסננת השיווקית, בניית תכנית שיווקית, טיפוח ושימור לקוחות, ערך לקוח, מכירה מוגדלת (up sell), המסננת השיווקית של שיווק מבוסס תוכן ועוד.

בניית אסטרטגיית תוכן - לכוון כדי להצליח
מטרות ויעדים, הגדרת המוצר / השירות (המותג), הגדרת קהל היעד, בניית פרופיל לקוח (פרסונה), תהליך המכירה והקנייה, מעגל האנגייג'מנט, אסטרטגיית תוכן, בניית תכנית תוכן, ניהול הפער, 6 השלבים הקריטיים של תוכן שיווקי אפקטיבי, יעדים מול מדדים לביצוע ועוד. 

כתיבה שיווקית - לכתוב כדי למכור
יסודות הכתיבה השיווקית, זיהוי הלקוח האידיאלי, נשים וגברים זה לא אותו דבר, בידול (USP לעומת (UCP, תכונות מול תעלות, יצירת קשר רגשי, 30 הטריגרים המובילים להמרה ומכירה, פילטר אמיל"י, נטל ההוכחה, הקריאה לפעולה, להכניס את הכתיבה השיווקית לתוכן, עקרון המגלשה החלקלקה, שיחת מעלית, מודל AIDA, טיפול בהתנגדויות, כתיבת כותרות שיווקיות ועוד.

גוגל (צילום: istockphoto)
שיווק באינטרנט לומדים רק מהמקצוענים!|צילום: istockphoto

כתיבת תוכן באינטרנט - מבחן האיכות
מה בין כתיבה רגילה לכתיבה באינטרנט, עקרון הפירמידה ההפוכה, סריקה מול קריאה, מבחן ה- 3 שניות, 10 המרכיבים של כתיבה אינטרנטית, כתיבה מדוברת, פשוט זה לא פושט, להכניס את השיווק לתוכן, אופטימיזציית תוכן למנועי חיפוש, מבחן הרלבנטיות, איך ליצור תוכן שעומד בדרישות האיכות של גוגל, כתיבה שיווקית ו- SEO - שילוב מנצח של ביטויי מפתח ותוכן איכותי, מודל 7 השלבים לשילוב מושלם של תוכן ו- SEO ועוד.   

תוכן לאתר האינטרנט - לכתוב כדי להניע
כתיבת תוכן לדף הבית, כתיבת דף "אודות" משכנע, כתיבת ביוגרפיה מקצועית בעידן החברתי, כתיבת דף שאלות ותשובות עם ערך מוסף שיווקי, טכניקות של תוכן להגברת התנועה לאתר, יישומי תוכן ליצירת קשר עם הגולשים, טקטיקות תוכן להנעה לפעולה, דף המתנה - הבסיס לרשימת דיוור אפקטיבית ועוד.

כותבים דף נחיתה - מהמשחק המקדים לדבר האמיתי
טכניקות לכתיבת תוכן שיווקי ממוקד ומשכנע, מ- USP  ל- UCP, בניית נוכחות תוכן מניבה, טקטיקות חשיפה, תיבת התהודה, התוכן שיהפוך את דף הנחיתה למכירה בטוחה, מבחן המצמוץ, מבחן הנשימה, הטופס שתופס, ההצעה, תוכן בונה קשר בדף התודה, מודלים של תוכן מהיר ויעיל לאוטוריספונדר ועוד.  

תוכן אפקטיבי לשיווק במייל - במבחן שלושת האתגרים
אכסיומת הערך, תיקון 40 לחוק הבזק, שלושת האתגרים של כתיבה לשיווק במייל, איך לבנות רשימת דיוור ממוקדת באמצעות תוכן, משחק המספרים, לפצח את שורת הנושא, טקטיקות לבניית מערכת יחסים עם הרשימה, בין תוכן סבבה לתוכן סבבי-בבי, מוכרים בלבד, מודלים בכתיבת ניוזלטר עסקי, יחס הזהב בין שימור ומכירה ועוד.

לכתוב בלוג עסקי - מה  הסיפור שלך?
עקרונות מפתח בכתיבת בלוג עסקי, אתגרים בכתיבת בלוג, מטרות הבלוג, על מה כותבים, צעדים ראשונים, טקטיקות לכתיבת פוסטים שיווקיים מניעים לפעולה, איך לכתוב פוסט מנצח מא'-ת' צעד-אחר-צעד, כתיבה מעודדת קשר, זכות התגובה, כותבים אורחים, כלים להגברת התהודה של התוכן ועוד.

