שוטרי התנועה רגילים לשמוע את כל התירוצים של הנהגים מסמסים: מ"הסתכלתי בווייז" עד "החזקתי את הפלאפון כדי לכבות אותו" ו"רק הרמתי את המכשיר כדי לחבר אותו לטעינה". אבל מסתבר, שבזמן שאתם מתעסקים עם הסלולארי מאחורי ההגה, הרכב שלכם מושפע באופן ישיר מהיסח הדעת. לירון שמם הצטרפה כטרמפיסטית לאלון גולדברג, מפקד צוות האופנועים של אגף התנועה במשטרה, כדי לראות מקרוב עד כמה המצב גרוע: "הדהים אותי לגלות שהם יכולים לזהות ממרחק רכב שהנהג שלו מסמס, מה שמעיד על כמה זה מסוכן. רואים איך הרכב גולש בין הנתיבים ונוסע בחוסר אחריות".

"חשוב שהנהג יבין שהוא לא בסדר"

"הופתעתי לראות שכמעט בכל רכב שני הנהג מתעסק במכשיר שלו, לא ברמזור אדום כשהרכב לא בתנועה אלא בזמן נסיעה. גם בנתיבי איילון למשל, שזה כביש מהיר ומסוכן", אומרת שמם. גולדברג מספר שעל אף שלירון חששה מהעובדה שתצטרך להתעמת עם הנהגים, בסופו של דבר, היא הגיעה למצב שהיא אפילו כועסת עליהם: "אנחנו משתדלים להסביר לנהגים את החומרה ואת מהות העבירה שהם ביצעו, אני רוצה לראות שהנהג מבין שמה שהוא עשה זה לא בסדר", הוא אומר, ומזכיר מה הפתרון שיהפוך את כל הצדדים מרוצים: מתקן סטנדרטי שמדביקים על השמשה, מה שמאפשר לנהגים להתרכז בנסיעה, כך שיוכלו להגיע בבטחה ליעד שלהם.

ומה אתכם? אם גם אתם תומכים בקמפיין שיהפוך את הכביש למקום בטוח יותר, צלמו את עצמכם עם שלט 'אנחנו לא מסמסים בזמן הנהיגה' והעלו לעמוד הפייסבוק של "הבוקר של קשת".

עוד בנושא:

"הבוקר של קשת", רביעי עד שישי, 06:30