בשבועות האחרונים מוביל משרד התחבורה את הקמפיין "אם נוהגים לא מסמסים", כדי למזער את תופעת ההתעסקות בסלולארי מאחורי ההגה. שר התחבורה, ישראל כץ, נחוש בדעתו לשנות את ההרגלים הרעים של הנהגים הישראליים: "כולם יודעים שזה לא בסדר אבל כולם מכורים לזה. כל העניין הוא לשכנע אנשים לוותר על ההרגל המסוכן הזה".

עוד בנושא:

"הצלחת הקמפיין תתבטא בפחות הרוגים"

ישראל כץ

מי שהתחילה במאבק הייתה מנחת הטלוויזיה אופרה ווינפרי, שסיפרה לצופיה ששליחת הודעות בנהיגה שווה לנהיגה תחת השפעה של ארבע כוסות משקה אלכוהולי. ווינפרי אכן הצליחה לגרום לירידה של עשרות אחוזים בתופעה, ואת מה שהיא עשתה באמריקה כץ מתכנן ליישם כאן.

לטובת הקמפיין גייס שר התחבורה חברי כנסת מכלל המפלגות כדי להראות שיש נושאים שאין עליהם מחלוקת ללא קשר לקואליציה ואופוזיציה. הפוליטיקאים ששיתפו פעולה הצטלמו כשפניהם חצי מכוסות, בתמונה שהפכה לסמל הקמפיין: "הם שמחו להתייצב כדי לפנות לציבור ולומר - מילים יכולות להרוג. אני מתכוון בהמשך לפנות גם לראש הממשלה, יש לזה חשיבות רבה בעיניי". למרות הקשיים כץ משוכנע שהשינוי אפשרי ומדגיש את חשיבות המאבק: "אנחנו מבקשים להסביר כמה זה מסוכן. אני משוכנע שכמו שאופרה שינתה את המצב בארה"ב תהיה כאן הצלחה שתתבטא בפחות הרוגים ונפגעים".

ואיך זה נראה אצל שאר חברי הכנסת?

איתן כבל: 

איתן כבל

עדי קול: 

 עדי קול

צחי הנגבי:

צחי הנגבי

סתיו שפיר:

סתיו שפיר

יואל רזבוזוב:

יואל רזבוזוב 

אורית סטרוק:

אורית סטרוק

ומה אתכם? אם גם אתם רוצים להצטרף למאבק קחו את הסלולארי, הצטלמו עם הפנים מכוסות ותייגו #לאמסמסים באינסטגרם. 

"חי בלילה", רביעי - חמישי ושבת, 22:45