טכניקות כתיבה ליישומים שיווקיים - כתיבה במבחן המטרה
כתיבה שיווקית לאתרי סחר, תוכן ליחסי ציבור, הודעות לעיתונות, יתרון הראשוניות, יתרון מהירות התגובה, טכניקה לכתיבת תגובה איכותית ומיידית, כתיבת עדויות לקוחות משכנעות, כתיבת תיאורי מקרה (case studies), איך לכתוב מודעה מנצחת, איך להכניס את הכתיבה השיווקית למסרים המקצועיים, עקרונות לביצוע אפקטיבי ומהיר של תחקיר ענפי/נישתי, עריכה בגובה העיניים, מודל KISS, תוכן בונה אווירה ועוד

כתיבת תוכן למדיה חברתית - Storytelling כבסיס למיתוג
מסיפור הגיבור לסיפור המותג, תפקיד התוכן במדיה החברתית, תכנון התוכן, אתגרי התוכן של המדיה החברתית, טקטיקות תוכן לבניית אנגייג'מנט במדיה חברתית, התוכן הוא המודעה, טכניקות תוכן למכירה רכה בפייסבוק, איך לספר את הסיפור שלך, כתיבת פתקים, סטטוסים ליצירת קשר, איך להפוך את התוכן למכונת שיווק, 7 מרכיבים של סטטוס מנצח, שילוב מילות מפתח ועוד.

תסריטי תוכן לווידיאו - להניע את הבאזז הוויראלי
אסטרטגיית תוכן לווידיאו, עקרונות בסיס לתסריט שיווקי, סוגי תסריטים, טיפים לכתיבת תסריט מנצח, story board, כתיבה שיווקית לווידיאו, איך כותבים תסריט של המלצה, עדות לקוח, הדרכה, תוכן מומחים, הצגת מוצר/שירות חדש, בידול עסקי, טקטיקות תוכן-וידיאו לבניית קשר, מתח ועניין, נוסחאות תוכן לתסריטים דלי תקציב, מיחזור תוכן בווידאו, עקרון ההצפה, מיתוג ועוד.

כתיבת תוכן בקלי קלות - תבניות, רעיונות וקיצורי דרך
ששת האתגרים של ייצור תוכן, שלושת התמרורים, מודל הרמזור, בלוק סופרים, אימת הדף הלבן, חשיבה יצירתית, השראה, טכניקות לכתיבה מקצוענית, אנלוגיה, אסוציאציה, מפתח חשיבה, פיתוח תוכן, תבניות, ארגז כלים, מרעיון למאמר, מודל 7 הטיפים, תחקיר תוכן אפקטיבי, גשר לקשר, טכניקת 30-15-30, מודל 1-7-30-4-2-1, מיחזור תוכן, לקט תוכן, איך לשכפל את ההצלחות, תמונה אחת שווה אלף מילים, וידיאו אחד שווה אלף תמונות ועוד.

ניהול התוכן השיווקי - לקחת את התוכן בידיים
מאסטרטגיה ארגונית לאסטרטגיית תוכן, מטרות ויעדים, בניית מערכת. הגדרת סמכויות ואחריות, התמונה השלמה, ניהול התהליך, בניית תכנית תוכן רבעונית, הגדרת התכנים, כתיבה ועריכה, ארגז הכלים של התוכן הארגוני, שילוב כותבים אורחים, כתיבת פוסט אורח, חקיקה ומדיניות, סטנדרטיזציה של תוכן ארגוני, גיבוש והובלה, מדידת ביצועים ועוד.

הערך הוא המלך
טכניקות תוכן מותאמות פלטפורמה: וובינרים, תוכן נייד, אודיו על הדרך, תוכן מתוזמן, תוכן בזמן אמת, עלון לקוחות, מגזין החברה, בין תוכן לעיצוב, עקרונות יסוד בהוצאה לאור, עמידה מול קהל, המצגת האולטימטיבית, מכירה גלויה, מכירה סמויה, הסוד הגדול של התוכן השיווקי, ועוד.

 

המרצים בקורס
עידית נעמן
יהודה עדי אדלר
עו"ד דן אור-חף

להכרת הסגל לחצו כאן